Hoe ''winter''jas warmer maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vivian12

Hoe ''winter''jas warmer maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 20:51

Waarschijnlijk is dit niet de goede plek.. maar bij deze hulp gevraagd bij het niet wegvriezen.

Ik heb kort geleden een jas (trenchcoat) bij de mango besteld maar bij het passen merkte ik dat de vulling is niet warm genoeg is bij deze temperaturen (meer een tussenjas). Ik vind de jas te leuk om terug te sturen om een warmere jas te bestellen tevens is er nog ruimte voor extra vulling of een tweede laag.

Zelf zat ik te brainstormen met wat zou kunnen werken, waarop ik op het idee kwam om een voering te maken die ik met drupknopjes of knoopjes aan de huidige voering kan bevestigen zodat ik de jas ook nog kan gebruiken als tussenjas. Ik weet niet of dit systeem ideaal is of dat er nog andere manieren zijn om hem op te vullen of iets dergelijks.

Ik heb ook al nagedacht om hem op te laten vullen bij een kleermaker maar dat wordt me toch iets te duur als student.

Als jullie nog goede ideeën of tips hebben ben ik erg dankbaar!

Piepdruif

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:57

Als hij een beetje ruim valt kun je er een fleece-vest of bodywarmer onder dragen.

bridgetF

Re: Hoe ''winter''jas warmer maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:05

He dat is mijn tekst.....dat wilde ik ook zeggen Piepdruif, een fleecevest er onder.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:05

Ik zeg fleecevest er onder aan doen. Of idd proberen met drukkertjes oid een fleecevest als voering er in te maken (of passende losse rits kopen op de markt, dan kun je knutselen en een voering met rits maken)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:10

Bodywarmer/vest er onder. Dingen er in naaien zou ik niet doen. Laagjes die los van elkaar te gebruiken zijn, zijn praktischer ook omdat je die makkelijker kan vervangen bij slijtage en beter te wassen zijn. Ik koop daarom liefst mijn jassen een maat groter al is het wel opletten dat je geen ruzie krijgt met te lange mouwen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 01:44

Er zijn zat jassen die uit meerdere delen bestaan, die kunnen met ritsen/knoopjes/klittenband aan elkaar gezet worden. Loop de gemiddelde ruitersportzaak maar in voor voorbeelden :)

vivian12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 19:05

Ik heb het gelukkig kunnen oplossen, dankjewel!