Hoe verzorg ik mijn boon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Hoe verzorg ik mijn boon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 23:03

Hoi!
Met school hadden we les over planten. Om het ontkiemen en de verschillende stadia van een plantje te zien, hebben we toen bonen geplant. Mijn bruine boon deed het erg goed en ik mocht hem mee naar huis nemen. Thuis heb ik hem over gepot en nou groeit hij dus in zijn grotere pot. Het gaat best aardig en hij is mooi groen.

Alleen, hoe nu verder? Het plantje groeit en groeit maar, we hebben er een stokje naast moeten zetten om hem omhoog te houden. Ik heb op school verder geen les gehad over de verzorging van het plantje, het was niet eens de bedoeling dat ik hem mee nam, hier heb ik specifiek om gevraagd omdat hij anders weggegooid zou worden.

Weten jullie misschien hoe ik mijn bruine bonenplantje het beste kan verzorgen?

KellyR

Re: Hoe verzorg ik mijn boon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:07

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 23:14

Ik heb inderdaad al even gegoogled ja! Alleen ik hoopte wat andere dingen te horen van mensen op bokt, er zijn toch wel vaak andere meningen hier wat betreft mesten of chemische stofjes ;)
Ook het ondersteunen van mijn boon vind ik wat lastig, ik ben bang de worteltjes kapot te maken als ik een stok in de pot zet.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:17

Bruine bonen zijn volgens mij totaal niet lastig. Ik heb zelfs een mangoboom (plant) gehad, maar na een tijdje weggegooid omdat ie te groot werd.
Gewoon in een ruime grond zetten, een sate prikkertje ernaast en voorzichtig met een touwtje vast maken.
In het topic staat hoe je hem over moet potten. Daarna kan je een stevigere stok gebruiken, ze kunnen best wel wat hebben tegen die tijd dus als je gewoon met beleid er een stok naast zet, niet direct grenzend aan de stam maar stukje er tussen moet het goed gaan.

Ik heb mijn moestuin nog nooit gemest :') gewoon voor goede grond zorgen en ik laat het vaak composten zodat het volgend jaar weer een rijkere bodem is dan waar je mee geëindigd bent.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 11:07

Ah, bedankt! Ik heb eigenlijk nooit echt een moestuin gehad, ook mijn boon is nu een kamerplant aan het worden omdat ik hem nu niet buiten kan zetten. Hij is nu nog vrij klein, maar ik zal hem overpotten als hij wat groter is!