Kan geen keus maken... Xbox One of PS4?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Welke zou jij nemen? :)

PS4
44 (73%)
Xbox One
16 (26%)

Totaal aantal stemmen: 60

CoonArt

Kan geen keus maken... Xbox One of PS4?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 08:51

In januari ga ik een nieuwe game console halen... alleen ik kan echt geen keus maken... Xbox One of PS4? Ik ga niet voor WII-U omdat die naar mijn weten heel slecht verkoopt en qua games... mwoahhhh... niet mijn ding dus.

Moet ik dan ook rekening houden met de snelheid van de console? Of maakt dat niet veel uit?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:49

Het is maar net welke console je zelf fijner vind, plus het feit dat er Xbox only games en Playstation only games zijn. Persoonlijk ben ik meer van de Xbox, ik vind de controller fijner en ik geef niet veel om de PS only games.

Anoniem

Re: Kan geen keus maken... Xbox One of PS4?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:50

En hier zelfde redenen als Ghostattack, maar dan voor de PS4. Het is echt maar net wat je zelf fijner vindt :j

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:51

Lastige keuze... wij hebben thuis de Xbox one en ik vind het een klote apparaat, om de zoveel tijd weer een heel gedoe met updaten enzo. PS4 heb ik geen ervaringen mee.
Aan de andere kant zijn de Xbox only games wel leuk (leuker dan de PS4 only games imo), dus zou wel zonde zijn als je die niet kan spelen....

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:53

Hier heeft mijn vriend ze allebei gehad, maar de PS4 was na 2 weken al weer de deur uit. Was ook wel te verwachten na 3 Xbox360's.. Nu heeft hij de Xbox One met Kinect, daar dan ik weer helemaal fan van omdat ik er alles, van de tv, applicatie's etc. op spraak mee kan aansturen. En zeker nu de 'oude' xbox spellen weer compatibel hebben gemaakt met de One is het gewoon een hele fijne console.

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:06

Ik ben zelf een voorstander voor de PS4, ik vind het fijn en overzichtelijk.
Wat heb je al gehad ? Of is het de eerste ?
Ik heb eerst bij een ander gespeeld om te kijken wat ik qua controller en omgang makkelijker vond, zodoende heb ik de PS4 aangeschaft.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 15:03

Heb eerst Ps3 gehad maar lens zei poef :(

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:07

PS4 alleen al voor last of us *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:09

Ikzelf vind de controllers van Xbox fijner in de hand liggen. Maar omdat er toch wel meer PS4 only games zijn die ik leuk vind dan Xbox one only, ga ik zelf voor een PS4 denk ik. Dus ik zou gewoon een lijstje maken met de games die je leuk vind, en dan de console only games tegen elkaar afstrepen. Heb je ook gelijk een verlanglijstje voor jezelf gemaakt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:14

Xbox One is nu wel backwards compatible voor steeds meer games van de 360. Zijn nu ruim 100 titels.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 23:07

Het is dus een PS4 (+ camera!) geworden... alleen tja... welke games zal ik erbij doen?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:37

Je koopt wel een console, maar je weet nog niet welke game je überhaupt wilt spelen? Of zijn ze in combi pakketjes verkrijgbaar en moet je daaruit kiezen?

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:38

Wat voor games vind je interessant?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:42

Goede keuze, PS4 is gewoon veel beter dan Xbox One }:)
Anyway, welke genres speel je graag? Ben je meer voor shooters, open wereld, fantasy, volgen van een specifieke verhaallijn, RPG?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 17:43

Ik heb de camera maar geditched (was toch maar een soort van gadget) en heb wat extra games ervoor gekocht. Mijn genres zijn vooral racing en alles wat sandbox games is, dus open werelden. Heb nu The Order, Drive club, God of war 3 remastered (kreeg ik erbij) Fifa 15, Project Cars, War Thunder (downloaded) en Dragon Age Inquisitor. (wilde ook GTA V maar die was niet te koop bij Intertoys)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 17:45

Anneert schreef:
Je koopt wel een console, maar je weet nog niet welke game je überhaupt wilt spelen? Of zijn ze in combi pakketjes verkrijgbaar en moet je daaruit kiezen?

Van tijd tot tijd heb je speciale bundles.

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 19:25

Vond je Dai goed? Mijn favoriete game ooit is het eerste spel van die trilogie. Ik raad de series echt aan, hoewel ik Dai iets minder vond. Moet 'm zelfs nog uitspelen. :')
Is The Order het waard om te kopen?

roowsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 19:38

HorseyDude schreef:
Het is dus een PS4 (+ camera!) geworden... alleen tja... welke games zal ik erbij doen?

FALLOUT 4
echt een super game ik ben er nu al verliefd op en ik heb hem nog maar een week en ik ben er echt helemaal enthousiast van *\o/* <3

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 19:39

Nu is The Order het wel waard, sinds ie afgeprijsd is. Heb het spel in 5 uur uitgespeeld. Verhaallijn is wel goed, maar het spel duurt niet lang, wat wel jammer is. Heb hem destijds voor €30 van iemand kunnen overkopen, maar zou er nooit €60 aan hebben gegeven.

Wat ik je nog kan aanraden is Second Son, Witcher 3, Assassins Creed Black Flag & Shadows of Mordor. Er gaat nu ook een deal rond waarbij je de Uncharted trilogy voor een prijsje kan kopen, deze zijn echt wel mijn all time favorieten ;) (helaas nog even afwachten voor de 4e). Verder lijken de Farcry series me ook wel de moeite, heb deze een paar keer gespeeld bij mijn vriend. Oh, en als Second Son je wat lijkt, is inFamous 1 & 2 ook zeker de moeite, alleen geen idee als deze (nog) verkrijgbaar zijn op ps4.
Fallout schijnt ook heel hard de moeite te zijn, die ga ik me na mijn proefwerken pas halen O:)

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 19:53

Absoluut ps4,de xbox one ging na een week de deur uit..
fallout is inderdaad een topspel!!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 00:09

Minke_ schreef:
Vond je Dai goed? Mijn favoriete game ooit is het eerste spel van die trilogie. Ik raad de series echt aan, hoewel ik Dai iets minder vond. Moet 'm zelfs nog uitspelen. :')
Is The Order het waard om te kopen?

Ben er net aan begonnen. HOLY CRAP wat is die game groot zeg.........................

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:16

Ikzelf ben een voorstander van wat langer door sparen en een pc kopen, maar als je liever een console hebt zou ik vooral kijken welke controller je fijner in de hand vindt liggen en welke exclusives je liever zou spelen. En eventueel wat je vrienden gebruiken zodat je online kan spelen met hen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:20

Ik blijf trouw aan xbox :o

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:26

Mijn man en ik hebben beide een ps4. Wij vinden Xbox niets aan..

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:29

Advies van vriendlief (ik heb niks met die dingen :o ): ps4