Wat een ellende... KPN!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

Wat een ellende... KPN!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 19:20

Nou echt hoor, ben zo geirriteerd op het moment. Een tijd geleden zijn wij overgestapt naar KPN, want UPC was in Ziggo veranderd of hoe zat dat nou? In iedergeval de tijd dat ik Ziggo had was het internet goed, maar toen waren we al bezig met overstappen. En langzamerhand werd het internet steeds slechter, eerst af en toe een netwerkfout en nu moet ik van geluk spreken als ik Bokt nog kan openen. Toen we net KPN hadden kwam er zo'n mannetje nog iets voor de tv aansluiten ofzo, hij moest iets doen op mijn laptop en ik begon er dus meteen over dat mijn internet zo slecht is, zijn antwoord ''Je hebt gewoon een hele slechte laptop'' :=.

Ik dacht eerst al van dat is geloof ik niet helemaal waar, maar zo blond als ik ben dachten mijn moeder en ik een nieuwe laptop aan te schaffen, in het begin niet heel veel problemen maar na een tijdje begon het weer, slecht internet, op een gegeven moment ook mijn zus haar laptop, heb dus steeds met netwerk fouten en traagheid (waar ik dus absoluut niet tegen kan, inc neigingen om mijn laptop het raam uit te gooien :') ) een hele tijd zo op het internet gezeten. Deze laptop ging helaas stuk, niet omdat ik hem kapot heb gemaakt, iemand was er op gaan staan... Nou, nieuwe laptop, het zelfde liedje in het begin weinig last en toen werd het steeds slechter en slechter, laptop van mijn stiefbroer ondertussen ook, zijn playstation, en 2 Ipads die gewoon hartstikke slecht internet hebben op ten duur. Volgensmij lag het niet aan die oude laptop dus, zo zijn er nog meer irritaties, we hebben 10000 kastjes/modems zodat alle tv's het doen en films die het niet doen en ineens uitvallen etc etc. Ik zeg doei KPN :evaw:.

Meer mensen last van? Moest even mijn ei ergens kwijt haha.

Gnome

Re: Wat een ellende... KPN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:34

Heb je dit ooit aangekaart bij KPN zelf?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:40

Inderdaad, heb je het wel aangekaart buiten die monteur?
Mijn ervaring met KPN is prima, ze kunnen op afstand zien hoeveel storing je hebt.
Ook de nodige problemen gehad maar altijd keurig opgelost.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:55

Heb je al naar de klantenservice gebeld? Ik heb een tijdje bij Vodafone slecht internet gehad, toen zei ze dat het druk was op mijn kanaal en heeft ze me op een ander kanaal aangesloten en sindsdien ging het goed.
Ong 5min aan de telefoon gezeten :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:06

KPN is inderdaad hier ook een drama, wij hebben wekelijks storingen. Maar hier hebben we helaas geen andere keus dan KPN en dat weten ze, dus ze doen er weinig aan. Ik vraag me wel af wat hij op jouw laptop moest doen, hier is nooit gevraagd om mijn laptop te gebruiken.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:12

Doei KPN!
Hallo Essent!

KPN zei bij ons dat ze geen snel internet kon leveren omdat wij in the middle of nowhere wonen.
Essent kon het wel, dus overgestapt. Toch raar, want mensen 100 meter verderop hebben wel snel internet met KPN :')

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:14

Sinds wanneer levert Essent internet?!

Wij zaten bij upc en nu dus ziggo, nooit problemen. Hiervoor bij KPN gezeten en eigenlijk ook nooit last gehad van storing of traagheid.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:06

Er is tot nu toe dus alleen een monteur geweest bij het aansluiten?
Waarom niet aan KPN om een andere gevraagd?
Jullie doen alles via de Wifi? Wellicht moet het modem ergens anders hangen, waar het signaal minder verstoord wordt? Meterkast is bijvoorbeeld niet altijd de beste plek (daarom hebben wij de pc's nog gewoon aan kabels aangesloten, veel stabieler).

Maar eerste stap is dus - contact opnemen met KPN!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:12

Contact opnemen ipv hier klagen op bokt? :P Wij hebben het ook een tijd geleden gehad, ze hebben toen telefonisch geholpen met het eea in de meterkast bij die apparaten veranderen en toen was het al beter, maar nog niet goed genoeg. Ze hebben een mannetje laten komen en vanaf dat moment was alles weer okee!

En inderaad.. Essent levert internet? :=

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:19

Kijk even wat voor pakket jullie bij KPN hebben en of dat wel daadwerkelijk geleverd kan worden.
In ons oude huis kon het beste pakket van KPN niet geleverd worden omdat er geen glasvezel bekabeling beschikbaar was in dat huis.

Daarnaast kijk even met hoeveel apparaten je tegelijk gebruik maakt van het internet. Hoe meer er op de WiFi gaan hoe langzamer de WiFi wordt.

Word je echt helemaal gek van het langzame internet dan kan je het beste je laptop op de internet kabel aansluiten. Is het Internet dan nog traag, dan ligt het aan KPN.

En nog een tip kijk even hoe ver je van het Modem vandaan zit. Als ik op zolder zit is het internet langzamer dan als ik beneden zit.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:28

Praat me er niet van.
Wij hadden een abonnement van 60 mb/ps maar kregen er maar 11 (als we geluk hadden).
Breuk in de kabel buiten maar kpn heeft het nooit op Willen lossen.
Nu zitten we bij Ziggo en als een speedcheck doe krijgen we rond de 40/45 mb/ps binnen.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 12:39

Helaas beneden ook slecht internet.

