Ingetrokken lijmresten op tafel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

Ingetrokken lijmresten op tafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 08:54

Hoi

Gister avond zat ik op een krant te lijmen. Toen ik klaar was wilde ik de krant weg halen maar bleef een gedeelte vastgeplakt zitten aan de tafel.
Ik heb het er met heet water en hout olie vanaf gekregen maar nu zit er zeg maar nog een ingetrokken vlek van de lijm die nogal opvalt op onze lichte houte tafel.
Dat vind mijn moeder niet zo leuk.. :')
Hebben jullie tips om het er af te krijgen?
Alvast bedankt!

Gnome

Re: Ingetrokken lijmresten op tafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:55

Ik dacht dat HG spul had voor houten tafels? Misschien helpt dat zonder het hout te beschadigen.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 08:56

ingedebruijn schreef:
Ik dacht dat HG spul had voor houten tafels? Misschien helpt dat zonder het hout te beschadigen.

Bedankt, ik ga eens even zoeken!
Is dat speciaal voor lijm op hout of zeg maar voor alles op hout?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:01

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 10:29

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:41

Een donkere vlek op een lichte tafel? Ik ben bang dat die er niet meer zomaar vanaf gaat.
Je kan met olie of meubelwas werken, maar die kun je alleen gebruiken om de hele tafel donkerder te maken zodat ie bij de vlek past :+
Wat bij mijn lichte tafel wel soms werkt is het vlekje schuren met een fijn schuurpapiertje. Maar als de olie al wat dieper in het hout is getrokken dat krijg je het ook niet meer geschuurd.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 10:49

8nnemiek schreef:
Een donkere vlek op een lichte tafel? Ik ben bang dat die er niet meer zomaar vanaf gaat.
Je kan met olie of meubelwas werken, maar die kun je alleen gebruiken om de hele tafel donkerder te maken zodat ie bij de vlek past :+
Wat bij mijn lichte tafel wel soms werkt is het vlekje schuren met een fijn schuurpapiertje. Maar als de olie al wat dieper in het hout is getrokken dat krijg je het ook niet meer geschuurd.

Daar was ik dus al een beetje bang voor. -O-
We hebben een tafel met 2 soorten hout, donkere streep, lichte streep en dat steeds om en om.
De vlek zit half op een donkere streep, waar hij dus mooi op wegvalt *D maar ook half op een lichte streep waar hij best duidelijk op de zien is..
Tja ik hoop dat mijn moeder een oplossing vind om de vlek in ieder geval wat minder te maken. :+