Word-kenners gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Klis

Word-kenners gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 12:08

Ik moet voor school een bijlage toevoegen aan een word-bestand. Nu heb ik een instructiefilmpje van school gekregen, waar ze precies uitleggen hoe je dat moet doen, via invoegen --> object --> bladeren(/uit bestand) --> als pictogram weergeven. Ik doe echt exact zoals in het filmpje, maar het werkt echt niet. Hij voegt het pdf bestand wel in, maar niet als pictogram, hij blijft het als afbeelding weergeven. Een word document geeft hij wel als pictogram weer, maar een pdf niet.
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is het volgende:

Afbeelding

In deze lijst staat in het filmpje Adobe Acrobat er tussen, en bij mij niet. Ik heb het programma wel op mijn laptop staan.
Wie kan mij helpen om dit voor elkaar te krijgen?

Sodera

Re: Word-kenners gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:19

Moet het echt perse een pictogram zijn? Kun je het niet gewoon als afbeelding er in laten staan?
Andere optie zou kunnen zijn gewoon even een print screen maken, in paint plakken, alleen je plaatje uitknippen/opslaan en deze invoegen....

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 13:35

Nee, het moet helaas echt als pictogram. Een klasgenoot met ICT-kennis heeft me ook geprobeerd te helpen, en we vermoeden dat het aan de mac versie van word ligt..

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:38

Als je in het scherm dat je hierboven geplaatst hebt aanvinkt dat hij als pictogram moet worden weergegeven, klik je vervolgens op "uit bestand" om het bestand te selecteren toch? Volgens mij moet je dan even scherp zijn, want dan moet je daarna nog een keer aanvinken dat je het als pictogram wilt weergeven, want die staat in het scherm dat je dan krijgt weer uit.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 14:40

Heb ik gedaan idd, bij wordbestanden werkt het gek genoeg wel gewoon. Ik denk dat ik het maar op een Windows computer moet doen!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:46

Doe eens een screenshot hoe het er dan uitziet als je dit doet met een PDF?

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 21:32

Ik kan niet zo makkelijk een screenshot hier neer zetten zonder dat meteen mijn hele bestand op internet staat :D
Hij laat het echt zien als afbeelding, je kan dan ook de afbeelding opmaken enzo, verkleinen/vergroten. Het pdf bestand is 1 pagina en hij doet de volledige pagina als afbeelding.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:54

Bij mij op de Mac doet hij het inderdaad net als bij jou met een afbeelding. Drag&drop werkt ook niet. Vreemd dat dat bij de Mac dan net weer niet werkt. Maar kun je de afbeelding niet net zo groot maken als een normaal icoontje en daar dan een hyperlink onder zetten naar het juiste document? Of moet je echt het PDF icoontje in je document hebben?

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 10:30

Gek he, het lijkt echt aan Apple te liggen. Ja dat zou wel kunnen denk ik. Ik kan gelukkig de laptop (Windows) van iemand anders gebruiken, dus ik ga het daarop proberen met pictogram enzo en via die laptop inleveren ook. Dan heb ik het iig zo gedaan zoals ze willen op school.