Sticky roken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Sticky roken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 15:00

Ik wou vragen omdat ik het vaak ruik bij mij in de galerij. Ik rook het nu zelfs bij mijn voordeur of daar wat aan te doen valt. Ik vind het een vieze lucht en wil het liever niet ruiken maar kan de woningbouw daarin iets voor je betekenen of moet ik zelf op onderzoek uit.

Mjelle_G

Re: Sticky roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:05

Je zou de woningbouw kunnen bellen met de vraag of zij hierin wat voor jou kunnen betekenen. Je zou ook zelf even kunnen aanbellen bij degene die de wiet/hasj rookt en uitleggen dat je er last van hebt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:06

Is er een rookverbod op die plek? Als dat er niet is kan de woningbouw er waarschijnlijk weinig aan doen, het is immers niet verboden.
Als het fatsoenlijke mensen zijn zou een kort praatje maken een goed idee zijn.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 15:06

Ja ik heb wel een vermoeden wie het is alleen weet ik niet hoe die reageert als ik het hem zou zeggen. Hoop dat die het vriendelijk oppakt.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:07

Denk dat je bij de woningbouw te horen krijgt om het eerst zelf te overleggen met de betreffende buren. Misschien zijn ze zich er niet van bewust dat het zo sterk ruikt :P ik zou aanbellen of een briefje in de bus doen waarin je uitlegt dat je er last van hebt, en of ze in het vervolg elders een joint willen gaan roken. :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 15:12

Ik heb net bij hem aangebeld maar hij maakt niet open. Een briefje in de brievenbus zou nog wel kunnen. Maar hij zit gewoon binnen in huis en die lucht hangt bij mijn voordeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:20

Misschien dan toch eerst zelf iets aan de lucht proberen te doen? Dmv geurkaarsen in jouw huis?
Want je kunt toch niet verwachten, dat iemand stopt met roken, of blowen wat dat betreft, in eigen huis.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:23

Oh.. als hij gewoon binnenshuis rookt dan wordt het wel een lastiger verhaal ja.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 15:27

Misschien dat de deur nu dicht zit en dat die even heeft opengestaan. En dat de wind naar mijn huis is gedraaid. Ik kan het hem niet verbieden maar normaal ruik ik die lucht niet door mijn deur heen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 15:34

Ik heb al een brief klaar liggen om in zijn brievenbus te doen mocht het nog erger worden.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:36

Maar als je het regelmatig ruikt kan het ook een kwekerij zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:37

Omdat je 1 keer iets bij je voordeur ruikt?

:)ddd..... Het land vol van verdraagzaamheid
Alleen niet voor de buurman.....
:)ddd
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-16 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 15:37

Ik weet het niet. Maar het is wel lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:39

En wat staat daar in dan? Dat je hem vriendelijk doch dringend verzoekt om te stoppen met blowen en roken in zijn eigen huis?

Dat kan niet goed komen, in mijn ogen.
Nu zou ik de moord stikken van het lachen, om vervolgens direct weer een joint op te steken (als ik die persoon was), maar voor hetzelfde geld komt daar een pak ellende van.

En met een kwekerij (wat ik mij niet kan voorstellen, want die hebben over het algemeen de filters en afzuiging erg goed voor elkaar, maar alles kan) Is het al helemaal niet verstandig om een vreemde gozer, waar je amper contact mee hebt, hierover aan te spreken.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 15:39

Anoniem schreef:

Ik heb dus net bij hem aangebeld en gezegd mocht het nog erger worden gooi ik de brief in zijn brievenbus. Want aanbellen heeft geen zin. Ik geef hem dus nog kans. Want het ruiken in mijn huis zit ik niet op te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:42

Misschien is er wel iemand langs gelopen met een jointje?
Het hij met de jaarwisseling net even meer geblowd?
Er kan vanalles zijn en evt vragen of het bij hem vandaan kwam vind ik nog wel kunnen, maar meteen zo een ding er van maken vind ik echt zwaar overdreven.
Aanbellen heeft geen zin?
Je hebt 1 x aangebeld toch?
Waarschijnlijk slaapt je buurman nu?
Sorry, ik ben blij dat mijn buren en ik een stuk meer van elkaar kunnen hebben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-16 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 15:44

ohjajoh6 schreef:
En wat staat daar in dan? Dat je hem vriendelijk doch dringend verzoekt om te stoppen met blowen en roken in zijn eigen huis?

