Zilvervisjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Zilvervisjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 19:14

Sinds kort zie ik ineens heel veel zilvervisjes in mn huis, ze zitten overal :r.
Hoe komen die in je huis? Betekent het dat mijn huis niet schoon genoeg is? Ik ben geen huishoudkoningin, maar erg vies is het hier zeker niet :)
En belangrijker, hoe krijg ik ze weer weg?

Iemand een idee?

Azmay

Re: Zilvervisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:15

Ze zitten overal en eten je behang van de muren..

De spray van HG doet daadwerkelijk wat het beloofd ;)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:48

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:52

Kijken naar gaten: bv bij afvoerbuis wasbak in de badkamervloer (daar kwamen ze bij ons binnen, badkamer is fijn iets vochtig dus mooi plek), plint bij keuken weg halen (ook favo plek onder keuken blok) en dan los gaan met Hg spray tegen zilvervisjes :)

Liefst op zoektocht gaan in het donker en even met een zaklamp: ze komen vooral tevoorschijn als het donker is namelijk en dan kun je wat makkelijker de bron ontdekken.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:53

Mijn ouders hadden ze ook ineens door het hele huis. Na lang aanpoten hielp alleen het rampenplan:

- Alle papier (archiefdingen, oude boeken, etc) in afgesloten plastic bakken. Dit vooral op zolder, als je boeken en papier vaak in handen hebt valt het vaak wel mee met de zilvervisjes die erin kruipen.
- Kartonnen dozen op zolder vervangen door plastic, of helemaal inwikkelen in plastic en luchtdicht (!) afplakken met tape.
- Wij hebben langzaam het behang vervangen voor een soort behang dat overgeschilderd moet worden (ben het type kwijt).
- Afmaken met HG spray.

Aangezien ze bij ons vooral op zolder zaten en langzaam uitspreidden naar beneden, hielp dit goed.

Edit: na wat Googlen denk ik dat mijn ouders geen zilvervisjes hadden, maar het papiervisje. Ze zaten dan ook helemaal niet op vochtige plekken, zoals de zilvervisjes uit de reacties hier. Aangezien ze wel erg op elkaar lijken, zou ik even nagaan met welke soort je te maken hebt. Waar zie je ze vooral?
Laatst bijgewerkt door Szan op 22-10-15 19:57, in het totaal 2 keer bewerkt

charmante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:54

Het helpt om je huis heel goed te ventileren, het vocht moet er uit. Bij sommige tuincentra verkopen ze zeer goede middelen tegen zilvervisjes. Er zijn kleine plakviltjes te koop die je overal uit het zicht kunt plakken. Deze helpen heel erg goed.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:54

Vochtvreters op plekken waar je ze veel tegen komt. (kasten bijvoorbeeld)
De wasmachine is hier favoriet. Net als de douche waar het nog lang vochtig blijft.

Ventileren en stoken wil ook wel helpen in kleinere ruimtes.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:59

Ier schijnt een verschil te zijn tussen zilvervisjes (vocht) en papiervisjes (duh... Papier)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 22:35

Bij nader inzien denk ik dat het papiervisjes zijn. We hebben nl geen vochtig huis, ventileren heel erg goed. (Alle luchtroosters zijn altijd open en boven altijd ook een raam)
We hebben alleen niet echt veel papier in huis en ik zie ze niet echt op een vaste plek, ze komen overal tevoorschijn. Bij de oud papier bak heb ik wel een val neergezet, en die moet ik vaak verwisselen want dan zit ie vol :\ maar ik zal eens naar het papier gaan kijken :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:27

Ik had inderdaad ook papier visjes. Twee keer het huis met HG spray gedaan en ze zijn nergens meer te vinden :)

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:53

Koop een poes *\o/*

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 11:27

Dyanne_z schreef:
Koop een poes *\o/*

Daar is mn man helaas allergisch voor :\ anders had ik er een :)

Ik zal HG eens proberen