Let goed op bol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Let goed op bol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 23:23

Misschien ben ik de enige die er in eerste instantie min of meer in trapte of kun je het zo niet noemen omdat de derde partij wellicht nog wat moet betalen aan www.bol.com of omdat bol.com er nog wat aan moet verdienen. Ik heb een hele lijst gemaakt met producten en dacht ik kijk eens op de website vanaf waar de producten af komen. Toen bleek dat het zo'n 20 euro goedkoper was via de originele verkoper. Een ander product scheelde maarliefst 30,-. Ik heb gauw de artikelen geannuleerd, wel stom dat ik eerst had betaald en daarna pas had uitgezocht. Ik hoop dat ik het snel terug ontvang zodat ik het bij de originele site kan bestellen. Het is ook niet dat het via bol.com scheelde dat je geen verzendkosten had want dat heb je er bij de andere sites ook makkelijk uit.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:26

Bol stort binnen een maand terug dacht ik?...

En best logisch toch dat ze goedkoper zijn bij de originele verkoper? Bol moet er aan verdienen ;) (en ja... een % van de verkoopprijs dat ze als kosten zouden moeten betalen, zou mij ook logischer lijken) maar het scheelt wel wat ja...

Ik zoek heel vaak bij bol iets op, dan google ik op afbeelding en kom ik het vaak nog goedkoper tegen :')

Iris82

Re: Let goed op bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:33

Bol kan erg duur zijn. Kan ook zomaar wisselen per dag of week. In het ontharingstopic (jaja :')) stond een linkje naar een epilator. Werd een aantal keer gekocht door wat Bokkers en je zag de prijs met de dag stijgen. Daar zit wel een hele slimme verkoopstrategie achter.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 23:39

Ik had ook een keer wat besteld waar bij stond 3 dagen levertijd. Na ik het had gekocht stond hetzelfde product er voor 70,- duurder op,maar met nog steeds 3 dagen levertijd. Het product had ik ook echt nodig voor een verbouwing. Uiteindelijk heb ik er na 3 weken en heel wat mailtjes verder naar bol gebeld dat als hun die levertijd erop zetten dat het dan niet mijn probleem kan worden dat het zo laat geleverd word al helemaal niet als ik zie dat een duurder maar hetzelfde product alsnog snel leverbaar is. Toen heb ik uiteindelijk wel het product snel gekregen via de andere aanbieder die het product eigenlijk duurder verkocht dus ik denk dat bol.com misschien toch het verschil had betaald.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 06:39

bol.com verkoopt zelf producten + ze bieden een platform voor verkopers om hun spullen aan een groter publiek te kunnen verkopen. Heeft voor de verkoper en klant voor en nadelen natuurlijk. Je betaald meer, maar je hebt wel het gemak (en zekerheid) die bol.com bied.. Het is uiteraard eigen keuze maar ik vind met de opzet niks mis.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 07:00

Ik denk dat het verschil in de verzendkosten zit. Bij bol.com is de prijs inclusief verzendkosten voor artikelen van derden.
Als je een artikel koopt, dan is dat geen probleem, maar als je meer artikelen koopt, is het telkens plus verzendkosten.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:25

Ik verkoop een aantal van mijn artikelen via bol. Het is een goede manier omdat het veel klanten trekt. Maar bol rekent bemiddelingskosten. Die zijn tussen de 0,99 en 2,99 + daaroverheen nog eens tussen de 5 en 20% over de verkoopwaarde. (Voor ruitersportartikelen bv 0,99 euro en 15% over de verkoopwaarde.) Daarnaast betaald bol verkopers geen verzendkosten. Je ontvangt wel iets korting, maar je betaald dus ook nog tussen de 3 en 6 euro verzendkosten.

Een rijbroek die je dus bij mij koop voor 50 euro staat dus voor een hoger bedrag bij bol ongeveer 65,50 euro. Tenminste als je al die kosten er uit wil hebben. En dat willen de meeste bedrijven wel.

Veel mensen doen trouwens wat jij doet TS. Dat kan ik zien aan de verkopen die binnenkomen op zo'n product. En dat is prima, want bol betaald de verkoper ook pas na een maand... En ik heb ook gewoon liever meteen m'n geld.
Voordelen van kopen via bol zijn wel het gratis retouren, de verplichte levering binnen 14 dagen en de lage verzendkosten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 22:45

Bedankt voor de heldere uitleg!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 03:08

Graag gedaan :)