Eerste auto.... Maar wat???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Eerste auto.... Maar wat???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 22:30

Hoi!

Ik ben opzoek naar een eerste auto.
Ik zie de bomen door t bos niet meer en heb niet zoveel verstand van auto's.

Wel heb ik een beperkt budget omdat ik nog niet meer wil en kan uitgeven. Maar ook wil ik dat het er een beetje leuk uit ziet waar ik in rijd. Absoluut geen gele auto of gekke kleur.

Mijn budget is tot 1500.

Ik heb naar diverse auto's gekeken op internet.
Ik heb gekeken naar;

- ford ka, vind ik een geinig autootje qua exterieur. Wel velen verhalen gehoord dat dit slechte auto's zijn ivm roest.

- Volkswagen lupo/Seat arosa, super leuk autootje. Maar weinig aanbod.

Ik ben wel kieskeurig en ik weet dat je dat je weinig keuze hebt met zo'n budget maar wil wel m'n best doen om iets leuks te vinden.

Iemand tips enzovoorts? :))

Anoniem

Re: Eerste auto.... Maar wat???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:34

Ik heb de twingo van mijn moeder overgenomen, die heeft een clio gt gekocht.
Geweldig scheurijzertje en heel leerzaam voor een beginner.
Niemand in je omgeving die een beetje verstand heeft van autos die mee kan gaan?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:36

Ik wil een Suzuki Alto als eerste auto. Zien er leuk uit, zuinig + goedkoop en Japans :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:36

Ford Ka is mijn eerste auto geweest. Inderdaad veel roest en was geen fijne auto. Binnen een half jaar verkocht.
Heb nu (sinds 2 jaar) een Peugeot 206 GTI, maar die zal waarschijnlijk iets boven je budget zijn. Gelukkig zijn er heel veel 206jes te koop met een andere (en veel zuinigere!) motor (hoewel ten opzichte van mijn Ka, de 206 met dit vermogen bijna net zoveel verbruikt! dus zo zuinig is de Ka niet!), die wel prima binnen je budget passen. Vind het een erg fijne auto. En ik hoor er maar weinig problemen over!

Binnen je budget moet je er wel rekening mee houden dat een 206 niet altijd even knap meer is aan de buitenkant. Het is toch veelal een 'tweede' autootje geweest/boodschappenkar. Daar gaat men doorgaans niet heel erg netjes mee om.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:38

Ik heb mijn moeder een Ford Ka aangesmeerd met motor die zo goed als onderhoudsvrij is. Weinig kilometers op de teller en uit 2004 uit mijn hoofd. Vind het echt een heel leuk karretje en maak er maar al te graag een Ford Kart van :')

Lupootjes heb ik ook naar gekeken, maar ben toch afgehaakt. Ik vind het interieur gewoon te simpel, hetzelfde geldt voor een Arosa.

Maar sta je niet blind op het type auto, het belangrijkste is dat ze rijden. Ik heb een wat duurdere auto gekocht toen en heb er echt bakken met geld aan weggebracht. Vind ik niet erg, ik weet dat ie nu tiptop in orde is, maar als je een klein budget hebt, dan is het vooral belangrijk dat het rijdt en ook blijft rijden!

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:39

Mijn autootje is ook mijn eerste auto en is een Opel corsa b echt een lekker autootje. Rijd heel lekker, goedkoop in wegenbelasting en lekker zuinig. En binnen je budget zijn er nog best wat te vinden ( tenminste toen ik voor dat budget zocht wel haha )

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 22:40

Dankje voor de reacties! Hier kan ik zeker wat mee.

Ja mijn vader gaat mee, die heeft niet mega veel verstand ervan maar wel meer dan mij.

Het is een autootje voor ongeveer een jaartje, als ik meer verdien dan wil ik een mooiere en luxere. Maar ik vertrouw m'n zelf nu nog niet zo in zo'n duurdere auto.

Ik ga eens kijken naar jullie tips!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:40

Heb sinds enkele dagen een opel corsa b, die worden heel veel aangeboden, degelijke auto's! Die van mij is al 20 jaar oud maar doet het prima, had 123.000 op de teller en was goedkoper als jou budget. Ze zijn er zeer zeker, je moet alleen goed zoeken.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:42

Mijn eerste auto was een Citroën saxo. Vond het een heerlijke auto. Super zuinig, goedkoop in de wegenbelasting en verzekering.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:43

Ruby1995 schreef:
Dankje voor de reacties! Hier kan ik zeker wat mee.

