Trapkast indeel ideeën gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Trapkast indeel ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 10:42

Hallo allemaal,

wij hebben een trapkast en sinds we verhuisd zijn is het vooral een rommel/opslag ruimte geweest. Nu gaan we de trapkast binnenkort verven en opnieuw indelen, maar hoe? Nu hangen er planken, maar wij zijn allebei klein dus alles wat achteraan staat wordt simpelweg vergeten of t is veel moeite om het te pakken. Nu dacht ik aan een soort keukenkast met lades, maar omdat de trap onderkant er ook nog is weet ik niet of dat lukt qua ruimte met uitschuifbaar lades.

Wie heeft er tips

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het oogt als een chaos terwijl het wel gesorteerd is :') op de planken staat eten, in die open kast op de grond staan schoonmaak spullen, rechts zitten alle boodschappen tassen in een tas, alle koeltassen in een tas en alle plastic tasjes in zo'n ding die we kunnen ophangen. De tas links is voor de lege flessen. Alles wat er in staat zal er sowieso weer in gaan.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 26-12-15 10:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Eleionomae

Re: Trapkast indeel ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 10:45

Ik lees even met je mee! Ik heb ook zo'n chaotische trapkast en ben nog opzoek naar de ideale oplossing :))
We hebben alleen wel de water meter en het kruipluik daar zitten dus dat is ook nog iets om rekening mee te houden.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 10:59

Wij hebben een vergelijkbare kast. Wat we nu hebben, is lange planken op de achterwand (dus niet links zoals jeij nu hebt). De onderste plank is dan uiteraard het langst, daarna steeds korter ivm de trap.
Ik heb ook wel eens zitten denken aan een dichte achterwand direct onder het laagste punt van de trap. Daarmee verlies je die dode hoek aan ruimte (want dichtgetimmerd), maar daar staat tegenover dat daar altijd de spullen terecht komen waar je vervolgens nooit meer bij komt en het eigenlijk toch alleen loze ruimte is waar op de meest vervelende momenten dingen naartoe rollen :+

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 11:51

Moet het voorraadkast blijven?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:04

Dit is mijn kast nu:

Afbeelding

Afbeelding

Met name die hoek is heel onhandig.

De wc brillen moeten nog even terug naar mijn ouders :') maar ook hier is het zo'n verzameling van plastic tasjes e.d.

Ik heb hier voornamelijk schoonmaak spul staan en aanmaak voor de houtkachel en de aardappelen en uien.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:09

Wij hebben precies hetzelfde probleem :)) Dit is die van ons. Hij loopt naar links nog een flink stuk naar achteren, maar daar is het zo krap dat je er niet handig bij kunt. Er ligt dus zooi die we eigenlijk nooit gebruiken. En die dus eigenlijk net zo goed weg kan :') Ben wel benieuwd of er briljante tips zijn voor zoiets...

Afbeelding

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:12

Het is toch wel een verademing om te zien dat ik niet de enige ben met zo'n rommelige trapkast :')

Rije wij hebben dezelfde indeling maar dan in spiegelbeeld haha. Ik heb nog wel plankjes achter in de hoek, daar staan mijn gespaarde nog nieuw in doos glazen van de Appie :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:14

Wat heerlijk om te zien dat er meer mensen zijn ongeveer dezelfde indeling van de trap-kast dan wij het hebben. Ik irriteer me er aan hoe het eruit ziet, maar voor mijn gevoel zit er best logica in!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:17

Wij hebben ook planken, maar op de planken staan dan bakjes, op elke plank 2(die dan de hele plank vullen) en dan onderaan een grotere plastic doos met hondenvoer en een chipsdoos :o kan wel eens een foto maken.

In die vervelende hoek ligt meestal een gereedschapskist, wc papier en de stofzuiger..

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:18

Er bestaan trappen waarbij mensen de tredes zelf verbouwd hebben tot lade, maar dan aan de kant van de trap.
http://vibedesigns.net/wp-content/uploa ... stairs.jpg

Lijkt mij dat zoiets ook aan de andere kant (dus aan de achterkant van de trap) zou moeten kunnen...
Als je dat bijv bij de onderste twee of drie treden doet, heb je flinke lades.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:07

Ik heb helaas niet zo'n kast, maar wilde jullie even als tip geven dat op Pinterest een heleboel 'organizing' ideeën staan! Super handig :j zal even kijken of ik een voorbeeld kan vinden.

Ik zocht op pantry, organizing, storage, trapkast.. staat er vol mee iig :P

Afbeelding

Afbeelding

Deze mandjes zijn ook handig om aan planken te hangen:

Afbeelding

En verder lijkt mij zo'n verrijdbare keukentrolley met mandjes boven elkaar ook handig :j daar kan je troep in bewaren en als je in de kast moet zijn rijd je m er zo uit :D

Ik hou van dit soort dingen _O-

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:30

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:31

Mijn vader heeft bij m'n zus zo iets (maar dan 1 gedeelte) gemaakt:
Afbeelding

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:39

op welke.nl staan een aantal goede ideeën .

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 03:37

Die draadmandjes die Rosie post zijn (ook) bij IKEA te koop voor ong €5,- per stuk. :)
Verder vind ik die draaiplateaus in de hoek van die ene kast wel erg gaaf en handig. :j