Help! Waterdruppel onder trackpad MacBook Pro?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Help! Waterdruppel onder trackpad MacBook Pro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 10:28

Goeienmorgen allemaal

Twee dagen geleden heb ik zeer waarschijnlijk wat water laten druppelen op m'n geliefde Appeltje. Normaal gesproken niet zo'n probleem, gebeurd regelmatig. Helaas is er dit keer waarschijnlijk wat water naar binnen gekomen, want m'n hele trackpad is kapot.
De trackpad zelf reageert amper en beweegt uit zichzelf alle kanten op. Het begon zelfs een beetje eng te worden toen er opeens schermen verkleind of gesloten werden en er ook random apps werden aangeklikt. Gelukkig ben ik er via het internet al achter gekomen dat er zo'n 99% kans is dat dit geen virus is, maar dus een heel onschuldig druppeltje water. Ook ben ik zo veel oplossingen tegen gekomen maar de huis-tuin-en-keuken oplossingen lijken nog niet zo geweldig te werken. Wat ik al heb geprobeerd:
* Mac op een kant houden
* Met een papiertje tussen de kieren vd trackpad
* Aan/uit/herstarten
* Trackpad met beide handen stevig indrukken
Het lijkt wat beter te gaan als ik m'n Mac naar achter houd en er daarna even stevig op de trackpad duw. Zojuist heb ik ook met m'n Mac gekanteld weer een papiertje tussen de kieren gehaald maar dit haalde helaas niks uit.

Gelukkig heb ik een externe muis en schakelt de trackpad uit als de muis is aangesloten maar 't is toch wel bar irritant. Ik kijk altijd 's avonds nog een serie in bed - met de muis uitgeschakeld uiteraard - en ik kan niet verder dan 10min omdat steeds m'n scherm werd verkleint of naar de achtergrond geduwd, en m'n serie werd ook gepauzeerd. Zo als ik dit aan het typen ben, vind ik m'n toetsenbor ook een stuk minder gevoelig reageren dan normaal en ben ik dus heel bang dat 't water zich aan het versprijden is.....

Helaas is m'n Mac al ouder dan twee jaar dus de garrantie is ook al verlopen. Heeft iemand een oplossing voor dit hoogst irritante probleem wat mij niet al te extreem veel geld gaat kosten?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:41

Ik heb ff de macbook pro van mijn man opengesloopt voor je. De plaat aan de onderkant kan er helemaal af. En dan zit je trackpad achter de batterij, batterij eruit schroeven en je kan erbij.
Let er wel op dat je overal weer de goede schroefjes in doet, echt mini dingetjes, maar zo bespaar je je wel een hoop centen als je het wilt laten doen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:42

En kan ik nu gelijk de macbook pro stofvrij maken van binnen, wat een stofnest zeg :')

Chasey

Re: Help! Waterdruppel onder trackpad MacBook Pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:50

En dat bedenk ik me nu net dat jou probleem ook een stofprobleem kan zijn, waar hij last van heeft :)
Gewoon even open maken en kijken hoeveel stof je aantreft overal. Soms sta je verstelt...

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 10:56

Ja gaat dat zo makkelijk? :=

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:21

Nou ja, je moet wel even goed opletten welke schroef je je waar uit haalt. Ik heb al 100 laptops open gemaakt en gerepareerd, dus voor mij is het wel makkelijk.
Maar als je het nog nooit eerder hebt gedaan, raad ik je aan om bij elk schroefje even een briefje te leggen waar hij hoort. En je hebt mini schroevendraaiersetje nodig. Waarvan de batterij 2 torks achtige schroefjes heeft. Heb je daar gereedschap voor?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:23

Misschien heb je hier wat aan.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 11:36

Aye daar heb ik geen idee van, maar daarvoor zou ik sowieso m'n vader even moeten vragen. Ga dit soort dingen niet op eigen houtje doen :+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:41

Haha als je er geen kaas van gegeten hebt moet je het inderdaad beter niet doen, voordat je wat kapot maakt. Zitten zoveel kleine mini onderdeeltjes en aansluitingen in.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 11:43

Ja daarom. M'n vader is hier wat handiger in dus die zal ik 'r eens naar laten kijken vanavond :)
Ik durf 't niet te hard te zeggen maar ik heb wel het idee dat m'n toetsenbord weer fijn werkt, ik sla in ieder geval niet steeds toetsjes over *klopt op hout*

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:44

garantie had je sowieso niks aan gehad... Inboedel verzekering kan wellicht wel wat voor je betekenen..

Dit is namelijk geen garantie verhaal, maar een schade verhaal.

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:54

Oeii.. Vriend had paar weken geleden beetje cola over gemorst.. Zelfde problemen.
Inboedel heeft het gelukkig vergoed: 612 euro. Mac is iets van 1-1.5 jaar oud.

Mac was wel een tijdje weg voor reparatie

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 13:40

Daantje daar heb je 'n goed punt ja, waterschade valt nooit onder garantie :\
Eas, 600 euro, da's niet niks! %)
M'n toetsenbord doet het nog steeds weer prima, m'n trackpad zet ik nu weer aan en lijkt zelfs redelijk te werken.. Stroef en de onderste 'rand' reageert niet helemaal fijntjes maar 't is al een stuk beter dan niks. *klopt nog meer hout af*

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:42

Misschien is hij wat verder opgedroogd intussen?