PayPal als creditcard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

PayPal als creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 10:25

Hoi Bokkers!
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Enkele jaren geleden heb ik PayPal aangemaakt om een aankoop te doen die ik via iDeal niet kon doen. Daarna heb ik het nooit meer gebruikt. Nu wilde ik het deze week gebruiken om een betaling te doen die normaal via een creditcard moet, maar ik weet echt niet meer hoe dit nu ook al weer werkt..
Voor de duidelijkheid: ik heb geen fysieke creditcard, alleen mijn bankrekening pas is er aan gekoppeld. Mij staat er iets van bij dat ik dit via PayPal kon gebruiken om betalingen te doen als creditcard?

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:29

Naar mijn weten mag je bij PayPal zelf niet in de rode cijfers belanden.
Je kunt wel geld op je payPal rekening storten en daarvan betalen.
Of het van je gewone bankrekening af laten schrijven (waar je wel rood op mag staan als er onvoldoende saldo op staat)

xTammyy

Re: PayPal als creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 10:35

En die PayPal rekening is dan hetzelfde als een creditcard rekening? Het gaat mij er namelijk om dat ik de gegevens van een creditcard moet invoeren (kaart nummer ed) en die heb ik dus niet, tenzij dit via PayPal kan.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:36

Volgens mij kan dit niet :n
Wat nog een alternatief is, is het kopen van een prepaid-creditcard voor deze aankoop?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:38

Nee met credit card nummers werkt het niet.
Inderdaad een prepaid credit card aanschaffen voor deze aankoop is de beste en de voordeligste oplossing.

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:44

xTammyy schreef:
En die PayPal rekening is dan hetzelfde als een creditcard rekening? Het gaat mij er namelijk om dat ik de gegevens van een creditcard moet invoeren (kaart nummer ed) en die heb ik dus niet, tenzij dit via PayPal kan.

Nee kan alleen als er staat Betalen met PayPal.
Heb het ook al eens gehad, scheelt dat mijn vriend een zakelijke creditcard heeft dus naar hem even geld overgemaakt en toen alsnog kunnen betalen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:48

Als je bankrekening al gekoppeld staat, hoef je verder niets te doen. Via die site inloggen bij paypal en je betaling doen. Alleen... Je zegt dat de betaling alleen met cc kan. Dan kun je dus niet met paypal betalen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 10:48

Ah okee, bedankt voor jullie snelle antwoorden!
Jammer, zal me eens verdiepen in die prepaid-creditcard of rond vragen of iemand een creditcard heeft die ik hiervoor mag gebruiken. :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 10:49

Yv_ schreef:
Als je bankrekening al gekoppeld staat, hoef je verder niets te doen. Via die site inloggen bij paypal en je betaling doen. Alleen... Je zegt dat de betaling alleen met cc kan. Dan kun je dus niet met paypal betalen.

Volgens mij kan dat wel, maar alleen als je een cc hebt gekoppeld aan PayPal.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:50

Nee want paypal is een totaal andere betaalmogelijkheid. Althans, ik weet niet of het in de jaren veranderd is, maar toen mijn cc er nog aan gekoppeld stond, kon het niet. Dat is wel ondertussen alweer een jaar of 5 terug gok ik.

Heb je linkje van de website waar je wil gaan kopen? Misschien is er nog een andere optie. Want vaak, als cc aangeboden wordt als betaalmiddel, is er ook mogelijkheid tot paypal.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:52

Waarom niet gewoon een creditcard nemen??
Als je een betaalpakket bij een bank hebt, dan kan je daar 9 van de 10 keer een gratis creditcard bij krijgen. Doorgaans met een tegoed van 1000 euro.
Je kan dan direct het geld weer overmaken naar je CC en dan heeft het je niets aan rente gekost.
Kopen met CC is vaak nog slimmer ook omdat je goede kopersbescherming en verzekering hebt :j

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:59

Voor cc via een bank krijg je ook een bkr check dus niet iedereen komt in aanmerking voor een cc

maar tegenwoordig zijn er ook virtuele creditcards te vinden

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:04

Limiet op je CC is afhankelijk van je inkomen Liselot.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:05

Yv_ schreef:
Limiet op je CC is afhankelijk van je inkomen Liselot.

Ja je kan het limiet verhogen afhankelijk van je inkomen, maar doorgaans heeft een standaard cc een tegoed van 1000 euro. Zelfs een studenten cc heeft dat

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:07

Ik dacht het ook hoor, maar een vriendin bleek dus maar een limiet van 100 euro te hebben. Was gewoon de standaard van de ABN.
Verhoging aanvragen kon inderdaad wel, maar daar was toen geen tijd meer voor. We kwamen er zeg maar achter de week voordat we op vakantie gingen :'). Ze moest geloof ik loonstroken ed inleveren en dan zouden ze gaan checken.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:10

je limiet verhogen kan als je hem echt als kredit card gebruikt, maar je kan er ook saldo op storten van te voren om uit te geven.

Dat is juist bij die virtuele cards daar stort je eerst saldo op

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:12

Dat is apart, ik heb ook ABN en heb dit jaar een cc aangevraagd. Kreeg 2500 euro tegoed en heb geen loonstrook hoeven laten zien

Speurneus: Ik kan bij mijn cc ook gewoon tegoed storten hoor en heb toch echt een fysieke card

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:15

Nee, zij bij aanvragen inderdaad ook niet. Alleen toen ze achter het saldo kwam, is ze natuurlijk gaan informeren en om 'm op te hogen moest ze dus loonstroken inleveren. (en daar was dan geen tijd meer voor, iig niet voor de vakantie nog een week later)

Ik heb 'm jaren geleden aangevraagd, ook gewoon bij de ABN (is ook mn bank) en naar wat ik er nog van weet, liep ik naar binnen, keken ze in mijn gegevens, moest ik wat krabbelen en ging met papieren de deur uit en een paar dagen later lag-ie op de mat. Mijn betaling is standaard op een datum op een bepaalde dag in een maand, wilde deze ooit eens naar een andere datum zetten, maar toen kreeg ik online ook bericht dat ze loonstroken nodig hadden. Ik heb het er dus maar bij laten zitten, kom sowieso nooit aan m'n limiet, maar het idee van loonstroken komt me dus niet heel onbekend voor.

Oh kun je er ook op storen? Nooit geweten!