Laptop en tablet in 1?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Laptop en tablet in 1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 10:00

Hoi Hoi!

Ik heb een super fijne goed werkende laptop die een aantal jaar geleden niet bepaald goedkoop was door mijn eis dat hij programma's als autocad, photoshop en lightroom aan moet kunnen. Prima ding en werkt nog altijd goed, voor mijn opleiding had ik een laptop nog met groot scherm (17,3 inch). Inmiddels volg ik een andere opleiding en is het niet meer nodig om zo'n grote laptop telkens mee te slepen, gelukkig want hij is ook best wel zwaar en groot om mee te nemen. :=

Maaaaaar er word je dus wel aangeraden om een laptop aan te schaffen en mee te nemen naar school, zucht, nu heb ik het even aangekeken en bij 2 vakken zijn we eigenlijk de computer nodig maar zitten we dus niet in een computerlokaal. Lekker handig.. := Nu wil ik al een tijdje een tablet gaan aanschaffen en nu kwam ik dus op het idee waarom geen laptop en tablet in 1? Thuis het gemak van een tablet en voor school het gemak van een laptop (op school moet ie standaard programma's als word kunnen en internetten), maar wel makkelijk mee te nemen.

Alleen laat ik nou absoluut niet thuis zijn in de wondere wereld van laptops en tablets, laat staan de 2 in 1 dingen. Daarom de vraag hier, wie weet zijn er mensen met ervaring of hebben mensen tips voor goede 2 in 1's? Het zou wel erg fijn zijn als die snel is en wel het e.e.a. aan kan, maar is geen harde eis overigens. Houd me ook bezig met fotografie en een beetje geheugen is ook wel fijn, dan kan ik hem ook mee nemen naar mensen en mijn portfolio via de 2 in 1 laten zien.

Alvast bedankt!

Mando

Re: Laptop en tablet in 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:10

Mijn vriend heeft er 1 voor zijn werk en het is wel makkelijk.
Prijs ligt rond de € 1400 geloof ik
Dit is een Samsung 700T

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:12

Ik heb een lenovo yoga, heel fijn

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:25

Wat moet je met de laptop kunnen?
Als je hem alleen gebruikt om verslagen te typen enzo dan kun je ook kiezen voor een iPad met een los toetsenbord. Dan ben je voor 300 tot 400 euro klaar.

Als je programma's van school moet installeren en moet photoshoppen enzo dan zou ik persoonlijk toch voor een aparte laptop gaan. De schermen van die 2-in-1 dingen vind ik te zwaar en groot en kwetsbaar om als tablet te gebruiken op de bank, en als je ze dan in elkaar zet dan voelt het ding ook niet heel stevig aan. Ik heb altijd het gevoel dat die dingen niet zo lang mee gaan. Maar ik heb er verder geen ervaring mee.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:28

Acer Aspire R7? Die heb ik, ik heb wel een ouder model maar hij draait alles. Het beeldscherm kun je plat leggen waardoor je eigenlijk een tablet hebt. Prijsklasse vanaf 1500 euro.

Persoonlijk zou ik lekker een goede laptop aanschaffen en daarnaast een simpele tablet. Die iPad minis heb je al voor 300 euro dacht ik.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:28

Je hebt ook de Windows surface.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:30

ik had een asus 2 in 1 ding gekocht om te typen in de les. Ik heb hem in september gekocht en hij is nu voor de 2e keer opgestuurd omdat er iets niet werkt --' heb dat ding nog geen dag kunnen gebruiken en geld terug krijg ik niet...
Ik zou zeggen schaf een gewone laptop (eventueel met touchscreen) aan

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:32

Ik zou het niet doen. Ze hebben erg weinig geheugen. Neem een mini laptop of een 13 inch laptop dus niet zo'n hele grote.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:33

de windows surface hebben wij goedkoper kunnen kopen en speciaal voor school, werkstukken en verslagen. Het hele office pakket zit er al op en eat scheelt een boel geld. toetsenbord erbij en je hebt een mini laptop.
Voor zwaardere dingen is ie niet echt geschikt

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:34

Ik vond de Windows Surface echt een onding. Ik heb hem via school vrij goedkoop kunnen krijgen, maar heb hem binnen een halfjaar verkocht omdat ik er niet mee overweg kon. Ook kon hij niet veel dingen aan, was installeren een hel en over het algemeen was het niet fijn om mee te werken.
Verder ben ik in de tablet/laptop combi's niet heel erg thuis, maar ik heb altijd het idee dat die dingen niet heel veel programma's goed trekken. Ik weet niet waarvoor je hem wilt gebruiken, maar misschien is het handig om hier even naar te kijken!

@Hierboven: Minilaptops hebben ook niet superveel geheugen. En ja, zo'n 13 inch laptop is dan wel de oplossing, alleen zijn die schermen dan wel weer klein. Het is maar net wat je wilt hebben!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:37

alleen voor verslagen en werkstukken is ie handig. Verder kunnen wij er ook weinig mee...

