Windows 10inch tablet met zeer goede camera, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Windows 10inch tablet met zeer goede camera, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 17:12

Ik ben op zoek naar een Windows tablet (zijn die wel goed stabiel?) met een zeer goede camera, waarmee ik lekker Google Chrome, Outlook, Word, Excel enzo kan draaien en terwijl ik bezig ben ook even snel over kan schakelen op de camera-functie om mooie kwaliteit foto's / filmpjes te maken voor de familie, van onze uk die nu net begonnen is met kruipen :)

Het valt me op dat camera's op een tablet vaak toch vrij korrelige / slecht belichte foto's geven en dat filmpjes al helemaal matig zijn... :=

Ik zou graag een goede willen die een goede licht-gevoeligheid heeft zodat ik er duidelijke filmpjes en foto's mee kan maken binnenshuis :) Misschien zelfs een flits er op? Of bestaat dat al helemaal niet op een tablet :P

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:23

Wil je per se windows? Of gaat het alleen om de word/excel/outlook functies ervan?
Je kan die namelijk ook in de android store (gratis) downloaden. Niet zo uitgebreid als de "normale" versie maar prima functioneel. Kan je misschien je zoekopties wat verbreden.
Je kan bij een windows tablet niet verwachten dat je veel leuke spelletjes kan spelen.. De store ervan komt niet goed mee in vergelijking met die van android of apple. Ja candy crush en angry birds, maar heeft in totaal veel minder aanbod en werkt ook over het algemeen gewoon slechter.

Switchen naar camera terwijl je bezig bent iets te tikken of dergelijk zou iedere tablet moeten kunnen :j

pmarena

Re: Windows 10inch tablet met zeer goede camera, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 17:40

Spelletjes vind ik totaal niet interessant, ik moet er op kunnen werken :j

Vandaar Windows, lekker hetzelfde als op mijn laptop dus makkelijk schakelen tussen aan bureau werken en meer "mobiel" zeg maar :)

Ja dat schakelen naar de camera kunnen de meesten wel, hoewel de camera soms wel op een onhandige plek zit :P

Maar de kwaliteit is wel zeer matig vaak hoor, zeker als je binnen foto's / filmpjes maakt....donker, flets en korrelig -O-

Het hoeft heus geen professionele kwaliteit te zijn ofzo, maar gewoon mooie heldere foto's en filmpjes :)

Emmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:26

Ik heb een viviotab van Asus. Werkt perfect en de accu gaat meer dan 8 uur mee! Ik heb met de USB poort een draadloze muis en toetsenbord op werken.

Hij werkt zeer goed met office, maar verwacht niet dat je er veel spellen op kan spelen.

https://www.asus.com/nl/Tablets/ASUS_VivoTab/

Hij gaat bij mij de verkoop in omdat een laptop toch fijner werkt. ;)

8nnemiek

Re: Windows 10inch tablet met zeer goede camera, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:37

Ik denk dat je van tablet-camera's niet te veel moet verwachten. Leuk voor even een kiekje te maken bij goed licht, maar ze zijn gewoon vooral bedoeld om mee te skypen en voor de leuk.
De camera op mijn ipad wordt beschreven als een van de betere, en inderdaad leuke foto's buiten, maar binnen is het gewoon te donker voor een scherpe foto. Daarnaast vind ik een tablet gewoon niet handig om vast te houden als fotocamera. Ze glijden echt snel uit je handen :=
Voor snelle foto's neem ik meestal mijn telefoon. De fotobibliotheek heb ik gedeeld en binnen een aantal seconden verschijnt de foto ook op mijn ipad en computer. Ideaal vind ik dat :)
Maar je hebt schijnbaar ook echte fotocamera's die draadloos foto's versturen.

Maar als ik echt beneden wil werken (foto's bewerken, tekstbestanden typen) dan pak ik mijn mini-laptop. Daar kan het SD kaartje van mijn camera in, en het toetsenbord met muis werkt veel fijner dan het touchscreen van een tablet vind ik. Daarnaast heb je veel meer mogelijkheden dan met een tablet. Meer programma's, maar ook werken websites beter bijvoorbeeld.