Onze familie beschikt over een schitterende, zelfgemaakte familiewieg (60 jaar oud) en onze telg wordt het 15e kind dat erin komt te liggen. Als vanzelfsprekend wil ik ons kind daarin hebben liggen.
Echter is er geen bekleding meer voorhanden en beschikken wij niet over handige familieleden. Laat staan zelf ooit een naaimachine aangeraakt te hebben.

We willen graag mooie witte bekleding met kant (zoals de tweede wieg van rechts op de foto: http://conchitta.nl/custom/449.JPG )
Dus, wat doe je: op zoek naar naaiateliers op internet. Helaas zijn praktisch alle naaiateliers voor wiegbekleding aan de andere kant van het land. Zonder auto en met een zware/grote wieg de trein in werkt ook niet. Om de wieg te tillen zijn er twee capabele mensen nodig en met mijn kreupele, zwangere zeekoelijf is dat niet zo handig.
We hebben al veel rondgemaild en komen niet echt verder.
Wie heeft er een tip voor ons?
Misschien een adres in Groningen (bedrijf of particulier)?
Stof kunnen we misschien zelf nog wel van de markt gaan plukken, maar dat om de wieg zetten...
(Voor het idee: onze wieg is ovaal met een omtrek aan de bovenkant van 267 cm, omtrek onderkant 230 cm en de hoogte tussen de boven- en onderkant is 37 cm. De wieghemel zou ongeveer 140 cm lang moeten zijn en de omtrek van de aanhechting is 72 cm. Matras is aanwezig. Ik heb geen idee hoeveel stof ik zou moeten hebben en hoeveel dat zou moeten kosten...)
Nogal jammer.