Tablet naast laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LisaFalco

Tablet naast laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 20:09

Ik zit nu in het eerste jaar van mijn opleiding en merk toch dat het wat vervelend is om steeds mijn laptop mee te moeten nemen, heb die namelijk wel echt nodig. Nu zie ik om me heen toch een paar studenten met een tablet en begin nu toch te overwegen om ook een tablet te kopen.

Ik vraag me alleen af of het handig is om tegelijkertijd met laptop én tablet te werken. Hoe gaat het in zijn werk met bestanden die ik op mijn laptop en tablet wil hebben? Is daar een programma voor waar ik gemakkelijk mijn bestanden in kan bewaren en bijwerken en ze dan niet steeds hoef over te zetten van het ene naar het andere apparaat? En ook niet onbelangrijk: ik heb mijn wettenbundels via een programma op mijn computer gezet (soort van e-reader) zodat ik die ook niet steeds mee naar school hoef te slepen, zou dit ook op een tablet kunnen?

Het liefst wil ik dan een Microsoft Surface omdat deze Windows heeft en dat lijkt me toch wel gemakkelijker met Word documenten enz. aangezien ik ook Windows op mijn laptop heb.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:13

Je kunt bestanden toch in de cloud opslaan?
En op een tablet kun je prima lezen, ook boeken, alleen niet in de volle zon.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 20:17

Oke dat is fijn, ik heb nog nooit gewerkt met de cloud dus op dat gebied ben ik nog een beetje een leek :o

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:20

Ik gebruik ook en laptop én een tablet naast elkaar. Ik gebruik dropbox om ervoor te zorgen dat ik overal bij mijn bestanden kan (dus ook als ik een keer op een andere computer werk). Pages (staat standaard op een iPad) kan bestanden openen in dropbox waardoor je het daar op kan slaan. Wellicht dat er ook goede (betaalde) apps zijn die nog sneller bestanden op kunnen slaan, maar ik vind dit eerlijk gezegd al prima werken.

Edit: Overigens vind ik het zelf niet heel fijn om op het scherm van de tablet te typen omdat je die knoppen niet voelt. Als ik weet dat ik erg veel moet gaan typen neem ik een klein los bluetooth toetsenbordje mee.

Edit 2: Je moet uiteraard wel internet hebben om bij je bestanden te kunnen komen als je ze in de cloud zet (wat bij dropbox het geval is).
Laatst bijgewerkt door Croo op 01-12-15 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Tablet naast laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:21

Je hebt tegenwoordig van heel veel verschillende aanbieders clouds :) Bij KPN kan je cloudruimte kopen, Apple heeft iCloud, en ga zo maar door. Ik heb een telefoon en laptop van Apple, en iCloud zorgt ervoor dat op het moment dat ik een foto maak met mijn telefoon, hij gelijk op mijn laptop staat.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:22

LisaFalco schreef:
Oke dat is fijn, ik heb nog nooit gewerkt met de cloud dus op dat gebied ben ik nog een beetje een leek :o

Denk dat Dropbox het handigste is dan. Als je ook rechtstreeks in de cloud wil typen dan is Google Drive misschien handig, daar heb je Word en Excel inzitten.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:22

Ik heb ook een laptop en tablet. Ik gebruik Onedrive. Als ik daarin bestanden opsla worden ze automatisch verbonden naar mijn account zodat ik het ook op mijn tablet kan gebruiken, en andersom. Eventueel log ik ook in op een vaste pc van mijn stage zodat ik daar ook op bezig kan, wat fijner werken is dan een tablet.
Dropbox beviel mij niet, want ik kon op mijn tablet niet rechtstreeks bestanden openen en bewerken.

Ik gebruik een windows tablet waar een toetsenbord bij zit.
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 01-12-15 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 20:25

Bedankt voor de tips!
Toetsenbordje wilde ik er inderdaad ook sowieso bij kopen. Internet heb ik ook op school dus volgens mij moet het dan wel allemaal lukken!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:12

Ik heb zelf een iPad aangeschaft naast mijn windows computer. Bij mijn iPad kan ik alles opslaan en via mijn computer ophalen door het te downloaden vanaf de cloud. Ik heb zelf een surface gehad, maar die heb ik na een week verkocht. Wat een onding. Mijn surface kon veel bestanden niet ophalen, deed sommige dingen niet en het bijbehorende toetsenbord beviel me niet.
Voor m'n iPad allemaal maar liefde.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 11:21

Ik kon toevallig de zo goed als nieuwe iPad van mijn oom overnemen want hij snapte er niets van en deed er niets meer mee. Gebruik Dropbox en alles werkt perfect! Fijn ding voor op school :D

loempia93

Re: Tablet naast laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:27

Ik zou ook gaan voor een tablet, tegenwoordig is alles snel op dropbox o.i.d. geplaatst. Toetsenbordje erbij en klaar :o

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:29

Ik gebruik ook OneDrive voor mijn bestanden. Google docs is heel handig voor documenten bewerken. Je kunt er dan online mee aan de slag en het wordt automatisch opgeslagen. Dan kun je dus altijd op elk apparaat bij de meest recentie versie van je document komen.