Heb een vraagje, namelijk zit ik met een probleempje wat ik niet weet wat ik er mee moet. Sinds een aantal dagen word mijn slaapkamer raam helemaal vochtig aan de binnenkant, als ik smorgens het rolgordijn omhoog doe is heel mijn raam nat.
Van de week zag ik het al, maar nu merkte ik het weer doordat ik vanmorgen zag dat heel mijn bureau nat was. Nu vind ik dat niet zo een heel fijn idee, aangezien daar een hoop dure electronica staat (computers, schermen, camera's en accessoires).
Weet iemand wat ik hier tegen kan doen? Heb zelf geen idee namelijk waar het door ontstaat en wat ik er tegen kan.
Froukje
Forever young
Geplaatst: 23-11-15 10:55
Komt omdat het buiten zo belachelijk koud is en de binnenkant van je slaapkamer wel opwarmt omdat je er slaapt, daardoor ontstaat er condens op je raam. Enige wat je daar aan kunt doen is je raam op een kier laten openstaan.
Een vochtvreter neerzetten kan soms ook helpen, of zelf 1 maken met silicagel (kattenbak-vulling) in een oude kous bijvoorbeeld. Een raam op en kier kan ook beslaan overigens, al loopt het water dan naar buiten weg door de kier
Twiggy2008
Geplaatst: 23-11-15 11:25
Mijn ramen staan altijd open (nu op een kier 's nachts, wegens de kou), maar nog steeds condens, hoor. Mijn andere ramen hebben het ook. Moet af en toe de schimmel die op de kozijnen onstaan weg vegen/schoon maken. Ik woon in een boerderij, heb wel dubbel glas. Wat scheelt is dat de zon er nu op staat. Dan trekt het in de loop van de dag wel weg....... Het is gewoon heel vochtig buiten. In de zomer is het niet aan de orde.
Als je een raam open te koud vindt kun je ook de deur open laten. Ik heb altijd de slaapkamer deur open en het badkamer raampje op een kier. Geen last van condens en ik lig niet te bevriezen in mijn bed.
Bedankt voor de reactie's! Ga eens kijken wat hier goed werkt voor een oplossing, raam open leek me wel erg koud inderdaad. Badkamer raam staat hier ook altijd open inderdaad, ga het aankomende nacht eens proberen met de deur open. Hopen dat dit werkt, bedankt tot zo ver voor het reageren in iedergeval!