whaaaa ik word HELEMAAL gek... ik ben alleen thuis, mijn ouders zitten in de sauna (dus kunnen telefoon niet opnemen) en onze rookmelder geeft om de 30 seconden een enorm harde piep. vanochtend deed hij dat ook en toen stopte het na 3x maar nu is het al een half uur en ik begin gek te worden. er brand geen lichtje en als ik op test/silence druk krijg ik 1 lange piep en als ik dan nog een keer druk krijg ik weer gewoon korte piepjes.
iemand help!
het staat verkeerd maar ik wist niet waar het wel moest
Elke dertig seconden een harde piep klinkt niet bekend, maar elke minuut een zachte piep wel. In het laatste geval moet je gewoon de batterij vervangen, misschien nu ook?
Kaatje64
Geplaatst: 09-12-15 16:09
Even de batterij eruit halen?
bruintje123
Geplaatst: 09-12-15 16:10
cruesli schreef:
batterij leeg?
Daar dacht ik ook aan. Heb je een reserve liggen? Dan kun je even wisselen.
Stop er wel gelijk een nieuwe in je zal niet de eerste zijn die het vergeet en waarbij er dan toch ineens brand uit breekt.
Hanmar
Geplaatst: 09-12-15 23:41
MWS -> HTT
Ricie
Geplaatst: 09-12-15 23:51
eempiej schreef:
Stop er wel gelijk een nieuwe in je zal niet de eerste zijn die het vergeet en waarbij er dan toch ineens brand uit breekt.
Dit dus, wilde net hetzelfde zeggen. Zorg dat er gelijk een ander in gaat. Heb een aantal jaar in brandbeveiliging gewerkt. Heb heel veel verhalen gehoord waarin rookmelders levens gered hebben.
gewoon van het plaffond draaien Wij wonen in studentenkoten per 4 (zo'n 200 groepen), en die melders gaan al af als je paste kookt met deur open en afzuiging aan... in 9/10 koten zijn die dingen nu uitgeschakeld
paardje1983
Geplaatst: 27-12-15 17:41
batterij bijna leeg. Maar dan doen ze het nog als de melders afgaan. Net meegemaakt met broodje afbakken. was de eerst keer voor mij en mijn oven. Kwam opeens berg rook uit.