Huis inbraakproof maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lshannah

Huis inbraakproof maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 14:56

Hi allemaal,

Van het weekend werden we wakker door onze twee honden die volledig uit hun plaat gingen; nadat ik ze heb losgegooid (mijn lieve knuffelhondjes vertoonden ineens duivelse trekken), zag ik twee schimmen wegrennen. Sindsdien willen onze sleutels met veel moeite in het slot. Daarom, mijn vraag aan jullie, hebben jullie nog budgettips om het huis inbraakproof te maken?

MarliesV

Re: Huis inbraakproof maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:01

Dat was schrikken zeg!
Iig nu de sloten vervangen als er mee is gerommeld.

Daarnaast heb je de beste inbraakbestrijding al thuis en dat zijn honden die bij onraad af gaan.

Verder hebben inbrekers een hekel aan licht. Dus buitenverlichting op bewegingssensoren is het overwegen waard.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:02

Meteen sloten vervangen. Echt budgettips heb ik niet, als je je huis echt volledig inbraakproef wilt maken zullen er altijd wel investeringen aan te pas komen. Hier zijn alle buitendeuren kogelvrij, we hebben camera's, tralies voor alle ramen en talloze alarmsystemen ;)

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:03

Oei, dat is schrikken!

Ik denk dat je honden al het beste alarm zijn!
Verder zou je ook nog als je overdag of 's avonds weg bent de radio/tv aan kunnen laten staan, krant of tijdschrift open op tafel met een mok thee ernaast.
Dan lijkt het soms toch of iemand thuis is.

En inderdaad de sloten vervangen als daar mee gerommeld is!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:09

lamp met bewegingcensor en dan echt zon hele felle , in het licht gaan ze niet snel wat doen.

http://www.elektronica-shop.nl/contents ... AjXs8P8HAQ

Dummy Camera met Zonnepaneel en IR-LEDs die heb ik er bij huis extra bij hangen we hebben ook echte is niet van echt te onderscheiden zelfs rood led licht en hij brand nu al jaren.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 15:15

Ai, sloten vervangen wordt wel een duur geintje vrees ik.. (heb ik eerder eens moeten doen, omdat een dame waarmee ik ruzie had haar sleutel per post zou hebben opgestuurd, maar destijds een envelop ontving met een scheur er in. Slotenmaker gebeld en binnen een kwartier 350eu armer, gezien niet alleen het slot van de voordeur, maar ook de schuur- en achterdeur moesten). Er hangt al een lamp bij de voordeur die we zodra het donker is aan doen, maar - afgezien van de deur zelf - hebben we verder geen zicht op die kant (straatkant).

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:17

Goeie inbraakbeveiliging is duur. Daar kom je niet onderuit.
Wat je eventueel kan doen, als dat er nog niet is, is verlichting op sensoren ophangen bj de deur. Inbrekers haten licht.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:18

Ik zou juist geen licht meg bewegingssensor plaatsen. Hier op aanraden van de politie niet gedaan, omdat deze na een paar seconden of minuten uit gaan en indien de inbreker heel voorzichtig te werk gaat niet opnieuw aanspringt. Eventueel een lamp die constant aanstaat is misschien een goede vervanger.
Eventueel een alarmsysteem met aansluiting op de meldkamer [ik heb wel informatie voor een goedkope plaatsing indien je er interesse in hebt ;-)], daarnaast idd sloten vervangen, eventueel een dummy camera plaatsen en extra sloten op het raam plaatsen.
Let wel op dat als je de sloten gaan vervangen, het handig is dat je kijkt naar wat voor slot je gaat kopen. Het aantal sterren en het soort slot van binnen kans soms best handig zijn :).

