Overgang Iphone naar .... ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mohica

Overgang Iphone naar .... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 19:18

Beste bokkers,

Onlangs is het glas van mijn Iphone 4s gebroken. Verder werkt ie nog perfect ;)
Ik ben vanplan het scherm te laten vervangen, maar had al gedacht om een andere te nemen. Toch twijfel ik want ben het hele Apple systeem nu zo gewoon <3
Liefst zou ik een nieuwe nemen ( helemaal in love met de 6(S) ), maar daar hangt natuurlijk een redelijk prijskaartje aan ( ook tweedehands).
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de samsung A5, maar heb bang dat ik er helemaal niet ga kunnen mee werken :S ( en ben ook fan van de hele hoop emoticons van Apple).

Ik hiervoor een nokia ( 520 ) gehad, een oude LG en een sonny erikson, maar nooit een samsung.

Ik zou graag een paar tips of raad van jullie horen.

Ik had al gedacht aan een oudere stijl gsm te kopen ( klein scherm met topjes) en ernaast een Ipod of mini tablet te kopen, maar dan heb ik natuurlijk geen 3g/4g meer.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:21

Mijn Iphone 5s is kapot geweest en moest het toen weer met een Samsung doen. Nou, dat was geen succes.
Hoe hard ik ook geroepen heb dat ik een hekel heb aan Apple, toch is de Iphone er gekomen. Ik mag nu een nieuwe uitzoeken aangezien mijn abonnement is verlopen maar ik ben bang dat het toch weer een Iphone wordt.

Samsung werkt wel fijn hoor, heb jaren Samsung gehad, maar nu ik eenmaal het Apple systeem gewend ben...

Succes met je keuze!

Frankaas

Re: Overgang Iphone naar .... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:24

Ik heb een HTC One m8, hoor je niet zo heel veel over maar is een heel fijn en snel toestel voor een redelijke prijs! Er zitten ook emoticons op (niet helemaal apple stijl, maar wel mooi genoeg) en hij lijkt qua uiterlijk erg veel op de Iphone 6, maar dan iets groter. De besturing is wel in het Engels (bij mijne dan, weet niet of dit bij alle hetzelfde is :+), maar dat heeft bij mij geen problemen opgeleverd. Het is natuurlijk geen iOS, maar ik vind dit eerlijk gezegd fijner dan mijn Samsungs.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:25

Altijd Samsung gehad en was daar echt klaar mee. Dacht altijd dat Samsung toch echt niks was. Na 2 jaar Iphone dat ook al gauw weer bekeken en nu weer terug bij Samsung. Of ik nu echt kan zeggen welk systeem beter bevalt, nee.. Na een poosje wen je er wel aan en weet je niet meer beter :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:26

Waarom niet voor een iPhone 5s gaan?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:36

Als je iOS fijn vind zou ik gewoon weer een iPhone nemen. Het werkt wezelijk anders dan android. Ik heb nu ook een iPhone (5S) naast mijn (Samsung) note 2 en ik vind het maar beperkt fijn werken. Ik ben er blij mee want het is een betrouwbare high end kleine telefoon, maar het besturingssysteem vind ik erg contra-intuïtief. In tegenstelling tot android waar ik vanaf het begin af aan altijd alles zo kon vinden, ik had als eerste een iPod Touch in mijn handen en daar kon ik al niet mee om gaan (het is dus niet alleen gewenning).

Mocht je de nieuwe toestellen te duur vinden dan kan je bij groupon een refurbished toestel aanschaffen:
6 - 499€ https://www.groupon.nl/deals/gg-just-market-2-6
6plus - 599€ https://www.groupon.nl/deals/gg-just-market-2-6
5S - 360€ https://www.groupon.nl/deals/gg-trendyoo-gmbh-nl-1-7
5C - 245€ https://www.groupon.nl/deals/gg-connect ... ndising-nl
5 - 260€ https://www.groupon.nl/deals/gg-just-market-2-5
4S - 180€ https://www.groupon.nl/deals/gg-just-market-2-5
4 - 140€ https://www.groupon.nl/deals/gg-just-market-2-5

Een refurbished is nog vrijwel nieuw. Die van mijn had een minideukje aan de achterkant en aan de zijkant een minikrasje. Dingen die in gebruik gewoon gebeuren. En dan scheelt het toch serieus veel geld (in mijn geval, 5s 32gb, zo'n 130€).

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 19:52

De HTC heb ik ook goede dingen over gehoord ! :-) Ik heb wel effe een acer liquid Z5 gehad en kan er totaal niet meewerken.
Een 5( S) wil ik eigenlijk overslagen omdat ik zelf dat scherm te klein vindt :+
Die refurbished toestellen heb ik gezien en het knaagt idd wel :S omdat iemand ( dat je niet kent ) hem al gebruikt heeft ( maar ga er toch eens naar kijken :o ).

Ik kan voor 29euro wel een A5 kopen bij mijn abbo. Een iphone met abbo lukt niet, want dan zit ik met een veel te dure abbo waar ik eigenlijk niets mee ben :S

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:57

Ik heb de iphone 6s (64gb) e betaal €20 voor het toestel en 23 voor het abbonement (alles onbeperkt) bij tmobile. Je hebt het ook goedkoper kan je zelf samenstellen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:03

Het scherm is al groter dan die van de 4s, maar ik vind het kleine scherm juist fijn want daardoor is ook de telefoon klein. Ik heb vrij weinig ruimte in sommige broek(zakken), dan is het fijn als het toch gewoon blijft passen, daarom heb ik ook geen hoesje om mijn telefoon.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:47

Ge kunt misschien ook een 2e hands 5s uithalen?
Maar over de 4g: ge kunt ook een ipad kopen waar dat ook een sim in kan en ge dus ook 4g hebt?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:48

ik heb allerlij merken gehad en nu apple. Overal problemen mee behalve met mijn Iphone. Echt zalig ding, ik zou niets anders nemen :n

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:53

Ik heb zelf een htc wildfire 601. Ik zweer bij htc..

