Goede laptop merken ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Goede laptop merken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 20:15

Hoi,

De meningen zullen wel enorm verschillen hierover, maar welke merken zijn aan te raden en welke absoluut niet ?
HP en Dell hoor ik vaak mindere verhalen over, nog meer merken ( in het goedkopere segment ) ?

Acer ? Toshiba ? Asus ?

Celiien

Re: Goede laptop merken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:16

Ik ben enorm tevreden met mijn Toshiba. lenovo hoor ik ook goede verhalen over. Acer en Asus moet je vanaf blijven, hebben wij in ieder geval veel issues mee gehad.

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:17

ik heb al jaren een toshiba en vind dat een hele fijne. Heb er nog nooit wat mee gehad hij heeft het altijd prima gedaan

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 20:17

Ja ik heb nu ook een fijne Toshiba idd. Lenovo dus ook goed ....

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:19

Ik zweer bij apple. :D Na altijd gedoe gehad te hebben met windows laptops die niet langer dan een jaar mee gingen heb ik nu een Macbook pro, nooit meer problemen mee gehad!

edit; ik heb vooral slechte ervaringen met Acer en HP :n
Laatst bijgewerkt door LSnuitje op 30-10-15 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:21

Oh ik volg!
Ik ga van mijn macbook afstappen, wat een drama met school (alles draait daar op Windows, dat gaat gewoon niet samen op de een of andere manier.)
Ik had een leuke Acer gezien maar ons pap zei dat ik beter niet een Acer kon nemen.
Dus we zoeken weer verder :Y)

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:21

Onwijs tevreden met mijn HP en had 2 jaar garantie. Gelukkig nooit hoeven gebruiken.
Zit nu aan mijn 3e jaar, accu wordt nu pas wat minder. Heb niet eens een superdeluxe versie. Deze kostte destijds 350.

Heb 1 keer gehad dat hij niet meer wou opladen, accu er even af en weer aan en het was klaar, waarschijnlijk scheef gaan zitten in mijn tas.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:24

LSnuitje schreef:
Ik zweer bij apple. :D Na altijd gedoe gehad te hebben met windows laptops die niet langer dan een jaar mee gingen heb ik nu een Macbook pro, nooit meer problemen mee gehad!

edit; ik heb vooral slechte ervaringen met Acer en HP :n

Die zitten helaas niet in het goedkope segment. :Y)
Ik vind Apple ook het beste maar daar is de prijs ook naar.

Toshiba zijn prima laptops!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 20:25

Acer en HP zitten toch wel in het goedkopere segment ? Maar ik geloof dat die gaan afvallen......

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:26

Ik heb dus heel veel ellende juist gehad met Toshiba. Die begon met 1,5 jaar al te kloten en een aantal keer weggebracht. Ik zweer bij mijn acer <3 Hierna wil ik weer een acer of een levono.

Huidige acer is nu 4 á 5 jaartjes oud en gaat nog steeds als een trein. Draait ook nog gewoon snel op photoshop, lightroom en nog duizend meer dingen tegelijkertijd :o

Maar denk dat je ook moet kijken naar wat voor een processor etc. erin zit en waaraan jij genoeg hebt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 20:29

Detroit schreef:
Maar denk dat je ook moet kijken naar wat voor een processor etc. erin zit en waaraan jij genoeg hebt.

Ja, dat is de volgende vraag :o Want ik heb werkelijk geen idee waar ik op moet letten. Welke processor goed is etc .

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:30

Acer echt hele slechte ervaringen mee. Zowel met laptops als desktops van Acer. Hier heel tevreden over Asus.

Succes met het vinden van een geschikte laptop!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:33

Maris schreef:
Detroit schreef:

Ja, dat is de volgende vraag :o Want ik heb werkelijk geen idee waar ik op moet letten. Welke processor goed is etc .

Dan doe ik alvast een tegenvraag :Y) : wat wil je met de laptop gaan doen?
Enkel beetje internetten? Of ook spellen erop zetten en spelen oid?

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:35

Ik heb zelf een lenovo, goede laptop en goede ervaring mee. Neem hierna weer een lenovo :D

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:38

Ik zweer bij lenovo... wil niks anders meer. Mijn vriend heeft er ook een en die vond ik zo fijn dat ik hem ook wilde.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:29

Mijn Acer laptop vond ik en flop. Daarna een Samsung gehad die echt top was en nu een Asus waar ik ook zeer tevreden over ben :)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:31

Asus, gaan echt jaren mee. Toshiba zou ik niet doen, ik ken alleen Toshies met batterij problemen.

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:35

Ben nog steeds blij met mijn Packardbell die al bijna 5 jaar mee gaat.
Ondanks dat de hardeschijf en het scherm een keer vervangen is omdat die er niet van hielden om de grond van dichtbij te bekijken, doet die het nog prima!
zelfs de accu gaat na die 5 jaar nog 1,5 uur mee.

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:38

Voor een iets hoger budget heb je een macbook, doe er nu al 8 jaar mee en ben er nog net zo tevreden over!
Dell is echt poedersuiker :')

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:41

Detroit schreef:
Huidige acer is nu 4 á 5 jaartjes oud en gaat nog steeds als een trein. Draait ook nog gewoon snel op photoshop, lightroom en nog duizend meer dingen tegelijkertijd :o

Hetzelfde hier! :D Mijn laptop is nu denk ik ook zo'n 4/5 jaar oud.
Nog steeds in top vorm is die! :+

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:47

ik heb nu ongeveer een jaartje een Asus en ik ben er heel tevreden over :) al heb ik inmiddels wel al een bijna compleet nieuwe laptop aan alle onderdelen die vervangen zijn bij de reparaties :') dat kwam overigens niet door de laptop zelf maar hoogstwaarschijnlijk door de winkel waar ik m vandaan heb.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:50

Op school hebben wij Acers en Toshiba's, echt troep is dat. We hebben een helpdesk en elke dag is er wel iemand weg om z'n laptop na te laten kijken. Ik heb thuis echter een grote Asus, waar ik heel zuinig op ben, en daar heb ik nooit problemen mee gehad, dus ik zweer bij Asus :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:50

Acer, Asus, HP, Lenovo zijn allemaal hele goede merken. Staan zeker bovenaan in het rijtje beste merken. Daarnaast heb je nog MSI, maar die zijn echt gericht op zware game laptops. Toshiba, Dell, Medion etc. vind ik persoonlijk niet zo best. Dit is meer een lager segment.

Apple is een geval apart, dat is meer een kwestie van smaak denk ik.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:54

Toshiba lager segment, was dat maar waar :') heb toen 700 neergelegd voor mijn laptop.

Ik ben zeer tevreden over mijn Toshiba. Heb hem nu 4 jaar en heb er alle Sims op staan wat dus beste zware spellen zijn. Moet zeggen dat die door Windows 10 er niet op vooruit is gegaan, Windows 7 draaide beter.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:55

Ik heb een Lenovo waar ik heel tevreden over ben. Ook een Toshiba en een Dell gehad, beide oudjes. Deden het ook prima, maar die ik nu heb, heb ik nieuw gekocht en is ook zoveel sneller, zeker nu met een ingebouwde SSD.

Apple is goed zeggen ze, maar ook errug duur... Voor veel minder geld heb je dus een Lenovo die ook alles doet ;)