Wiegbekleding laten maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Wiegbekleding laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 21:27

Wiegbekleding, nooit gedacht dat het zo'n drama zou kunnen zijn.

Onze familie beschikt over een schitterende, zelfgemaakte familiewieg (60 jaar oud) en onze telg wordt het 15e kind dat erin komt te liggen. Als vanzelfsprekend wil ik ons kind daarin hebben liggen.
Echter is er geen bekleding meer voorhanden en beschikken wij niet over handige familieleden. Laat staan zelf ooit een naaimachine aangeraakt te hebben. :+

We willen graag mooie witte bekleding met kant (zoals de tweede wieg van rechts op de foto: http://conchitta.nl/custom/449.JPG )
Dus, wat doe je: op zoek naar naaiateliers op internet. Helaas zijn praktisch alle naaiateliers voor wiegbekleding aan de andere kant van het land. Zonder auto en met een zware/grote wieg de trein in werkt ook niet. Om de wieg te tillen zijn er twee capabele mensen nodig en met mijn kreupele, zwangere zeekoelijf is dat niet zo handig. :P
We hebben al veel rondgemaild en komen niet echt verder.

Wie heeft er een tip voor ons?
Misschien een adres in Groningen (bedrijf of particulier)?
Stof kunnen we misschien zelf nog wel van de markt gaan plukken, maar dat om de wieg zetten...

(Voor het idee: onze wieg is ovaal met een omtrek aan de bovenkant van 267 cm, omtrek onderkant 230 cm en de hoogte tussen de boven- en onderkant is 37 cm. De wieghemel zou ongeveer 140 cm lang moeten zijn en de omtrek van de aanhechting is 72 cm. Matras is aanwezig. Ik heb geen idee hoeveel stof ik zou moeten hebben en hoeveel dat zou moeten kosten...)

Marie111

Re: Wiegbekleding laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:05

Probeer het eens bij een naaicursus. Wellicht dat diegene die les geeft adresjes weet of wil diegene dat zelf wel doen.

Google maar eens op "naaicursus Groningen"

Verder zijn er tegenwoordig op veel plaatsen zgn. "Repaircafés". Wellicht is daar iemand die je kan helpen.

http://repaircafe.org/

En anders een oproepje op Facebook?

succes

fjordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:13

Wij hebben een soortgelijke wieg voor onze kinderen gehad. De bekleding is eigenlijk heel makkelijk. Dubbel gevouwen en onderin een tunneltje voor een touwtje. Bovensteeds moet je met de hand vastnaaien. Onderin dan een touwtje om het strak te trekken. Het hemeltje is bovenin een tunnel en dan langs de stang trekken. Hoe meer versieringen, des te moeilijker. Weet iemand uit je familie hoeveel stof erin gaat?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 11:37

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het even uitzoeken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:41

Als er al 14 kinderen in hebben gelegen, waarmee was de wieg dan bekleed? Misschien kun je de oude bekleding gebruiken voor het patroon? Dan zou je het namelijk kunnen opsturen en hoef je de wieg niet mee te slepen. Maar is er niemand die aan huis wil komen?

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:58

Neem eens contact op met http://www.droomwieg.nl/
Dat is mijn zus en zit in Zeewolde. Is wel ver weg maar haar man is regelmatig ook in het Noorden voor werk. Misschien is er iets af te spreken...Vragen staat vrij :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:06

TinePine schreef:
Neem eens contact op met http://www.droomwieg.nl/
Dat is mijn zus en zit in Zeewolde. Is wel ver weg maar haar man is regelmatig ook in het Noorden voor werk. Misschien is er iets af te spreken...Vragen staat vrij :)

Droomwieg wilde ik net aanbrengen inderdaad :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 12:26

anneliesdj schreef:
Als er al 14 kinderen in hebben gelegen, waarmee was de wieg dan bekleed? Misschien kun je de oude bekleding gebruiken voor het patroon? Dan zou je het namelijk kunnen opsturen en hoef je de wieg niet mee te slepen. Maar is er niemand die aan huis wil komen?

Er zit een generatie tussen en alles is weggegooid. := Nogal jammer.
Tot nu toe niemand gevonden die aan huis wil komen, maar ik ga even achter de link van TinePine aan. (Thx!)
Droomwieg had ik al eerder gevonden maar door de afstand niets mee gedaan, misschien dus toch even doen!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:22

Succes! En weet niet op welke termijn het moet gebeuren. Er staat een vakantie voor de deur bij mijn zus.

Ik mis de vind ik leuk knop Keet