schade aan huis door derden, verzekering:

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

schade aan huis door derden, verzekering:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 12:04

De volgende casus:
in een dronken bui loopt een vriend van mijn man naar onze badkamer boven om naar het toilet te gaan (beneden was deze bezet) zonder het te vragen. Nu was ons toilet boven niet meer 100%, en mensen die blijven logeren waarschuwen we altijd voorzichtig te zijn met doorspoelen, de klep zat namelijk een beetje los en deze moet je even tegenhouden. Deze persoon was hiermee niet bekend en heeft de boel zodanig scheef getrokken, waardoor nu het volledige binnenwerk vervangen moet worden: alles is afgebroken. Hier kwamen we pas achter nadat zij naar huis waren natuurlijk, dacht eerst dat het mee viel.
Uiteraard hem een berichtje gestuurd, maar hij vindt dat hij het niet op zijn AVP hoeft te verhalen omdat "hij weigert iets te verhalen dat al stuk was".
Kunnen wij iets doen via onze opstalverzekering oid? Andere opties?

We willen deze relatie niet op de spits drijven, dus bij hem aan blijven drammen is op dit moment geen optie. We vinden er wat van, maar die optie valt nu dus even af.als er geen andere opties zijn kijken we dan wel weer.

karuna
Drukke kabouter

Re: schade aan huis door derden, verzekering:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:08

Geen idee je zou het kunnen navragen bij je eigen verzekering maar ben bang dat dt niet gaat. Hij zou toch echt zijn eigen verzekering moeten inschakelen. Wat is dat toch met mensen, hoor het vaker. Je bent ervoor verzekerd, kost je geen eigen risico oid en dan niet willen inschakelen, stom en onbegrijpelijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:38

Meeste kans dat de AVP van hem het toch op jouw opstalverzekering schuift, daar zijn afspraken over tussen de maatschappijen (zie bijvoorbeeld http://www.geldenrecht.nl/artikel/2015- ... erzekering ).
Schade veroorzaakt onder invloed van alcohol wordt ook niet vergoed door de AVP. Gewoon bij je opstalverzekering proberen dus.

Benfan

Re: schade aan huis door derden, verzekering:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:43

Ik kan hem eigenlijk geen ongelijk geven, hij was er niet mee bekend en de boel was al niet goed. Het was dus eigenlijk gewoon afwachten tot het een keer stuk zou gaan. Grote kans dat de verzekering het met mij eens is hierover.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:47

Als het al aan vervanging toe was dan zou ik mij er niet druk om maken en gewoon op eigen kosten vervangen. Het had toch een keer vervangen moeten worden. Vind het anders wat als het moedwillig gesloopt is maar dat is hier niet aan de orde.

Verzekering zal het ongetwijfeld afwijzen als het al in zon slechte staat is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 09:32

Het werkte prima verder en aangezien de badkamer er binnen 2 jaar volledig uit gaat baal ik van het dubbek werk nu, wat je wellicht begrijpt. Als de hele boel open moet voor 2 jaar ben ik niet blij. Het was ook niet in zodanig slechte staat dat het uit elkaar viel, 1vd schroeven waarmee de dekplaat vast zat was doorgeroest bleek, verder klopte alles nog. Deze had makkelijk vervamgen kunnen worden maar nu niet meer dus. Ik vermoed dT hij geprobeert heeft te "repareren" door in het gat te willen kijken en daarmee de boel volledig kapot heeft getrokken.
Baal voornamelijk denk ik omdat hij ineens ongevraagd boven stond, aps het beneden was gebeurt had ik er minder moeite mee gehad. Denk dat dat me meer dwars zit als ik jullie zo terug lees.. en het feit dat het een opstapeling was die avond van situaties.

Ondertussen gehoord dat onze opstal dit inderdaad waarschijnlijk vergoed zoals neonlight zegt, ondanks dat het al niet 100% in orde is. Heb loodgieter gevraagd of hij iets kan doen zonder dat de tegels er af moeten, desnoods provisorisch dus daar hoop ik op.

Zoals het voor mij voelt: mijn scherm vd ipad is in barsten maar gebruik ik al jaren nog prima. Als iemand die kapot laat vallen ben ik daar ook ziek van, ondanks dat hij al niet meer heel was. Is dat dan een rare vergelijking volgens jullue?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:12

Neehoor, ik snap hem wel. Het is gewoon niet leuk als iemand ongevraagd zo ergens heen gaat/gebruik van maakt. Ik ben er ook allergisch voor als hier mensen (kinderen..) zo ineens naar boven gaan. Tja, moeilijk? Misschien wel.

Maar nu is de boel kapot, terwijl het eerst alleen beschadigd maar bruikbaar was. Dat baal je helemaal. En om nu twee jaar lang die wc maar niet te gebruiken, is ook zo wat..