Rationeel gezien neig ik meer naar een huis, met het oog op de toekomst (wat meer ruimte, evt voor kids) en vooral ook omdat ik om me heen hoor dat een huis de betere optie is mocht ik het nog willen verkopen (is dat wel zo?).
Het probleem is niet dat ik nu niet in een appartement wil wonen (liever wel zelfs), maar ik wil er niet voor de rest van mijn leven aan vast zitten op het moment dat ik het wil verkopen.. Nou kan ik natuurlijk niet in de toekomst kijken en wie weet blijf ik wel de rest van m’n leven single en krijg ik nooit kinderen en woon ik dan in m’n eentje in m’n op de groei gekochte huis..
Ik ben vast niet de enige die met dit dilemma zit (of heeft gezeten), dus alle input die jullie hebben uit eigen ervaring, voors, tegens etc. zijn meer dan welkom, ik weet even niet meer wat wijsheid is nu

Verkocht als een tierelier. Achteraf gezien had ik beter een huis op de groei kunnen kopen, want ik heb er maar 3 jaar gewoond. Toen we verhuisden was ik 14 weken zwanger. (Dat was overigens op het moment van het huis in de verkoop zetten nog niet bekend, dit was september en in december gingen we over naar ons tijdelijke huurhuis in afwachting van het vinden van een geschikt koophuis.)