Ja mijn vader gaat mee, die heeft niet mega veel verstand ervan maar wel meer dan mij.

Het is een autootje voor ongeveer een jaartje, als ik meer verdien dan wil ik een mooiere en luxere. Maar ik vertrouw m'n zelf nu nog niet zo in zo'n duurdere auto.

Ik ga eens kijken naar jullie tips!

Rij je wel eens in de auto van je ouders? Dat is neem ik aan ook vertrouwd? Dat heb ik jaren gedaan voor mijn eigen auto. Mijn ouders hebben zich nooit zorgen gemaakt en de auto heeft er niet van te lijden gehad. Oké, op een kapotte velg na dan. :')

Hoe goedkoop of duur je eigen auto ook is, je zult er zeker zuinig mee zijn als je jezelf niet helemaal vertrouwt.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:44

Audi A2.
Toevallig tegengekomen en zo blij!!!!

Afbeelding
Afbeelding

Je komt vanzelf wat tegen.
Overhaast wat kopen is altijd een tegenvaller

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 22:45

Nee ik rijd daar niet in omdat ik die auto niet fijn vind.

Heb gekeken naar Opel Corsa maar vind dat niet zo leuk.

Heb wel een leuke Peugeot 206 gezien maar zijn die niet duur in wegenbelasting??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:48

Ruby1995 schreef:
Nee ik rijd daar niet in omdat ik die auto niet fijn vind.

Heb gekeken naar Opel Corsa maar vind dat niet zo leuk.

Heb wel een leuke Peugeot 206 gezien maar zijn die niet duur in wegenbelasting??

Wat is duur? Ik betaal 100 euro per kwartaal. Maar ik heb een 2 liter motor, waardoor de auto volgens mij op 1000 kilo komt.
Een 1.4 liter motor 206 weegt volgens mij rond de 800 kilo, dat is ook een stuk goedkoper in de wegenbelasting :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:53

Ik heb een Fiat 500 overgekocht van een kennis voor een hele leuke prijs. Auto was nog niet eens een jaar oud en ik heb er nog niet eens de helft voor betaald, hij wou er gewoon snel vanaf om zich een nieuwe auto te kopen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:54

_lotteeee schreef:
Audi A2.
Toevallig tegengekomen en zo blij!!!!

[ [url=m/LKuGEa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/W0OcOu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je komt vanzelf wat tegen.
Overhaast wat kopen is altijd een tegenvaller

Snollygoster schreef:
Ik heb een Fiat 500 overgekocht van een kennis voor een hele leuke prijs. Auto was nog niet eens een jaar oud en ik heb er nog niet eens de helft voor betaald, hij wou er gewoon snel vanaf om zich een nieuwe auto te kopen :)

Toch allebei totaal niet relevant voor TS? Beide kosten ver meer dan 1500 euro.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:56

Ik heb een maand geleden een auto gekocht en ik had ook een budget van 1500 en ben bij een aantal auto's wezen kijken maar ik heb voor dat bedrag niks gevonden..
Inderdaad veel Ford Ka's die zowat weg roesten of auto's met grote beschadigingen of veel kilometers terwijl ik onder de 100.000 wilde. Ik heb uiteindelijk mijn budget opgehoogd en een Ford Ka gekocht uit 2008 met 80.000 km op de teller. Geen roest, een super lekker autootje om in te rijden. Heb m nu een maand en ben er echt blij mee!

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:56

Ik heb ook een Opel corsa b heerlijke auto :).

Ik heb ook een smart for two gehad, dat was echt een barrel. Die motors moeten elke 80.000km gereviseerd worden maar dat vertellen ze natuurlijk niet. Dacht een leuke auto met weinig km te kopen, tot ik elke 3 dagen de olie bij moest vullen :p.