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:56

Hier ook. Na flinke ruzie met mijn ex vloog mijn geliefde iphone door de kamer heen.. :( Nu maanden later ben ik nog altijd zo kwaad op mezelf dat ik me toen niet kon beheersen...

Maar een nieuwe iphone kostte nogal wat geld, heb nu een huawei p7 dacht ik. Best een fijne telefoon, tot nu toe nog geen echte problemen gehad. Heeft een mooi scherm. Maaaar het is toch geen iphone, dat werkt gewoon het beste vind ik. Ik zou vooral geen samsung kopen, vind ze echt bar slecht! Slechte batterijen, blijven de helft van de tijd hangen. Iedereen die ik ken met een samsung klaagt erover..

Maar ben best blij met mn huawei bij gebrek aan mijn iphone :+

Edit: prijs is ook niet slecht voor de kwaliteit vind ik. Telefoon is echt niks mis mee!

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 21:04

@Mizora Het broekzakken probleem heb ik niet, want ik steek nooit mijn gsm in m'n broekzak ook niet tijdens het paardrijden. :D

@Kimberly1995 Ga eens internetten rond de htc :-)

Mijn vriend heeft een 5S maar ik vind het scherm alsnog te klein, om mails te lezen en te schrijven, fotos te bekijken, ...

@Saaams In België zijn abbo's met iphones bijna altijd aan 50/60 euro en dat vind ik persoonlijk veel te veel voor een abbo die eigenlijk niet bij mijn gebruik past :S

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:08

kijk eens op groupon. Daarop staan refurbished iphones voor veel minder dan nieuwprijs. Soms staan er ook volledig nieuwe op. Ik heb mijn volledig nieuwe voor 350 euro gekocht op groupon.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:17

Ik heb zelf een waardeloze lg leon. Ding kost je 125 euro, de batterij gaat erg snel achteruit qua duur.. Scherm bijna dirext kapot (mijn vorige samsung heeft het 2 jaar zonder schermbreuk volgehouden.) over 1,5 jaar word het inderdaad weer tijd voor een nieuwe telefoon.
Conclusie: neem geen lg als je ook voor een samsung kan gaan, welke veel beter is :D

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:22

Ik zou bij iphone blijven. Een maal apple altijd apple :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:23

Ik hoor voornamelijk mensen klagen over samsung als het gaat om de goedkopere modellen, de s-mini lijn (is een goedkoper model) en de nog lagere kwaliteit modellen. Over de Galaxy S- en de Note-lijn hoor ik niet vaker iemand klagen dan over zijn iPhone. De batterij van mijn Note2 (al bijna 3 jaar oud) gaat langer meer dan die van mijn vrijwel nieuwe iPhone en ook mijn broertje (groot applefan en koopt zijn iPhones echt nieuw) was verbijsterd. Gewoon na een volle dag spelletjes spelen nog niet volledig leeg zijn, hij heeft hem van de zomer een aantal maanden gebruikt nadat zijn iPhone gesneuveld was (scherm kapot).
Ik doe zelden minder dan 2 dagen met mijn Note2, dat heb ik mijn iPhone al met regelmaat niet gehaald. Met zwaar gebruikt haalt hij het einde van de dag niet eens. Ik had eerder een Samsung Fame en dat was rampzalig, snel leeg, uiterst traag en liep met regelmaat van de klok vast. Toen hij een periode 3x per dag gemiddeld vast liep heb ik hem gewieberd, dat werd me te bont.

Hoe groot mag het scherm zijn? Want als het scherm het liefst zo groot mogelijk moet dan raad ik je de note3 of note4 aan. Ook de note2 draait dus nog gewoon foutloos mee, maar dat model is ondertussen toch ruim 3 jaar oud (is van september) en dus raad ik die af, er vanuitgaande dat je een telefoon nog 2 jaar mee wil laten gaan. Dan krijg je vaak toch update-problemen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:32

Ik heb na jaren een Samsung en Sony gehad te hebben weer IPhone .
Had een 5S maar heb nu een 6 .
Fijne toestellen maar qua formaat had ik liever de 5S dan de 6
Qua werking zweer ik bij iPhone .
Niks anders meer voor mij

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:36

Ik heb pas mijn 2e iPhone 4S gekocht. Mijn oudje (3.5 jaar oud?) werkt nog perfect. Maar, ik ben geëmigreerd en wil graag mijn Nederlandse nummer aanhouden. Dus hier in Zweden een (gebruikte) 4S gekocht. Is qua laders etc wel zo makkelijk. Tussendoor (toen ik net in Zweden was) wel even een Huawei gehad maar damn wat een drama.

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:46

Ikzelf heb een HTC 8 mini. Heel gebruiksvriendelijk en niet eens zo heel duur. Fijne aan alle HTC-toestellen vind ik het goede geluid en mooie foto's. Mijn moeder heeft de Iphone 6 en ik kan heel makkelijk overstappen tussen die 2 alleen zitten de aan en uit knopjes en de volumeknopjes andersom wat wel eens problemen oplevert :')

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:23

Ik ben 3 maanden geleden van een iPhone 5s naar een Samsung galaxy s6 over gegaan. Super spijt van!!! Denk er dus goed over na ;-) ik moet nu nog 2 jaar (ghehe...) maar ga daarna zeker terug naar iphone.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:14

Conclusie; iphone is gewoon het fijnste :+!