Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vonneke schreef:Waarschijnlijk gaan we binnenkort op zoek naar een nieuwe stadsauto. Iets in de richting van een Toyota Aygo, Ford Ka, Opel Adam etc. Een kleien makkelijke auto.
Nu zijn we wat aan het rondkijken naar de mogelijkheden. Overal zie je het private lease gebeuren opkomen, er wordt veel reclame voor gemaakt.
Maar is het echt zo mooi als het lijkt? Voor een €200/250,- alle kosten gedekt behalve de benzine?
Iemand ervaring met private lease en waarom dat verkiezen boven een auto kopen en meteen volledig betalen?
Ir111 schreef:In theorie niet inderdaad, daarbij vallen-buiten normale slijtage om- veel onderdelen onder garantie.
Er zit alleen vaak een km beperking op zo'n contract. Dus in de praktijk heb je niet zoveel aan zo'n overeenkomst. 1000 km per maand, als je zo weinig rijdt kun je net zo gaan fietsen zeg ik altijd.![]()

ikke schreef:Ehm, Spekkie, die leasemaatschappij moet ook ergens van leven........
Plat-door-de-bocht: je "koopt" een stuk zekerheid, niet meer en niet minder. Het is aan jou om te bepalen of je dat bedrag ervoor over hebt.
De grootste posten zijn inderdaad afschrijving en rente/kosten van de leasemaatschappij.
vonneke schreef:Dat je wat duurder uit bent dan wanneer je hem in een keer koopt lijkt me logisch. Maar ik ben wel een beetje klaar met de honderden euro's aan onderhoud etc per jaar.