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:58

Acer Aspire sw5-012 of sw5-271 evt wat voor je?

Beide niet gigasnel maar zeker de sw5-271 kan wel wat :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 14:22

Ik heb hier een goede laptop die de zwaardere programma's (autocad, photoshop, lightroom, vectorworks) prima aan kan. Ding is alleen best lomp groot door het grote scherm wat van mijn vorige opleiding een eis was. Hij staat op mijn bureau, nu met extern toetsenbord en muis meer dienst te doen als vaste computer dan als laptop. := Ik heb hem heel wat jaren mee gehad naar school maar vind hem daar eigenlijk gewoon te groot voor, vind het wel prima zoals die nu staat op mijn bureau en daar mag ie ook blijven staan. :+

Alleen nu op de nieuwe opleiding word een laptop o.i.d. ook geadviseerd, heb gevraagd of er nog eisen zijn qua grote of specificaties maar die zijn er niet. Daarnaast hebben we op school zelf ook gewoon vaste computers (niet de snelste overigens) maar waar wel de grafische programma's op draaien die je nodig bent. Echter is het zo dat we voor 2 vakken niet in een computer lokaal zitten maar wel telkens het internet voor op moeten o.i.d. nu kijk ik op die momenten mee met klasgenootjes en moet ik vervolgens zelf thuis het werk dan nog een keer over doen. Niet super handig dus, en voor die 3 uurtjes in de week (ook nog eens verdeelt) ga ik niet zo'n rompslomp maken om mijn huidige laptop mee te slepen (die daar dus super onhandig voor is, op de vorige opleiding werkte je er continu op dusja..)

Omdat ik thuis ook regelmatig 'even' op mijn mobiel zit en daar verscheidene apps e.d. ook op heb maar dat weer een super klein scherm is leek mij zo'n laptop en tablet in 1 wel handig. Dan kan ik het op school gebruiken om die internet en tekstverwerking dingetjes op te doen. Maar thuis meer als tablet idee..

Zo'n 2 in 1 lijkt mij ook handig omdat die net wat geschikter zijn naar mijn idee voor word en evt. excel. Plus dat ik hem makkelijk mee kan nemen en ook portfolio materiaal kan laten zien zonder direct met een hele laptop aan te komen. :=

Het zou dus fijn zijn dat ie wel wat geheugen heeft zodat ie niet rete sloom word zodra er het e.e.a. op staat, maar ga hem niet vol stoppen met allemaal applicaties en spelletjes enzo.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:35

Ik heb deze gekocht voor school: http://www.laptopshop.nl/product/665100 ... k013b.html
Is wel wat aan de kleine kant maar ik vind dat juist handig, maar het is net wat je zelf fijner vindt. Heb ook thuis een 17 inch laptop dus thuis wel gewoon een groot scherm.
In deze zit ook een 500gb harde schijf, dat maakt hem wel iets zwaarder maar je hebt nooit gezeur dat je niet genoeg ruimte hebt. Ook krijg je er een jaar 1TB onedrive bij, dit is echt heel handig voor als je steeds switcht tussen je 2 laptops.
Hij is heel makkelijk mee te nemen want hij past in vrijwel elke tas, hij is niet heel zwaar en gewoon heel handzaam. Heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad en ben er erg blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:36

Is zou in elk geval niet de 10 inch asus nemen.. Hoe vaak die wel niet terug gestuurd is geweest :x

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:38

Arantes schreef:
Ik heb deze gekocht voor school: http://www.laptopshop.nl/product/665100 ... k013b.html
Is wel wat aan de kleine kant maar ik vind dat juist handig, maar het is net wat je zelf fijner vindt. Heb ook thuis een 17 inch laptop dus thuis wel gewoon een groot scherm.
In deze zit ook een 500gb harde schijf, dat maakt hem wel iets zwaarder maar je hebt nooit gezeur dat je niet genoeg ruimte hebt. Ook krijg je er een jaar 1TB onedrive bij, dit is echt heel handig voor als je steeds switcht tussen je 2 laptops.
Hij is heel makkelijk mee te nemen want hij past in vrijwel elke tas, hij is niet heel zwaar en gewoon heel handzaam. Heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad en ben er erg blij mee.

neem deze nooit!
Dat is de laptop die ik in mijn vorige bericht bedoelde. Ik heb dat ding gekocht en het nog geen 1 dag kunnen gebruiken doordat er telkens wel iets aan scheelt! Wat een rotding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:40

Die bedoel ik inderdaad ook!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 14:47

Yvank de 10 inch asus die Arantes laat zien of?
Zelf nu een asus laptop in gebruik, daar wel tevreden over haha! :)

Edit: oh ja die dus.. :=

Zat net naar deze te kijken: http://www.laptopshop.nl/product/631041 ... -729p.html
Die spreekt me dan wel aan, prijs had ik liever wat goedkoper gezien. :=
Maar denk dat ik ook wel met 4gb werkgeheugen weg kan..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:13

Die R7 heb ik, alleen dan het oude model en 15.6 inch en duurder :+ Ding vliegt, draait eigenlijk alles wel.

