GoPro's en actioncams: waar moet je op letten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

GoPro's en actioncams: waar moet je op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 11:43

Ik sta op het punt iets aan te schaffen waar ik niets vanaf weet, dus misschien kunnen Bokkers mij helpen.

De recencies en tips op internet helpen mij niet, omdat ik eigenlijk niet weet wat ik zoek. Daar gaat het dus al mis :D

Wat context: over 4 weken ga ik op vakantie en ga daar erg veel snorkelen en zwemmen. Ik wil het leven onder water kunnen vastleggen. Uiteindelijk wil ik foto's hebben die ik in een plakboek kan stoppen. Maar de hele tijd foto's maken is vrij intensief. Het lijkt me ook makkelijk om te filmen, en dan later de goede momenten uit het filmpje knippen. Bovendien is het ook wel leuk om bewegend materiaal te hebben. Als het een GoPro (of zoiets) wordt, dan wil ik er ook graag 'boven water' goed mee kunnen filmen. Daarnaast zou ik het ook 'boven water' willen gebruiken tijdens vakanties en als dashcam tijdens roadtrips.

Nu heb ik dus geen idee wat ik moet zoeken en waar ik moet letten. Ik kreeg al een paar tips:

De SJCam SJ5000: http://www.bol.com/nl/p/sjcam-sj5000-wi ... 67/#images
Of de GoPro Hero3, maar die vind ik nogal prijzig.
Zou ik ook nog met de gewone GoPro uit de voeten kunnen? Of is dat toch verouderd of achterhaalde kwaliteit? http://www.videocamerashop.nl/product/5 ... -hero.html

Wat zoek ik:

- Budget van ongeveer 130 euro (tot max. 200 euro);
- Waterdicht (gaat een paar meter mee onder water!);
- Moet ook boven water goed kunnen filmen (waar moet ik dan op letten? lichtgevoeligheid, hoog/laag?;
- Er moet een selfiestick op kunnen (of kan dat standaard?);
- Te gebruiken als dashcam;
- Uit de film moeten redelijke foto's/stills gehaald kunnen worden. Goed genoeg om op klein formaat (10x15) af te drukken;
- Optioneel: makkelijk op cap te monteren.

Past dat bij wat ik wil? Waar moet ik op letten als ik producten zoek?

Amalarab

Re: GoPro's en actioncams: waar moet je op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 11:48

ik heb een GoPro(3 geloof ik) mooi ding met prachtige filmpjes maar nu loop ik er tegenaan dat de filmpjes niet te laden zijn op mijn nieuwe(re) Iphone en ook niet op de laptop. Heel ergerlijk. Oftewel, check of je spulletjes compatible zijn. Wij hebben een plakker op een skihelm, een headstrap voor op de cap en een stok. Dus dat is verder wel handig.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 11:50

Mijn vriend en ik stonden voor dezelfde beslissing, het liefst een Gopro maar die was eigenlijk te duur. Dus toch maar verder gezocht, en toen kwamen we uit op de Toshiba Camileo X-sports. Die viel binnen het budget, had alles wat we zochten (waterdichte case, goede kwaliteit enz). Je kreeg er ook meteen een hoop bij, en we hebben hem zelf aan een selfiestick zitten.

M'n vriend gebruikt hem om te filmen met bmx'en, en je krijgt er mooie beelden en stills uit :)
http://www.amazon.co.uk/Toshiba-Camileo ... B00G3XMYWA

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:44

Je hebt een PB!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:50

Wij hebben vorig jaar een SJCAM SJ4000 gekocht.
Prima camera!
Prachtige filmpjes mee gemaakt op onze vakanties :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 14:42

Tierania_ schreef:
Wij hebben vorig jaar een SJCAM SJ4000 gekocht.
Prima camera!
Prachtige filmpjes mee gemaakt op onze vakanties :)

Misschien goed om te vermelden dat ik deze ook heb gekocht, met wat accessoires (waterdichte case, dashcam bevestiging) en 2 extra accu's erbij. De camera is uitgetest tijdens twee weken vakantie. Ik ben erg tevreden!

De beeldkwaliteit van de video's vind ik goed, zeker wat onder water is gefilmd. De kwaliteit van de foto's is wat minder, maar daar kocht ik ook geen videocamera voor.

Het enige dat ik jammer vind, is dat overal onderaan de datum en tijd staat. Ik ben er nog niet achter of ik dat uit kan zetten. Ook is het terugkijken van filmpjes en het scrollen door je archief niet handig. Filmpjes verwijderen is ook wat omslachtig (je moet dan het hele menu door, want 'verwijderen' is de laatste optie).

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:46

Met dat budget is het moeilijk op een goede actioncam te kopen.
Zelf wil ik graag de sony Sony HDR-AS20 voor ongeveer hetzelfde budget. Als je deze vergelijkt met de GoPro van die prijscategorie dan is de sony zoveel beter!

Mijn tip, ga naar youtube en zoek naar vergelijkingsfilmpjes. Bij de mediamarkt hebben ze mij toen een vergelijking laten zien tussen bovengenoemde, de gopro was minder scherp en heeft geen beeld stabilisator.