Dat kan niet goed komen, in mijn ogen.
Nu zou ik de moord stikken van het lachen, om vervolgens direct weer een joint op te steken (als ik die persoon was), maar voor hetzelfde geld komt daar een pak ellende van.

En met een kwekerij (wat ik mij niet kan voorstellen, want die hebben over het algemeen de filters en afzuiging erg goed voor elkaar, maar alles kan) Is het al helemaal niet verstandig om een vreemde gozer, waar je amper contact mee hebt, hierover aan te spreken.

In mijn brief staat of hij stickeys gebruikt? Zoja, ik er nogal last van heb omdat ik het door mijn voordeur kan ruiken. Ik het geen lekkere licht vind en of hij hiermee rekening mee zou willen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:49

Ja in welk opzicht verwacht je dan dat hij er rekening mee houd? Dat hij geen joint meer rookt in eigen huis?

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten hoor, maar je komt gewoon niet realistisch over in mijn ogen.
Misschien jezelf wat minder serieus nemen?

Nogmaals als het het verkeerde type is, kan dit nog wel eens heel slecht voor jou uitpakken.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:52

Anoniem schreef:

:)ddd..... Het land vol van verdraagzaamheid
Alleen niet voor de buurman.....
:)ddd

Ze ruikt het vaker. Is ver gezocht natuurlijk maar het zou kunnen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 15:54

Ik wil ook verhuizen en dan hoop ik dat ik zoiets niet meer mee hoef te maken.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:15

Als je voor zoiets je buren gaat lastig vallen kan je miss idd maar beter verhuizen (naar een bos ofzo?) :')
Beetje verdraagzaamheid mag wel denk ik. :j

Ik kan best aannemen dat je het niet lekker vind ruiken maar de brave mens valt je voor de rest met niets lastig denk ik?
Er zijn ergere buren, dat kan ik je wel vertellen :D

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 16:18

Alleen gaat dat verhuizen ook niet zo snel. Ben bezig maar het is of te klein of te duur of je komt niet aan de beurt maar ik zal bezig blijven.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:23

tessyke schreef:
Als je voor zoiets je buren gaat lastig vallen kan je miss idd maar beter verhuizen (naar een bos ofzo?) :')
Beetje verdraagzaamheid mag wel denk ik. :j

Ik kan best aannemen dat je het niet lekker vind ruiken maar de brave mens valt je voor de rest met niets lastig denk ik?
Er zijn ergere buren, dat kan ik je wel vertellen :D

Ik ben het ook met je eens dat er ergere buren zijn, uit ervaring, maar dat wil toch nog niet zeggen dat zij geen last mag/kan hebben van een buurman die joints rookt?

Dat is bijna hetzelfde zeggen als; 'Ik ken mensen die iets veel ergers hebben meegemaakt, maar die hebben toch ook geen zelfmoord gepleegd, die hebben er meer recht op om dat te doen...' tegen iemand die zelfmoordneigingen heeft...

Ik zou er ook echt niet op zitten te wachten dat ik in mijn huis de joints van mijn buurman ruik..
In de zomer rook ik ze voorheen ook regelmatig van de buurvrouw, maar dan wel in de tuin en niet in mijn huis (met de deuren dicht)...
Gelukkig is die buurvrouw weg en hebben we er ook in de tuin geen last meer van...
Maar daar kon ik nog mee leven, in mijn huis zou een ander verhaal zijn..
Ik word ook echt onpasselijk van die geur..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:30

Wijkagent inlichten? Kan best zijn dat er een plantage achter zit als je het tot aan je deur ruikt.
Ik vind zoiets ook vreselijk smerig. :r

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 16:33

Wijkagent zal ik als laatste proberen. Dan krijg ik straks een hoop gedonder met die buurman. Probeer het eerst zelf op te lossen. Hij woont notabene twee deuren bij mij vandaan dus dan zou ik dat niet moeten ruiken.