camera gezocht voor in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marie_v

camera gezocht voor in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 18:14

dag bokkers

we gaan binnenkort een weekje op reis en wij hebben 5 zeer geliefde katten die we graag in het oog kunnen houden. Er zal iemand komen eten geven enzo maar toch zijn we er over aan het denken om een camera op te hangen zodat we kunnen kijken of alles goed gaat.
Nu is mijn vraag of dit doenbaar is en waar ik zo een camera aan een lage prijs kan vinden. we zouden hem met de i-pad of laptop die we meenemen willen verbinden. ik vraag het hier even omdat ik weet dat er veel mensen zijn die camera's ophangen bij drachtige merrie's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:32

Nestcam , alleen erg prijzig :P (dub al tijden om 1 :') )

Via google heb ik verschillende gevonden , rond de 100 euro heb je ze wel

Zoe_97

Re: camera gezocht voor in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:33

pas hiermee op, camera's via internet worden vaak gehacked en dan kunnen dieven gewoon je huiskamer binnen kijken...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:16

Ik heb op mijn merrie een ip camera van de Aldi, werkt geweldig goed, nachtbeeld is ook goed. Zelfs een 2de aangeschaft. Het is een Maginon camera, kostte 35 euro.
Is ook met een app op je telefoon te bekijken en te bedienen.
Ik heb mijn eerste in het najaar gekocht, de 2de was denk ik rond juli. Ze komen dus vaker in de aanbieding bij de Aldi.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:17

Wij hebben een foscam, 80 euro en heel prima beeld, werkt via de wifi en kan na wat instellen van buiten het netwerk benaderd worden.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:18

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:59

Ik volg even! Ben ook opzoek om te kijken wat ze nu precies doet als ik weg ben. Om te kijken of we bepaalde dingen kunnen achterhalen!

Is die van de Aldi nog te krijgen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:01

Die van de Aldi komt wel een keer weer in de aanbieding. Maar is nu direct denk ik niet te krijgen.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:08

Hier groot fan van elro.

Hebben ze op de baby kamers. Verbinding is draadloos. En plug and play.

Hebben een dome, die kan je draaien en zoomen. En een vaste camera die kan alleen zoomen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:16

Misschien een overbodige vraag, maar ben je niet bang dat je alleen nog maar op de camera gaat zitten kijken tijdens je vakantie?
Het is maar een week, katten redden zich prima en als er iemand komt voeren zou ik het lekker laten voor wat het is en gaan genieten.

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 15:16

Goof schreef:
Misschien een overbodige vraag, maar ben je niet bang dat je alleen nog maar op de camera gaat zitten kijken tijdens je vakantie?
Het is maar een week, katten redden zich prima en als er iemand komt voeren zou ik het lekker laten voor wat het is en gaan genieten.

Het is eigenlijk vooral omdat we onze kat met astma wat in het oog kunnen houden. en i-pad/laptop blijft in het vakantiehuisje terwijl we op stap zijn dus dat zal geen probleem zijn. :P

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 15:17

Neonlight schreef:
Die van de Aldi komt wel een keer weer in de aanbieding. Maar is nu direct denk ik niet te krijgen.

maar is dat dan niet zo dat je binnen een straal van x meter moet blijven?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:26

Ik snap niet wat je bedoelt Marie_v?
In een straal van ruim 8500 km kon ik in onze woonkamer kijken vanuit onze vakantieplek. :+ Is een IP-camera, over het internet, en je kunt via http://www.supra-space.com op je camera kijken.

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 15:30

Neonlight schreef:
Ik snap niet wat je bedoelt Marie_v?
In een straal van 8500 km kon ik in onze woonkamer kijken vanuit onze vakantieplek. :+ Is een IP-camera, over het internet, en je kunt via http://www.supra-space.com op je camera kijken.

ik had al eens gekeken online en daar stond er bij elke camera van een degelijke prijs dat je binnen een straal van bijvoorbeeld 35 meter moest blijven.

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 15:33

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:45

35 meter van wat? Ik snap niet wat je bedoelt. Of dat de camera een zicht heeft van ongeveer 35 meter? Zo lang is je woonkamer toch niet. ;)

Heb even wat foto's gezocht die ik al ooit op bokt heb geplaatst. Camera is wel echt op beneden gericht, maar het beeld is gewoon goed.

Afbeelding

En met infrarood is het nog beter beeld:

Afbeelding

En nog eentje overdag.
Afbeelding

Deze beelden zijn allemaal van toen ik op het werk zat, 7 km van stal, gewoon via internet dus. Aan de andere kant van de wereld heb je net zo'n goed beeld.

Edit: zie die Foscam, heeft dezelfde specs en is duurder. Verder hebben wij met foscam camera's nogal geklooi gehad met windows compatible zijn. Chinees, is niet heel snel met de config naar de laatste windows versie. Paar jaar geleden hebben wij dat dus ook geprobeerd, windows 7 was al ruim een jaar uit maar de camera was niet werkend te krijgen met windows 7. Was overigens geen IP camera. Bovendien werden de specs ruimschoots niet gehaald. Draadloze bereik van 150 meter wat ze aangaven was nog niet eens 20 meter. Ik ben zelf geen fan van Foscam. Camera die we toen hadden was dik 250 euro, maar ik ben meer tevreden met de 35 euro camera van de Aldi.

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 17:15

wow ok! deze word het dus! van die 35 meter was het dat je binnen een straal van 35 meter bij de camera moest blijven om de beelden te kunnen bekijken anders valt de verbinding weg. ik denk dat dat zonder app was ofzo... snap het zelf ook niet zo goed :P

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:35

Neonlight schreef:
Ik heb op mijn merrie een ip camera van de Aldi, werkt geweldig goed, nachtbeeld is ook goed. Zelfs een 2de aangeschaft. Het is een Maginon camera, kostte 35 euro.
Is ook met een app op je telefoon te bekijken en te bedienen.
Ik heb mijn eerste in het najaar gekocht, de 2de was denk ik rond juli. Ze komen dus vaker in de aanbieding bij de Aldi.

Deze wil ik ook! Nu maar even afwachten wanneer hij weer in de aanbieding komt....

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:40

Marie_v schreef:
wow ok! deze word het dus! van die 35 meter was het dat je binnen een straal van 35 meter bij de camera moest blijven om de beelden te kunnen bekijken anders valt de verbinding weg. ik denk dat dat zonder app was ofzo... snap het zelf ook niet zo goed :P

Dan kan je net zo goed in de woonkamer blijven staan :')

Bij drachtige merrie's worden dit soort camera's ook vaak gebruikt, heb je niet een bevriende fokker waarvan je er een kan lenen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:49

[LZP] > [HTT]