Wasmachine maakt veel kabaal en stinkt (brandlucht)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Wasmachine maakt veel kabaal en stinkt (brandlucht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 20:19

Ik had net een 40 graden was in de wasmachine en tijdens het centrifugeren merkte ik op dat de machine wel enorm veel kabaal maakte, dus ben er even heen gelopen. Toen ik ook een lichte brandlucht rook, heb ik de wasmachine uitgezet. Na het afpompen heb ik hem net geopend en er kwam serieus rook uit :\

Het gaat om een Bosch classixx 5 1400. Leeftijd weet ik niet omdat we hem bij het huis hebben gehuurd. Dat is nu ongeveer 3 jaar geleden, dus zo oud is hij in ieder geval wel.

Heeft het nog zin om een monteur te laten komen denken jullie? Of is het einde verhaal?

Poeh, ben wel geschrokken want heb vandaag nog een was gedraaid toen ik niet thuis was.. Wie weet wat er was gebeurd als ik hier niet bij was

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:20

Monteur vroeg hier veel voorrijkosten en dat geld kun je beter steken in een nieuwe wasmachine. Repareren was bij ons duurder dan een nieuwe :=

Ik zou zeggen, koop een nieuwe. Is tegenwoordig ook niet meer zo duur :)

cissy

Re: Wasmachine maakt veel kabaal en stinkt (brandlucht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:42

Als je hem huurt kun je dan niet de verhuurder vragen wat te doen? Hij is tenslotte eigenaar.

Blazee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:49

Ik heb laatst de bosch gebeld voor een wasmachine te laten repareren. Voorrijkosten: €80 uurloon: €115, daarover nog de kosten voor de onderdelen.
Als de wasmachine in de eerste 2 maanden na aankoop is geregistreerd dan zit er 10 jaar garantie op de machine. Zeker dus de moeite om even na te vragen bij de eigenaren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 01:51

Als je de woning incl inboedel huurt kun je de verhuurder gewoon vragen het op te lossen (reparatie danwel vervanging). Ik heb verder geen idee of het nog te redden is.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 02:02

Koolborstels.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 02:05

Wait a minute. Ik heb exact dezelfde wasmachine zie ik nu. Bij ons stonk hij ook verbrand tijdens centrifugeren en was de binnentrommel een lager van kapot. Waardoor binnentrommel scheef hing ten opzichte van het manchet en tegen het manchet aan schuurde tijdens het centrifugeren. Dat ging met zo veel toeren dat het manchet ging verbranden. Monteur heeft compleet nieuwe binnen en buitentrommel + lagers erin gezet. Kostte 250 euro incl. voorrijkosten. Wasmachine was 5 jaar oud.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 02:13

Trouwens, om te checken of het de koolborstels zijn (is gewoon slijtage onderdeel van de wasmachine) kun je de ruimte waarin de wasmachine staat donker maken en terwijl hij centrifugeert kijk je achter daar waar de motor zit. Zie je vonkjes dan zijn je koolborstels aan vervanging toe, dat geeft een schroeilucht.
Heb je het zelfde probleem als ik... tja dan weet ik niet wat je het beste kan doen. Opzich heb ik voor 250 euro een nieuwe bosch, want de complete binnenkant is vervangen door monteur, behalve de printplaat. :') :')

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 09:46

Bedankt voor de reacties allemaal!

We huren de woning van een vriend en hij heeft een aantal dingen laten staan die wij gebruiken, maar niet voor hoeven te betalen. Zo ook de wasmachine. We hebben ervoor gekozen om een nieuwe aan te schaffen, want we verhuizen over een half jaar dus dan zouden we toch een nieuwe moeten. En van de verhuurder hoeven we geen kosten te betalen voor de huidige wasmachine, dus dat is heel erg aardig.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:02

Misschien wel handig om hem toch te laten weten dat de wasmachine raar doet. Voordat je daar op aan gekeken wordt

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 10:23

Sleeper schreef:
Misschien wel handig om hem toch te laten weten dat de wasmachine raar doet. Voordat je daar op aan gekeken wordt

Dat hebben we uiteraard gedaan, de huidige machine gaat weg.

Ik bedoel de laatste zin van mijn vorige post als: we hebben de verhuurder gezegd dat hij nu stuk is en we hoeven niet te betalen voor het gebruik en ook geen nieuwe aan hem te vergoeden. We hebben 'm gratis gebruikt zolang als het kon, zeg maar en nu is het klaar.