Macbook pro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Macbook pro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 23:35

Hoi iedereen!

Vandaag ben ik toch heel verbaasd en boos op mijn geliefde macje. Ik hem eind september gekocht (dit jaar), dus lijkt me nog redelijk nieuw. In het begin was ik er enorm blij mee; de batterij ging oneindig lang mee, zelfs met een zwaar programma zoals Autocad kon ik nog uren 'spelen' zonder problemen, en hij voelde altijd heel koel aan.
Een paar weken geleden speelde ik de sims en vond ik het heel raar dat hij plots geluid begon te maken (ventilatie). Dit had hij tot dan toe enkel af en toe eens gedaan bij autocad, maar nooit zo luid als die dag. Ik dacht: tja, kan altijd eens gebeuren, geen probleem.
Maar vandaag ben ik toch wel geschrokken hoor.
Nog geen drie uur geleden was hij 100% opgeladen, nu zit hij nog maar op 29%!! (toen ik dit begon te typen zat hij nog op 32...) Het enige dat openstaat is safari: youtube en bokt. Lijkt me niet echt genoeg voor dit overmatige gebruik toch ? Zeker niet in vergelijking met een paar maand geleden.
Daarbij begon hij ook ventilatie geluid te maken, en redelijk op te waren, wat hij nog NOOIT gedaan heeft wanneer ik enkel internet gebruik.
Ik moet wel zeggen dat hij nu op een zachter oppervlak licht (donsdeken) en normaal gezien altijd op mijn benen. Nu heb ik er een boek ondergeschoven, en lijkt het wel wat beter te gaan.

(28% nu := ) Vinden jullie dat ik eens moet langsgaan bij de switch winkel? Of is dit geen echt probleem/valt dit niet onder garantie?
Het ventilatiegeluid is zojuist weer van onbestaand (normaal) naar duidelijk hoorbaar gegaan...

Hilary

Re: Macbook pro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:38

Draait er niet stiekem iets op de achtergrond? Heb ik ook wel eens gehad.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 23:41

Hoe kan ik dat controleren? Ik niets aan onderaan bij de programma's.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:41

Heb je naar de acticity monitor gekeken?
Daar kun je zien wat er op dat moment draait, ook op de achtergrond.
En ik moet zeggen dat als ik tv programma's terug kijk dat mijn air (wel in combi met LR, PS en meestal meerdere browser en wat kleine dingetjes) mij ook niet zo leuk vind ivm flash enzo.
En anders even smc reset?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 23:45

Ahum zou je het iets uitgebreider kunnen uitleggen alsjeblieft? :+ ik heb niet veel verstand van computers qua software en programma's enz :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:47

Ik kijk bij Activity Monitor altijd even of een programma veel CPU slurpt. Als dat een raar ding is, force quit ik 'm. Of ik lever m'n laptop in bij m'n stiefvader :Y)

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:48

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:49

Ik had dit ook met mijn air! :) Kreeg gewoon een nieuwe accu! :7 Gratiesss

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 23:53

Ik heb nu een programma gevonden dat niet open zou moeten staan (autodesk)
Bij cpu activity monitor staat erbij : reageert niet,het staat niet onderaan in de balk op het bureablad, en als ik er bij programma's op klik kan ik het niet openen want het programma reageert niet. Hoe kan ik dit stoppen?

Is kernel_task iets normaal? Dat is het enige naast autodesk dat blijkbaar meer dan 1% cpu verbruikt

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 23:54

Thanks voor de rest van de reacties btw :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 23:59

Ik heb autodesk kunnen stoppen, ik hoop dat dit was wat zoveel energie verbruikte! De ventilator is gelukkig al gestopt met lawaai maken :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:00

Je kunt zo'n programma altijd even Googlen. Meestal zijn er wel forumgebruikers ergens in de wereld die er al wat over hebben gemeld.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:01

Mijn mac is alweer 2 jaar oud. Heb hiervoor ook 2 macs gehad. Nooit problemen mee gehad.
Ik herken dit probleem echt niet.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:03

Autodesk hoort bij autocad
Kernel taak is het systeem waarop je Mac draait (dus die zou ik niet stoppen, dan stopt je computer ook)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 00:06

Kon ik ook niet stoppen :+
Ik heb al weken geen autocad gebruikt (autodesk moet je daarvoor toch ook niet openen) maar blijkbaar moet het dan al een hele tijd aangestaan hebben..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:15

Tip: Maak screenshots van de tijd en je accupercentage. En ook van wat er open staat. Zo kun je sneller geholpen worden bij de apple store.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 00:22

Thanks voor de tip!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:27

Mijn vorige laptop (oke misschien niet een macbook, maar een goedkoop ding :Y) ) had dit probleem ook, toen ik ermee heen ben gegaan mocht ik hem inruilen voor een andere (goedkope) laptop. Ze gaven me als tip mee dat wanneer ik de accu niet gebruik, dus tijdes films kijken etc. dat ik deze eruit haalde en gewoon de oplader eraan hield.
Dus dat wanneer de accu niet opgeladen hoefde te worden, deze eruit haalde angezien ik hem altijd aan de oplader had.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:34

Aedema schreef:
Mijn vorige laptop (oke misschien niet een macbook, maar een goedkoop ding :Y) ) had dit probleem ook, toen ik ermee heen ben gegaan mocht ik hem inruilen voor een andere (goedkope) laptop. Ze gaven me als tip mee dat wanneer ik de accu niet gebruik, dus tijdes films kijken etc. dat ik deze eruit haalde en gewoon de oplader eraan hield.
Dus dat wanneer de accu niet opgeladen hoefde te worden, deze eruit haalde angezien ik hem altijd aan de oplader had.

Helaas kan je de accu bij een Apple product niet zelf verwijderen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:35

Kan wel, met wat meer moeite. }:0 :+

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:35

eilleen333 schreef:
Aedema schreef:

Helaas kan je de accu bij een Apple product niet zelf verwijderen.

Ah dacht ik al, kan inderdaad ook niet bij iPhone en iPad. Tja, daar ging mijn briljante idee :+