Camera tas in de was?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Camera tas in de was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 23:46

Hallo!

Aangezien ik vaak bij de paarden ben met mijn camera+tas zit mijn camera tas vaak onder het vlas.
Vandaag heeft het zo'n punt bereikt dat hij nodig schoon moet, maar hoe? :+ Kan zoiets in de was of moet je alle viezigheid er 1 voor 1 uitplukken?
Ik graag hoe jullie het doen :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:47

Wat voor cameratas heb je? Is hij bijvoorbeeld waterdicht, is hij steviger, is het een rugtas.. Dat maakt allemaal uit voor hoe hij schoongemaakt moet worden!

fleurtjeuh

Re: Camera tas in de was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:47

Misschien kan je hem proberen stof te zuigen?
Dat zal vast al helpen :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 23:52

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:56

Die zou ik persoonlijk niet in de was doen. Hij is waterdicht (ik zie de productomschrijving nu), wat betekend dat je een speciaal wasmiddel moet hebben om hem waterdicht te houden. Ook zou de padding de wasbeurt misschien wel niet overleven. Als ik jou was, zou ik hem inderdaad proberen te stofzuigen, of met een borstel het eraf proberen te borstelen!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 23:57

Oke thanks! Dat ga ik het proberen met de stofzuiger :j

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 00:14

Als je de viezigheid er uit kunt zuigen met stofzuiger moet je dat idd doen. Als hij stinkt en/of als er vlekken inzitten zou ik hem op de hand wassen met een mild wasmiddel.

Hij is van polyester en daarom al redelijk waterafstotend maar ik zou hem na behandelen met Otter Wax. Otter wax (Amerikaans product maar ook wel online in NL te koop, o.a. hier) is geweldig om o.a. kleding zoals jassen waterafstotend te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:50

Wat staat er op de tas zelf?
Meestal zit er een label in/bij waarop voorschriften staan voor het reinigen.

Ik heb zelf voor m'n fotospullen een laptop rugzak, met padding (stevige zachte delen).
Die is een paar maanden geleden door een reu onder gepist.

Omdat het al een hele oude tas was, heb ik die toch maar in de machine gegooid in de hoop dat hij nog te redden was. En zo niet, dan zou ik de kosten vergoed krijgen van de eigenaar.

Maar dat is prima gegaan.
Hij kwam weer als nieuw uit de was.

Kies in dat geval sowieso voor een programma met het laagste centrifuge getal en niet warmer dan 30 graden.

Opnieuw waterdicht maken kan eenvoudig met speciale textiel spray.
Kost bij bijv. de action maar een paar euro en werkt perfect.

Als er losse stukjes vlas op zitten, zou ik 'm wel eerst even met een stofzuiger schoon maken, want je wasmachine zal dat ook niet fijn vinden ;-)