Het zoveelste topic: Welke telefoon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Het zoveelste topic: Welke telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 09:42

Ja sorry, maar ik zie door de bomen echt het bos niet meer.

Jaren geleden begonnen met een HTC. Daarna nog 2 HTS's gehad en toen raadde iemand me een Samsung aan. Samsung splinternieuw gekocht. Super ding. veel fijner dan een HTC.
Na 3 maanden werd 'ie volop traag. Terug gegaan naar de winkel, maar ze konden niks raars vinden. Alle instellingen stonden goed en niks verbruikte veel batterij.
Oke.... Alle foto's eraf gegooid, een spelletje eraf gegooid. Had alleen nog Whatsapp en facebook erop staan.
Op internet gezocht hoe het op te lossen is. Veel geprobeerd, maar niks werkt.
Nou ben ik er klaar mee. Facebook opstarten duurt ruim 8 minuten. Om maar te zwijgen over een foto plaatsen o.i.d. Dat duurt een halve dag. Whatsapp openen duurt langer dan een kwartier. Als ik gebeld wordt, kan ik niet opnemen.
Een foto nemen...? Ik druk op het knopje en na 1,5 seconden maakt hij de foto. Erg leuk met rennende honden. Die staan er nooit op :+

Geen Samsung meer voor mij.

In mijn omgeving aan verschillende mensen gevraagd wat nou een goede telefoon is. Maarja, iedereen vind die van zichzelf goed.

Nou weet ik dus echt niet welke telefoon ik moet kiezen. Het enige wat ik wil is af en toe op Facebook kijken, foto's plaatsen en een beetje Whatsappen.

Goof

Re: Het zoveelste topic: Welke telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:46

Ik heb al 10 jaar Samsung en herken bovenstaande totaal niet.
Denk echt dat je pech hebt met dit toestel.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:46

Ik zweer bij samsung!!!
heb nu de galaxy s6 maar de s4 en s5 zijn ook top toestellen hoor.
en wat wil je erop zetten is ook belangrijk voor geheugen

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 09:50

Jullie maken het me niet makkelijk :+ :D

Ik maak veel foto's. Vooral van de paarden en honden. Een beetje goeie foto's moet hij wel kunnen maken.
Daarnaast kijk ik regelmatig even op Facebook en heb wel een paar keer per dag een gesprek op Whatsapp.
Oja, en het programma van onze bewakingscamera's moet er ook op. Maar die verbruikt vrij weinig.

Ik wil best wat uitgeven voor een telefoon, maar bedragen van 300/400 euro, die ik al voorbij heb zien komen, vind ik teveel.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:51

Welke samsung had je?ligt misschien aan het type?ik wil nooit meer een ander :j hoewel de s3 idd erg snel leeg liep
ik heb inmiddels een samsung galaxy s6,en eerlijk..wat een super toestel!erg makkelijk te bedienen,mooie fotos en me batterij volledig opladen duurt slechts 60 min..
Allerlei spelletjes,veel fotos en filmpjes en nog steeds in topvorm..
(Ik lijk haast wel een verkoopster :D :')
iig veel succes!(een niet werkende foon brengt stress)

Groetjes

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:53

Heb je hem wel eens terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:57

Al gekeken naar sony?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 09:57

Ik heb nu de Samsung Galaxy Trend 2.
Mijn vriend heeft de Samsung Galaxy Ace en is ook tevreden over zijn telefoon... Hiervoor had hij de s5 mini en dat was ook drama. Hij kon niet bellen, niet gebeld worden en had steeds geen internet.
Nou doet hij er niet zoveel mee als ik...

Dat hebben ze de laatste keer in de winkel voor me gedaan Knudd. Dat hielp voor een paar dagen :+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 09:59

Oh Sony. Daar heb ik nog niet aan gedacht. Ga ik ook naar kijken.
Gisteren zei ook iemand dat ze heel tevreden was over haar iphone. Heb er even mee in mijn handen gestaan, maar die is zo groot. Past niet in mijn zakken :P

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:00

Ik heb een Huawei en die vind ik zelf erg fijn :j

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:04

Ik denk eerlijk gezegd dat het iets is van software wat niet goed is, misschien een beschadiging in het toestel zelf. Samsung heeft er wel een handje van om na een tijdje traag te worden, maar zo traag als jij beschrijft niet.

HTC schijnt een fijn merk te zijn, windows trouwens ook. Ik zou wel gaan voor een nieuwer model, die kunnen beter de nieuwe android versies draaien, waaronder dus ook de grote apps als facebook en whatsapp.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:06

Huawei acsend p8 oid. is nog wel redelijk betaalbaar voor jou en fijn. Wel groot. Iphone is duur hoor, de iphone 4 is wel betaalbaar maar kans groot dat die enorm snel traag is. (Volgensmij verkopen ze hem ook niet meer nieuw)

Samsung galaxy s6 is ook duur, maar mocht je het willen overwegen zou ik echt daar naar kijken. Samsung galaxy s6 mini zou ik niet kopen, met mini's heb je vaker drama.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:06

Myrthe2003 schreef:
Al gekeken naar sony?