Kom even terug op dat ik contact moet opnemen met KPN, ik ben minderjarig en ga dus niet over de kosten en belangrijke zaken hier in huis, dus is het niet verstandig dat ik bel ivm extra kosten of iets waarvan ik toestemming moet hebben oid. Dus is het aan mijn moeder wat ze er mee doet, en aangezien zij het erg druk heeft, heeft ze dus nog niet de kans gehad om te bellen. Dus ja, ik wilde even mijn ei kwijt en vroeg me af of anderen dat probleem ook hebben.

Inderdaad Moyra, ook met de service ben ik niet altijd even tevreden, er is ook een keer iemand geweest van KPN, en heeft alles helemaal vreemd, en bleek achteraf ook verkeerd, ingesteld en opgehangen te hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:44

Je wilt toch ook geen extra kosten? Maar sneller internet :Y)

Vroeger werd ik juist daarvoor ingeschakeld thuis :') ik mocht lekker lang aan de telefoon hangen met die knakkers, m'n ouders hadden wel wat beters te doen :+

Gewoon bellen dus :j

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 12:46

Ik heb er geen verstand van, en zeg ook niet dat het extra kosten worden maar er is een kans dat ze iets willen doen oid wat geld mee brengt. Ook is de kans groot dat ik in de meterkast moet om met de modems te rommelen en dat wil mijn moeder niet en daar sta ik helemaal achter.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:02

Je behoort gewoon te krijgen waar je voor betaalt en als dat niet zo is rekent KPN geen kosten daarvoor, zou mooi zijn.

Ik snap heel goed dat je dit aan je moeder overlaat, maar dan kun je beter een klaagtopic over je moeder maken ipv over KPN :')

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 13:06

Haha nee mijn moeder kan er echt niks aan doen, bedoelde het ook niet echt als klagen maarja ben wel geïrriteerd dus kan niet anders :') .

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:12

Het is ook vervelend als alles het niet naar behoren doet. Maar mijn ervaring is dat als je belt (je moeder dan) dat ze echt wel hun best doen het op te lossen.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:16

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:19

Elke provider is lastig ook ziggo etc werk lang niet altijd even goed mee je moet er met internet helaas altijd boven op zitten..,

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:21

Ik heb juist een goede ervaring met KPN-internet. Bij het overstappen naar KNP, deed het modem het niet. De monteur die kwam is een hele ochtend rustig en vriendelijk bezig geweest om het probleem te vinden (lag uiteindelijk in mijn meterkast: internetkabel was door mijn voorganger letterlijk (!) met plakband aan elkaar geplakt, een wonder dat internet het via mijn oude provider uberhaupt deed).
Daarna werkte alles prima - even afkloppen natuurlijk.

Ik heb wel met UPC slechte ervaringen, voornamelijk met hun bereikbaarheid en afhandeling klachten.

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt waar je zit. In essentie zijn de meeste van dit soort bedrijven hetzelfde (of weer 'dochter van'), en er zijn spookverhalen over alle aanbieders.

In ieder geval hoop ik dat het bij jou gauw verholpen is!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:40

Hier juist erg tevreden over KPN en problemen met Ziggo..

ViennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:22

Ik had ook een hele slechte langzame verbinding met KPN.
Veel storingen of geen inet.
Nu bij Telfort ja de dochteronderneming van KPN en nergens geen problemen meer mee
heb zelfs digitale tv.
KPN zei dat dit niet mogelijk was op mijn adres,nou dus wel.
Service van Telfort is ook super kreeg het niet aangesloten ivm alarmlijn kwam er kostenloos een monteur alles netjes aangesloten.
Bij KPN had ik een flinke rekening onder mijn neus gehad.
En niet geheel onbelangrijk ik betaal fors minder!!

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:24

Hier helaas ook dezelfde problemen gehad met KPN. Het internet werkte altijd prima totdat op een dag het wifi niet meer werkte. Ik zat 1 meter van de modem af maar hij gaf gewoon geen verbinding.
In het begin was de service top. Kregen nieuwe modem toegestuurd die een monteur installeerde. Probleem moest opgelost zijn... Niet dus. Weer hetzelfde probleem. Meerdere keren contact gehad en KPN gaf aan dat het aan onze woning lag en zei niks meer te kunnen doen voor ons.
Uiteindelijk overgestapt naar Ziggo. Vanaf dag 1 weer volop internet.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:42

Ik ben heel tevreden juist over KPN, ik was vorig jaar overgegaan naar UPC/Ziggo ivm kosten maar na een week al spijt. Wat een drama die Ziggo, nooit meer! Nu terug bij KPN, en ik ga nooit meer weg!

Als jij belt naar de klantenservice is dat buiten de belkosten gratis, ze kunnen dan advies geven en evt op afstand doormeten. Lukt het niet dan kan er een monteur komen, die eigenlijk altijd gratis is :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:45

WillemYntJee schreef:
Sinds wanneer levert Essent internet?!

Wij zaten bij upc en nu dus ziggo, nooit problemen. Hiervoor bij KPN gezeten en eigenlijk ook nooit last gehad van storing of traagheid.

Ja dit dus. :') Essent en internet?

Wij hebben online voor €19,95 per maand, en dat is ideaal. Nooit problemen mee.