Hoe offline staan op facebook

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Hoe offline staan op facebook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 12:27

Ik wordt er helemaal gestoord van, iedere keer dat ik op Facebook zit wordt ik aangesproken via de chat. Ik heb mezelf al offline gezet maar blijkbaar is dat niet voldoende, hoe kan ik mezelf helemaal offline zetten op Facebook?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:28

chat uitschakelen?

Dan krijg je gewoon een berichtje en niet dat irritante pop up venster. Je hebt natuurlijk altijd mensen die je via FB berichtjes sturen.
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 14-01-16 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Re: Hoe offline staan op facebook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 12:29

Al gedaan dat ik dan offline sta maar nog niet voldoende. Wil nog wel de chat blijven gebruiken voor andere dingen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:31

Oh, ik vond juist die pop up zo irritant. :P

Gewoon niet reageren, je staat offline, dus dan wacht die persoon maar tot je er wel zin in hebt. :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 12:33

Kan het niet komen omdat je ik veel met telefoon ben op Facebook dat je dan zo'n groene stip of telefoon achter je naam hebt staan of is dat wel uit als je offline ben?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:41

Misschien moet je die nog apart uitzetten bij je instellingen op je mobiel?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:43

Op facebook sta ik altijd enkel voor een paar vrienden online, die overigens gewoon weten dat ik niet direct reageer of ik het nou gelezen heb of niet.
Maar toen ik messenger ging gebruiken zag ik dat ik plots helemaal als online sta, maar op je messenger kan je instellen dat je weergeven wordt als offline.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 12:55

Heeft iemand een idee waar dat staat op mobiel? Ik maak vrijwel altijd gebruik van de Facebook app, bijna nooit via pc.

En op de messenger sta ik al offline maar wordt toch nog aangesproken. Kan dus zij dat er een groen bolletje achter mijn naam staat of zo'n icoontje van een telefoon maar dat kan ik dus niet zien. Dat wik ik dus weg hebben. Wil gewoon ongestoord op Facebook zonder dat ik aangesproken wordt.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:00

Daar heb ik ook heel lang mee lopen klungelen, zelfs een mail gestuurd naar Facebook want ik bleef online zichtbaar op de chat via mijn mobiel.
Ik heb de app messenger uiteindelijk verwijderd, volgens mij is het nou wel verholpen.
Op de computer heb ik ingeschakeld dat ik offline ben behalve voor een aantal personen, ik vind persoonlijk niet iedereen aangaat wanneer ik even op Facebook kijk. :)

Mocht je dan af en toe toch je privé berichten willen checken kan je Facebook via de browser op je telefoon openen, via facebook app wordt je verplicht messenger te downloaden.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:04

In de app naar instellingen gaan, dan schrik je wat je nog kunt instellen.. :P

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:12

Misschien afhankelijk van het merk telefoon?
Ik heb in ieder geval van alles geprobeerd vooral bij de instellingen, lijkt mij ook vrij logisch waar moet je het anders instellen. :+

Echt alles waarmee je je offline kon zetten had ik gebruikt, maar bleef bij mijn man gewoon online wanneer ik op facebook zat en net zoals ts bleven er berichten voor gesprekken binnen komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:20

Je chat is toch gewoon messenger. Reageer dan gewoon niet als je er even geen tijd of zin in hebt?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:46

Heb je je instellingen op de messenger-app ook al aangepast? Da's nog weer apart van Facebook meestal.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 14:52

Oh heb dat net gedaan, niet aan gedacht! Hopelijk helpt het.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:53

Maar wat ik merk is dat ipv online er staat, 1 min geleden actief.. Dus iedereen verwacht dan dat je alsnog reageert..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 15:42

Ja dat is idd het probleem dus waar ik ook tegen aan loop. Daarbij hoeft niet iedereen te weten dat ik even op Facebook zit te kijken... Ik overweeg om messenger te verwijderen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:54

Gewoon zeggen dat je geen tijd hebt om te praten of niet antwoorden, ze wachten maar tot het wel lukt.
En als je niet wilt praten via fb-chat kun je dat toch ook gewoon zeggen?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:57

Waarom zou je moeten zeggen dat je geen zin hebt? Niet reageren is toch genoeg? Pfff, mensen maken het elkaar echt onmogelijk met hun eisen om direct te moeten reageren. Ben zo blij dat het op WA ook gewoon uit kan dat een ander kan zien of en wanneer ik hun bericht heb gezien. Ik reageer wanneer ik wil, en dat is ieders goed recht.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:58

Lienek schreef:
Dus iedereen verwacht dan dat je alsnog reageert..

Dan hebben ze lekker dikke vette pech..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:08

Dreamybol schreef:
Waarom zou je moeten zeggen dat je geen zin hebt? Niet reageren is toch genoeg? Pfff, mensen maken het elkaar echt onmogelijk met hun eisen om direct te moeten reageren. Ben zo blij dat het op WA ook gewoon uit kan dat een ander kan zien of en wanneer ik hun bericht heb gezien. Ik reageer wanneer ik wil, en dat is ieders goed recht.

Aan TS dr post te zien krijgt ze elke keer dat ze op fb online staat een bericht, dus blijkbaar snapt diegene het niet dat geen antwoord = geen zin/tijd om te praten.
Dus ja, dan zou ik t wel even zeggen. Gelukkig is bij mij idd niet reageren voldoende, ze weten dat ik reageer wanneer kan/tijd/zin heb. :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:13

Worden die berichtjes wel echt op dat moment gestuurd? Zijn het geen berichtjes die op willekeurige moment naar jou gestuurd worden, maar dat facebook ze pas weergeeft als je facebook opent?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 17:19

Nee heb de aparte app van messenger dus je kunt me willekeurig gewoon een bericht sturen, krijg ik meteen een pop up van op mijn scherm.