Geen Office bij Windows 10?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Django_Mette

Geen Office bij Windows 10?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 21:41

Hallo,
Ik heb sinds vorige week een nieuwe laptop nadat de oude officieel overleden is. Ding bevalt uitstekend en uiteraard zit er Windows 10 op, maar ik ben volgens mij niet zo weg van Windows 10.

Ik kan helemaal nergens op dit ding Word, Powerpoint of Excel vinden, wat helemaal niet zo handig is als je zeer regelmatig werkstukken op presentaties moet maken voor school.
Ik op Internet zoeken, en het lijkt mij ontzettend stug dat ik bij een nieuwe laptop een heel nieuw Officepakket moet bijkopen terwijl ik het gewoon gratis op mijn oude had :')

Is er iemand die mij wat meer duidelijkheid kan geven?
Alvast bedankt :D

_Annemiek

Re: Geen Office bij Windows 10?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:44

Dat moet je allemaal downloaden.

op vergrootglas klikken en dan office intypen end an komt er te staan office downloaden.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:45

Je kan hem wel uitproberen als je hem opzoekt in de apps. Ik heb het inderdaad ook niet meer nu je het zegt. Mijn vriend is icter dus die download het voor mij. De legale weg is natuurlijk kopen..

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:45

Normaliter moet je een licentie kopen wat vaak een cd rom is. Deze kan je dan voor een aantal devices gebruiken. Ik weet niet hoe dat zit met gratis licenties. Wel kan je vaak via school/werk een gratis licentie krijgen of met korting. Misschien iets om uit te zoeken?

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:48

Je kan ook (evt. tijdelijk) OpenOffice downloaden. Dat is gratis.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:50

Office is geen gratis software en je zal een licentie moeten kopen. Bij sommige nieuwe laptops zit het er bij voor bijv een jaar maar dit staat dan vaak duidelijk aangegeven.
Als je studeert kan je het wel vaak gratis of met korting via je school downloaden.

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:09

Ja kan ook open office gratis legaal downloaden. Dit is ietsje anders dan gewoon office, maar het werkt voor 95% hetzelfde. Ik was altijd heet sceptisch maar vind het toch best prima werken.

Alle bestandstypes die ze voor school gebruiken kan open office ook mee overweg.

Open office op Google zoeken. Open office calc is dan excel, en zo hebben ze allemaal net andere namen. Maar het is gratis en in ieder geval de moeite van het proberen waard

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:13

Ik heb ook geen office op mijn nieuwe laptop. Normaal gesproken moet je dan zo'n cd-rom kopen die kun je dan 2 tot 3 keer gebruiken voor het installeren van office. Ik gebruik libre office. Gratis versie en bestanden zijn gewoon op te slaan als word bestand.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:21

Dat zit al zeker 15 jaar niet meer standaard bij Windows. Als het er op je vorige laptop wel bij zat dan was dat een speciale aanbieding. Ik ben bang dat je toch een licentie aan moet schaffen.
Let dan wel goed op wat voor licentie je aanschaft. Tegenwoordig heb je de keus uit een licentie voor een jaar of voor onbeperkte tijd. Die laatste is wel duurder natuurlijk, maar als je de eerste kiest zal je over een jaar moeten verlengen om gebruikt te blijven maken. Het is een keus.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:09

Normaal gesproken wordt een Office pakket inderdaad niet gratis bij een laptop geleverd.

Als je geen licentie wil kopen, kun je kijken of je via je school in aanmerking komt om Office 365 gratis te downloaden: https://products.office.com/nl-NL/stude ... -education Ook kun je kijken of je via surfspot.nl een licentie met scholieren-/studentenkorting kan kopen.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:12

Ik werk al jaren met open office. Is soms iets beperkter dan de officiële (of ik kan gewoon de juiste functie niet vinden) maar je kan er heel wat mee. En het is gratis :)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 22:50

Ik schop deze even omhoog.

Voor mijn HBO heb ik inderdaad via de studie office 365 gehad.
Nu begin ik aan een post-HBO opleiding via werk, hier krijg ik geen licentie van. Ik kan evt op werk wel op de computer maar ja thuis wil ik toch ook wel graag. Ik wil het liefst word en pp, one note is volgens mij al gratis gebruik. Ik hoef ook niet per se het nieuwste, ik zal nu 2016 hebben denk ik en die werkt prima voor mij.

Als ik zoek vind ik heel veel aanbiedingen van sites, zo onder andere die van surfspot die hier al werd benoemd voor 13 euro. Van die specifiek kan ik de looptijd niet vinden maar bijv variakeys heeft een onbeperkte licentie voor het hele pakket op 1 apparaat voor 20 euro. En zo zijn er een hele hoop sites.

Is er iemand die ervaring heeft met zo'n licentie kopen via een andere site dan de officiele microsoft office site? Mag via PB ook eventueel :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 22:56

Ik heb de Office-licentie voor mijn privé-laptop aangeschaft via Surfspot. Dat was inderdaad redelijk goedkoop voor een onbeperkte licentie. Ik heb ook een aantal Adobe-dingen aangeschaft en dat wel voor een jaar.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:12

Hier ook regelmatig via surfspot besteld.. werkt fijn vind ik, heb er nooit problemen mee gehad