Advies nodig over 'Go Pro' en Chrome laptopje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Advies nodig over 'Go Pro' en Chrome laptopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 16:09

Hallo Technische Bokkers,

Wij overwegen om voor onze (bijna 10 jarige) zoon een soort van 'Go Pro' camera aan te schaffen en later wellicht nog een Google Chrome laptopje.
Nu weet ik dat 'Go Pro' zelf, een merk is en merk = duur. Dus we zijn op zoek naar alternatieven die een beetje leuke prijs hebben.

Wat wil mijn kind graag:
Hij is STAPEL op Minecraft en die (verschrikkelijke :') ) YouTube filmpjes die daarover gemaakt worden. Die jongens zijn zn grote helden en hij is er vast van overtuigd dat hij ook een "vlogger" wordt :))
Goed, wij vinden die filmpjes geen donder aan maar hey: je moet je kind z'n talenten laten ontdekken he? :D

Mijn vragen dus:
a) wat is een leuk en relatief goedkoop alternatief voor een GoPro?
b) is dat alleen maar een opnameapparaat of kan je er meer mee?
c) zijn de filmpjes naderhand te bewerken?

en wat betreft de Chrome laptop:
a) kan hij daar ook dan zo'n filmpje mee bewerken, met een eenvoudig programma of zijn die laptopjes echt alleen maar geschikt voor surfen en typen?

Ik hoor het graag van jullie!!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:14

1A. Ik heb zelf een Denver camera. Toendertijd bij Kruidvat gekocht. Kwalitatief niet zo als de GoPro, maar hij doet wat het moet doen! Hij kan filmen en foto's maken en er zitten verschillende spulletjes bij om ergens aan te bevestigen etc. Was toen 35,- euro.
1B. Met de mijne kan je niet meer dan foto's maken, filmpjes maken en ze op de camera of computer terugkijken. De latere versies kunnen volgens mij ook via bluetooth verbinding maken.
1C. Ja hoor! Op bijna elke computer staat Windows Movie maker en zo niet kun je deze gratis downloaden. Hiermee kun je je filmpjes bewerken in de vorm van; geluidjes erbij, in elkaar later overvloeien, knippen en plakken in een filmpje.

Over laptopjes weet ik niks dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

MamaMiesje

Re: Advies nodig over 'Go Pro' en Chrome laptopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 16:16

Thanks so far iirrssjjee +:)+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:20

Ik ben zelf begonnen met de actioncam van de action (35 euro was die toen). Kwaliteit vond ik beter dan ik verwacht had. Maar nu ik mijn Gopro heb zie ik wel verschil in kwaliteit, snelheid en de opnameduur. Batterijen gaan ook langer mee in de Gopro. Ik heb overigens de Hero 3white. Die was iets van 200 euro, maar ik gebruik hem wekelijks, dus wat mij betreft is dat het waard. Voor de gopro heb je ook heel veel accessoires. Ik koop die goedkoop via Ebay. Voor de actioncam van de action heb ik toch beter moeten zoeken voor spullen die erop pasten.

Bij veel programma's moet je de filmpjes eerst converteren voordat je ze kan bewerken. Bij Videopad hoeft dat niet. Een vrij basic programma, maar wel fijn dat hij dus vrijwel ieder filmbestand kan handelen

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:21

Ik heb zelf een GoPro gekocht. Ze zijn inderdaad vrij prijzig en dat heeft mij heel lang tegengehouden om het apparaat daadwerkelijk te kopen. Bij Apollo heb ik de 3 gekocht, voor fors minder geld dan de 4 die nu in omloop is. Het enige verschil is dat de 4 een schermpje heeft waar je kunt zien wat je filmt. Maar zeg eerlijk, in de "selfie" stand zie je niet wat je filmt en als je de camera bevestigd met skiën/paardrijden etc. zie je ook niet wat je filmt dus voor mij had dat geen meerwaarde en he scheelde mij een hoop geld. Ik heb heel blij met het apparaat hoewel ik hem nog niet in de sneeuw getest heb. Wel in het zwembad en die kwaliteit was prima! De 3 kun je verbinden met via bleutooth waardoor je de filmpjes op je telefoon kan zetten en versturen via bijvoorbeeld whatsapp of op Facebook zetten. Ook kun je ze op je computer inladen waardoor je ze kan bewerken in een daarvoor bestemd programma op de computer. Foto's maken behoort ook tot de mogelijkheden in verschillende standen, met vertraging of zonder, meerdere foto's in een keer etc.

Met de chrome laptop heb ik geen ervaring.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 16:22

Het hoeft ook geen hoogstaande kwaliteit te zijn en als het een beetje handig te bedienen en ver-/bewerken is, dan heeft zo'n ventje dat zo onder de duim denk ik zo :j