Je zou even naar media markt kunnen gaan om hem van dichtbij te bekijken?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:37

Ik heb er een!

Leuk ding, alleen veel te weinig geheugen. Zit nu een sd kaart in,maar is niet ideaal. Ik heb de hp stream x360, de versie waarbij je een simkaart krijgt.
Eentje die ik wel aanraad is de pavilion x360 van hp. Deze heeft veel meer geheugen, maar helaas ook 200 euro duurder dan die ik heb en die kon ik niet betalen. Wel enorm fijn zo'n 360, die van mij kan je dus niet los klikken maar helemaal ronddraaien. Ik heb het idee dat dat veel beter werkt dan wanneer je het toetsenbord kan loshalen. En als je film wil kijken klap je je toetsenbord naar achter en is het een stand.

Als ik thuis zit twijfel ik nog steeds. Het is hem namelijk echt beide net niet. Net geen echte tablet, net geen laptop. Ik kan hem niet lekker vastpakken omdat hij voor een tablet te dik (doordat je toetsenbord er dan achter zit) en te groot is (11 inch). Maar in principe hoeft dat niet, als ik hem omklap kan ik hem gewoon op mn schoot neerzetten. Echt apps kan je vergeten, daar had ik me ook flink in vergist. De microsoft store loopt enorm achter en blijft lang niet zo goed bij als apple of android. Vond dit idee ook wel mooi, maar je gaat echt niet hetzelfde krijgen als wanneer je een android tablet of een ipad hebt. Angry birds is alleen via xbox (programma voor de games) terug te vinden, en je moet er nog voor betalen ook. Iets simpels als solitaire kan wel, maar verwacht niet veel meer dan dat.
Een laptop is het ook niet helemaal, hij is vrij klein voor een laptop en zware programma's kan ik er niet op hebben. Word, excel etc. gaat goed maar veel meer wordt het hem niet. Maar goed die van mij heeft ook maar 300 euro gekost, als je meer te besteden hebt kan je ook meer natuurlijk.
Het is wel een hele fijne extra dat touchscreen en dat je hem kan omdraaien. Het is meer, maar tegelijkertijd minder (als je me snapt).

Voor school vind ik hem wel echt ideaal. Meer dan dat ik hierboven beschreef heb ik voor mn opleiding toch niet nodig. Niet te groot, licht, heeft 3G functie voor het geval het niet werkt in de trein, en als ik geen zin heb om mn toetsenbord te gebruiken dan klap ik die gewoon naar achter. Voor thuis had ik het denk ik wel liever apart gehad. Ik zou er dus niet te veel aan willen uitgeven. Tenzij je echt een opleiding doet waarbij je technisch met je laptop bezig moet, maar dan zou ik gaan kijken naar een gewone laptop ipv een combi.

Is misschien de microsoft surface niet iets voor je ? Daar kan je een cover bij nemen met toetsenbord erin. Niet helemaal een laptop, als ik het goed begrijp wil je je oude erbij houden, maar wel goede vervanging voor een laptop. Heeft iemand uit onze klas ook, ziet er erg mooi uit en erg praktisch.
Wil je wel echt laptop blijf ik bij de hp pavilion x360
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 20-10-15 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:39

ga voor een kleine laptop 13 inch oid, dat werkt ook nog prettig maar is wel een echte computer! dus geen beperkingen met geheugen.

Ik heb hier een hele fijne HP probook

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:53

Ik zal thuis eens kijken welke wij hebben. is redelijk snel(windows systeem) en los aanklikbaar toetsenbord(incl harde schijf van 500 gb)

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:24

Nou Yvank en Zoe_97, hij heeft gewoon goede recensies en ik heb er echt nog nooit last mee gehad, top laptop. De accu gaat ook zeer lang mee, misschien hadden jullie gewoon pech?
Op school ken ik ook meerdere mensen met dezelfde die nergens last van hebben.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:26

Snel alles doorgelezen, dacht ook eerst dat een combi kwetsbaar zou zijn maar dat valt mee, de yoga heeft een goeie case.
Ook is ie hartstikke dun en licht in tegenstelling tot sommigen hier zeggen.

Ik heb de surface ook, mooi ding maar zwaarder. Dat was n prototype, wel echt snel (!) dus ik wilde niet achteruit. Nu de yoga 2 van lenovo, heb m al een paar maanden en ben er echt blij mee.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:33

Ik heb ook een lenovo, ben er tevreden mee. Lenovo is trouwens het nieuwe IBM voor de oudere onder ons.

Welke het ook wordt: Bedenk wel dat je waarschijnlijk met windows 10 te maken gaat krijgen en dat je niet alle programma's kan draaien op je nieuwe laptop, dit geldt ook voor de windows store, deze is lang niet zo uitgebreid als de Apple en android store.

Oh ja, vele nieuwere laptops hebben geen cd speler meer, gaan nood, deze kan je.. los kopen en werkt met een usb kabel.