Opzetlens iPhone/camera met internet/goede camera op tel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Opzetlens iPhone/camera met internet/goede camera op tel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 00:51

Heeft iemand hier een opzetlens voor de iPhone? En zo ja, wat zijn je ervaringen hier mee?

Of een camera met internetverbinding? Klinkt gek, maar ik wil kunnen filmen en het direct op facebook kunnen posten.

Of een smartphone met een hele goede camera.

Want wat wil ik doen? Ik doen aan stormchasen, en ik wil dus korte filmpjes kunnen maken en deze direct online zetten op fb, zonder bewerken of iets. Het moet een idee hebben van een liveblog. Dit deed ik afgelopen jaar met mn iPhone maar je kunt je voorstellen dat de kwaliteit niet altijd geweldig is.

Dus brand los! Of misschien hebben jullie nog andere ideeën. Hou er rekening mee dat ik niet meer dan €500.- wil besteden aan dit geintje.

Bijv dus zoiets, maar ik wil wel iets (als dat uberhaupt kan) richting fullframe :=
Afbeelding
http://www.onemorething.nl/2015/02/olym ... or-iphone/

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:07

m'n moeder heeft een samsung smart camera. Bijna een smartphone met een hele goede camera, is alleen een camera ipv een telefoon. Whatsappen kan hierop dus ook niet, omdat je geen contacten in dit ding kan zetten. Facebook en andere dingen kunnen wel.
Heb er zelf ook een maar die is niet zo internettig. Kan foto's naar mezelf mailen en op mn gmail account zetten maar daar houdt het een beetje op. Ook iets met direct delen met mn telefoon maar snap niet hoe die werkt. Was dan ook niet duur voor een simpele camera.

Zal morgen even zoeken voor je hoe die van mn moeder heet, kan hem zo snel niet vinden op internet. Weet alleen niet hoe gehecht je bent aan IOS? Deze werkt namelijk volledig op android want ja is een samsung

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:08

En als je een bluetooth sd kaart gebruikt in een spiegelreflex camera?
http://www.wisegeek.org/what-is-a-bluetooth-sd-card.htm
Daarmee kun je schijnbaar direct via je telefoon de foto's bekijken en versturen :)

Zelf heb ik gewoon een mini-laptop waar ik mijn normale sd kaart in stop. Werkt op zich ook prima.

laraxXxemma

Re: Opzetlens iPhone/camera met internet/goede camera op tel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:12

Thanks Lara! Dat is interessant, ik ga eens kijken.

annemiek, ik wil geen tijd besteden aan omzetten, maar het moet direct online kunnen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:16

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:18

Ik zou van je telefoon een hotspot maken en dan een video camera kopen die verbonden kan worden met facebook. Zijn er genoeg!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:21

Een beetje offtopic, maar ik moest even denken aan een reclamebord die ik vandaag zag van de Xperia X5.
'De beste camera om mee te bellen' :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:49

MarlindeRooz schreef:
Ik zou van je telefoon een hotspot maken en dan een video camera kopen die verbonden kan worden met facebook. Zijn er genoeg!

Ja zoiets kan ook nog. Zitten er kosten aan verbonden om een hotspot te Maken dat je weet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 02:08

Hotspot kost niets extra's op een iPhone. Houd er wel rekening mee dat data uploaden MB's vreet.

(Instellingen > Mobiel netwerk > Persoonlijke Hotspot)

Ik zou ook gaan voor een camera met WiFi op Bluetooth functie. Misschien zijn de zogenaamde systeem camera's iets voor je? Deze bijvoorbeeld? Zit een groothoek op, kan me voorstellen dat je graag een grote hoek wil bij het filmen van luchten. En mocht je willen dan kun je met dit type camera altijd nog losse lenzen bij kopen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:53

Mocht je nog naar de kwaliteit van die samsung galaxy camera willen weten;

Afbeelding

Paar foto's van het vuurwerk gister. Heeft ze natuurlijk direct op facebook gezet :') Dat voor een niet zo'n kundige fotograaf

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:56

Ik heb naast mijn iPhone 6S een Samsung Galaxy K Zoom telefoon. Kan tot 10 x inzoomen en maakt prachtige foto's! Krijg er altijd veel reacties op: Wat heb jij nou voor telefoon? Er komt namelijk best een grote lens uit zetten als je een foto of filmpje gaat maken :-)

Overigens zijn ze nu nog ' maar' rond de 200 euro dacht ik.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:42

Interssant Willemijn!! Ik ga daar eens naar kijken.