Sony inderdaad. :j
Ik ben heel tevreden met mijn Z1 compact. Mooi formaatje (Sony is geloof ik het enige merk dat nog 'kleine' telefoons verkoopt) mega goede accu en verder nog nooit problemen mee gehad. Mijn vader heeft de Z3 compact en ook hij is erg tevreden!

Edit: met 'kleine' telefoons bedoel ik overigens wel ook fatsoenlijke, want mijn Samsung s3 mini was een drama.
Laatst bijgewerkt door Lian op 05-12-15 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 10:06

Kan ik beter naar een telefoon winkel gaan (in mijn geval de T-Mobile winkel) en hun me laten adviseren? Ik mag aannemen dat zij precies kunnen zeggen welke telefoon bij mij past?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:07

Ik heb toen heel lang lopen vergelijken en ik heb toen 3 maand gewacht op de Sony Xperia M4 aqua. Super fijne waterdichte en snelle telefoon. Accu gaat lang mee en meerdere apps tegelijk draaien is geen probleem.

Jolien93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:19

LG G3.
Ik heb 'm pas sinds gisteren, maar mijn broertje heeft m al langer en is heeel tevreden.
Hij is nu in de aanbieding, 311 euro ofzo...
Kost wat maar dan heb je wel een 13 megapixel camera en een snelle telefoon :)

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:29

de samsung mini beviel mij ook niet echt..
en van de iphone ben ik nooit fan geweest..(kan niets vinden :+ )
Een nieuwe telefoon is idd erg prijzig,maar vlak voor kerst gaan ze flink stunten..dan is de ideale tijd om er 1 aan te schaffen of cadeau te krijgen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:31

Mij bevalt de Huawai P8 Lite erg goed! Prima camera, werkt super goed, past veel op qua apps en foto's etc. Nee, ik zou geen andere meer willen. :P

Vind ik ook een prima bedrag om aan een telefoon uit te geven. :)

Iphones uberhaupt, of iPhone 4 zou ik niet aanraden. Die gaan meestal niet langer mee dan een jaar of 3, zeker niet als er ondertussen andere iphones worden uitgebracht.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:34

Ik zweer bij m'n Sony Z3 Compact. Heeft ook zeer goede specificaties mbt de camera.

Als je naar de winkel gaat kom je waarschijnlijk toch met een Samsung thuis. Volgens mij krijgen ze een bonus bij een x aantal verkochte toestellen van dat merk. Ik was zeer overtuigd van de aankoop van m'n Sony maar toch wilden ze me graag een Samsung aansmeren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:36

Iris82 schreef:
Ik zweer bij m'n Sony Z3 Compact. Heeft ook zeer goede specificaties mbt de camera.

Als je naar de winkel gaat kom je waarschijnlijk toch met een Samsung thuis. Volgens mij krijgen ze een bonus bij een x aantal verkochte toestellen van dat merk. Ik was zeer overtuigd van de aankoop van m'n Sony maar toch wilden ze me graag een Samsung aansmeren.

Die ik noemde, is de "light" en dus de budget versie van de z3 compact. :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:44

Fijn dat ie ook zo lang meegaat qua batterij. Hoef die van mij ook maar een keer in de twee dagen op te laden en m'n vorige (Samsung) twee keer per dag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:47

Ik ben een fanatiek gebruiker dus ik laad hem wel elke dag op haha.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 10:51

Nou... Mijn telefoons zijn nooit langer meegegaan dan 2 jaar.
Binnen 2 jaren waren ze echt helemaal op. Deden ze het gewoon niet meer.

Ik ben nog het meest blij met de Samsung die we op de zaak hebben. Ding is ruim 8 jaar oud, heeft regelmatig gezwommen, vrije vallen gemaakt en doet het nog perfect :D

Afbeelding

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:55

HorseTopShop schreef:
Kan ik beter naar een telefoon winkel gaan (in mijn geval de T-Mobile winkel) en hun me laten adviseren? Ik mag aannemen dat zij precies kunnen zeggen welke telefoon bij mij past?

hou wel rekening mee dat ze je gaan proberen o een abonnement aan te smeren....
en zet je budget lager in dan je in gedachte hebt meestal gaan ze duurdere telefoons pakken voor je....

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:56

Iris82 schreef:

Samsung is gewoon een goed merk,maar als jij aangeeft een sony te willen moeten ze niet doordrammen haha.