Mijn moeder heeft een Nissan micra, ook absoluut onverwoestbaar en zeer zuinig.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 00:09

Mijn eerste was een vw golf 3 bj 1998. Reed prima.
Maar met mijn polo bj 1994 ben ik super blij! Goedkoop in onderhoud enzo.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 00:16

Kijk eens voor een Daihatsu. Zijn behoorlijk onderhoudsvrij, geen poes-pas, gewoon een auto die rijdt. Dat ze worden geassocieerd met oudere mensen trek ik me niks van aan. Ik heb een fel groene (terwijl ik de kleur echt verschrikkelijk vond). Voordeel is wel dat ik hem op de parking altijd snel terug vind en hij heeft bijnamen als Snotje en Bio-Kliko :') Overigens weet ik van de Sirion 2 dat de bumpers van kunstof zijn, waardoor deze niet gaan roesten mocht je onverhoopt ergens tegenaan zitten.
Mijn eerste auto was een Smart ForTwo, heerlijk autootje, alleen het onderhoud is verschrikkelijk duur. Verder in wegenbelasting zeer zuinig (ik geloof dat ik 15 euro per maand betaalde) en redelijk goedkoop in benzine, geloof dat ik 1 op 20 reed. En het is een automaat wat ook erg fijn is.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 00:27

Mijn eerste auto was een daihatsu cuore. Deze zullen ook wel in je budget vallen denk ik. Heerlijk autootje. Mankeerde nooit wat aan en reed lekker pittig.

Inmiddels een Kia picanto. Ook een fijne auto!

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 00:27

Ik ga voor een suzuki alto, heb nu 2 maanden mijn rijbewijs en leen die van me vriend maar wil graag een eigen maar ook het zelfde budget als jou, heb een hele leuke gezien bij een suzuki dealer bij ons in de buurt rond dat bedrag uit 2003, lekker zuinig, rijd lekker ( mama heeft er 1) en goed te onderhouden en goedkoop in wegenbelasting! :j

Worden vaak wel gezien als boodschappen karretjes, wij noemen ze altijd salto omdat het zo klein is en je er niet te hard mee door de bocht moet gaan haha, maar ahg maakt mij dat uit het brengt me van a naar b en als k straks wat meer te besteden (en meer rij ervaring) heb komt er wel dan een wat grotere en luxere auto! :)

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 00:31

Als je een oudere auto zoekt met weinig onderhoud kan je inderdaad het beste voor de Aziaten gaan. Ouder Toyota's staan erom bekend dat ze jaren zonder problemen doorrijden. Mijn eerste auto was een Toyota Starlet uit 1992, heb ik vorig jaar verkocht nadat ik hem van 40.000 km naar 180.000 had gereden. Enige kosten aan die auto waren banden, apk en de distributieriem. Apk beurt bleef altijd onder de 100 euro. Maar misschien niet wat je zoekt, hij is namelijk niet echt knap. :)

pennie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 00:41

Ik heb nog een leuke clio voor je te koop:-)
Met Apk tot juni 2016.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 00:46

Leuk maken kan ook met stickers plakken, etc. Voor mij zijn de 2 belangrijkste eisen altijd : niet zuipen en altijd rijden, rest is bonus. Liever lelijk en rijdend dan mooi en abbo garage. ten slotte heb je een auto om op plekken te komen waar bv OV geen optie is (tijd, veel meenemen, etc.), niet om mooi (stuk) te staan op je parkeerplaats.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 01:03

Neem een Japanner, bij voorkeur Toyota. Goed qua verbruik, zeer betrouwbaar en goedkoop in onderhoud. Na veel gesodemieter met vorige auto (Lancia) die veel mankementen had en waar ik elk jaar weer idioot veel moest betalen om hem rijdende te houden ben ik overgegaan op een Toyota Yaris en dat is één van de beste keuzes van mijn leven geweest. In het goedkopere segment is de Toyota Aygo echt een aanrader en eentje met een flink aantal kilometers past mogelijk in je budget, maar kun je nog heel veel jaren plezier van hebben. Nissan, Suzuki, Mitsubishi en Honda zijn ook het overwegen waard.

Duits is ook goed, maar over het algemeen duurder in aanschaf en onderhoud. Wat je ook doet, koop niet Frans (Peugeot, Citroen, Renault) of Italiaans (Fiat, Lancia, Alfa Romeo). Zien er leuk uit en rijden soms ook lekker, maar over het algemeen ben je met een beurt ook echt aan de beurt als je hem bij de dealer laat onderhouden.