Welke autoverzekering mét no-claimbeschermer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Welke autoverzekering mét no-claimbeschermer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 14:05

Ik heb sinds oktober mijn 2-jarige Twingo en die is All-risk verzekerd.
Twee weken geleden trof ik mijn auto, voor de deur, aan met een fikse kras. Niemand in de straat heeft iets gezien of gehoord, maar ik zit met de kosten...

Nu ben ik verzekerd bij Univé en kan ik de schade claimen, maar dit kost mij €100,- eigen risico en alleen het eerste jaar al meer dan €600,- premie. En dan de andere jaren nog, aangezien ik 4 tredes zak op de bonusmalus ladder. Nou hier zit ik niet op te wachten en ik betaal de schade uit eigen zak.

Ik ben nu wel op zoek naar een verzekering met een no-claimbeschermer, ik heb al contact gehad met Univé en zij vertelden mij, dat zij dit niet hebben. Ik heb ook al gegoogled, maar ben er niet echt wijzer uit geworden.

Wie kan mij advies geven?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:28

Ik zit zelf bij Interpolis, all-risk met no claim garantie waarvan je 1 keer per jaar gebruik van kan maken.

Meer informatie vindt je hier.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:48

Quad schreef:
Ik zit zelf bij Interpolis, all-risk met no claim garantie waarvan je 1 keer per jaar gebruik van kan maken.

Wij hebben dezelfde verzekering, erg prettig. Heb dit jaar 2x contact met hun op moeten nemen en beide keren is het netjes afgehandeld. 1x barst in de voorruit, werd gelijk doorverbonden met Carglass en had eind van de middag een nieuwe voorruit in mijn auto! En 1x toen mijn vriend tegen een andere auto was gebotst tijdens achteruit rijden. Idd wel een trede gezakt op de bonusmalusladder maar geen eigen risico en de no claim bleef beschermd. Kregen naderhand netjes een mail met de financiële afhandeling en ook overzichtje wat aan de tegenpartij was betaald.
Het is misschien niet de goedkoopste verzekeraar maar je kan er wel van op aan :).

manonutjuh

Re: Welke autoverzekering mét no-claimbeschermer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:55

Kun je dit niet verhalen op het waarborgfonds? Al zit je daar ook met een eigen risico.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:13

Bij mij heeft mijn verzekering het eigen risico van het waarborgfonds voor hun rekening genomen waardoor het mij geen geld heeft gekost. :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 17:11

manonutjuh schreef:
Kun je dit niet verhalen op het waarborgfonds? Al zit je daar ook met een eigen risico.

Dit heb ik geprobeerd, maar omdat het aan de stoepkant is gebeurd, heb ik daar geen recht op.
Ik ben -helaas- te eerlijk geweest. Dus dat is niet handig.

Ik ben nu in overleg met Interpolis/Rabobank

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:24

marleen_88 schreef:
Twee weken geleden trof ik mijn auto, voor de deur, aan met een fikse kras. Niemand in de straat heeft iets gezien of gehoord, maar ik zit met de kosten...

Nu ben ik verzekerd bij Univé en kan ik de schade claimen, maar dit kost mij €100,- eigen risico en alleen het eerste jaar al meer dan €600,- premie. En dan de andere jaren nog, aangezien ik 4 tredes zak op de bonusmalus ladder. Nou hier zit ik niet op te wachten en ik betaal de schade uit eigen zak.

Ik ben nu wel op zoek naar een verzekering met een no-claimbeschermer, ik heb al contact gehad met Univé en zij vertelden mij, dat zij dit niet hebben. Ik heb ook al gegoogled, maar ben er niet echt wijzer uit geworden.

Wat raar, ik ben bij Unive verzekerd en heb zeker weten een no-claim bescherming

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:27

Plien91 schreef:
Quad schreef:

Wij hebben dezelfde verzekering, erg prettig. Heb dit jaar 2x contact met hun op moeten nemen en beide keren is het netjes afgehandeld. 1x barst in de voorruit, werd gelijk doorverbonden met Carglass en had eind van de middag een nieuwe voorruit in mijn auto! En 1x toen mijn vriend tegen een andere auto was gebotst tijdens achteruit rijden. Idd wel een trede gezakt op de bonusmalusladder maar geen eigen risico en de no claim bleef beschermd. Kregen naderhand netjes een mail met de financiële afhandeling en ook overzichtje wat aan de tegenpartij was betaald.
Het is misschien niet de goedkoopste verzekeraar maar je kan er wel van op aan :).

Volgens mij gaat glasschade nooit van je no-claim. Ik heb verschillende malen een voorruit laten vervangen, dit is echter nooit ten koste gegaan van mijn no-claim

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 17:35

Icrack schreef:
marleen_88 schreef:

Wat raar, ik ben bij Unive verzekerd en heb zeker weten een no-claim bescherming

Ze hebben het 'ooit' wel aangeboden, dus ik denk dat jij al langer dan 5 jaar? een autoverzekering hebt.

Icrack

Re: Welke autoverzekering mét no-claimbeschermer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:36

Dat klopt Marleen