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:21

trouwens niet alleen op je deuren focussen een raampje is soms ook zo open

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:24

Indien je geen rolluiken hebt kun je op de achterdeur zo'n inbraakstrip plaatsen, daarmee hebben de inbrekers 5 minuten langer nodig om binnen te komen...Niet echt de meest effectiefste tip :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:24

Lamp met bewegingsmelder bij de buitendeur
Lamp met bewegingsmelder BINNEN bij de voordeur, scherp afgesteld (dan gaat binnen het licht ook aan als er iemand voor de voordeur staat)
Anti-inbraakstrips langs je voordeur (dan kunnen ze er niet met een koevoet tussen en de plastic-pasjestruc werkt ook niet meer)
Ramen op 1e verdieping niet open laten
Geen containers/andere makkelijke 'opstappen' bij de voordeur
Dummycamera ophangen
Altijd de deur achter je dichtdraaien als je weggaat
Aan binnenkant van je voordeur zo'n dievending (geen kettinkje, te zwak!) maken
In en naast de voordeur veiligheidsglas zetten zodat even een ruitje intikken wat bewerkelijker wordt.
De doethetzelf heeft redelijk goedkope contact-alarmsetjes voor ramen en deuren, die een hels kabaal maken als de deur of het raam open gaat. Zeer simpel zelf te bevestigen.

Heel veel meer kun je denk ik niet doen.

Overigens heeft de politie/wijkagent tegen de zomervakantie vaak van die acties dat je je huis kunt laten checken op inbraakgevoeligheid.
Inbraakproof kun je wel vergeten. Als ze per sé naar binnen willen, lukt dat toch wel. Je kunt het alleen zo onaantrekkelijk en tijdrovend mogelijk maken.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:25

Een goeie lamp op sensoren gaat bij de minste beweging aan. Daarom zei ik ook dat je geen goeie goedkope inbraakpreventie gaat vinden.
Een lamp die heel de tijd aan staat heeft geen zin. Dan valt het niet op als er ineens iemand bij de deur staat. Een lamp op sensoren juist wel. Als die ineens aan gaat...

Wij hebben zowel bewakingscamera's als inbraakalarm welke verbonden staat met de meldkamer. En zijn nu aan het kijken voor de mistgenerator.
Als ze eenmaal binnen zijn, kunnen ze alsnog niks :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:41

Wij hebben een lamp die 's nachts altijd een beetje licht geeft, en bij beweging wat harder gaat branden. Dat is best handig vind ik.
Honden werken inderdaad ook goed. Hier in het dorp is vrij vaak ingebroken de afgelopen jaren, maar nog nooit ergens waar een hond woont. Ze zoeken echt huizen uit zonder honden. Ik denk ook niet dat diezelfde inbrekers nog eens terug zullen komen :Y)
Verder schijnen de simpele kettinkjes nog het beste te werken tegen inbraak. Gewoon van die schuifjes met ketting.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 15:44

Er is dus standaard een lamp die aan staat, al is het maar omdat ik anders nauwelijks kan zien waar ik de sleutel in moet doen.. het idee van de dummy's staat me wel aan; in de deuren zelf zitten nog twee dingen verstopt die bij het afsluiten op slot gaan. Ik snap dat het allemaal niet goedkoop is, maar hé, het is december en inbraakpreventieartikelen zijn niet echt mijn favoriete geldbesteding haha ;-)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:59

Geloof me, je kan beter voorkomen dan genezen. Als ze eenmaal binnen geraken ben jij je leven lang geketend met een gevoel van onveiligheid in je eigen huis. Natuurlijk doet niemand dat graag, maar echte goede anti-inbraaksystemen kosten nu eenmaal geld.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:05

Snollygoster schreef:
Geloof me, je kan beter voorkomen dan genezen. Als ze eenmaal binnen geraken ben jij je leven lang geketend met een gevoel van onveiligheid in je eigen huis.

Hier ben ik het wel wel mee eens. Ze hebben hier het hele kozijn verbouwd om binnen te komen. Helaas heel wat mee genomen en echt overal geweest en alles overhoop gehaald. Ik heb hier onwijs veel last van gehad. Wat wij gedaan hebben is. Dat we een extra hond hebben genomen (1 die wel aanslaat en ook echt bijt) Bordjes geplaatst bij voor en achter deur met pas op bijt! Verder kunnen wij niet zo veel. En als ze willen komen ze toch wel binnen helaas. Maar denk dat je met je honden al hele goede inbraakbeveiliging hebt.