Huren, complete inboedel van bekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Huren, complete inboedel van bekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 11:18

Hallo allemaal,

Wij mijn vriend en ik hebben de optie gekregen om voor een jaar lang een huis met complete inboedel te huren. Zij gaan voor het werk 1 jaar naar China.

Het huis stond vrij en ze wilde het verhuren, wel aan bekende. Het zijn vrienden van mijn zwager.

Nu is mijn vraag. Waar moeteb we op letten?
Kosten als de boiler gaat stuk, wie betaald. Als ik de vaatwasser sloop dan zijn die kosten voor mij. Maar wat als de wasmachine er mee stopt?

Voor 500€ kunnen we daar all in wonen. Riant huis en voor ons ideaal om een jaar proef te gaan samen wonen. Eigen huis is financieel nog niet helemaal mogelijk, en ik zit nog in een deeltijdstudie waar ik over 4 maand klaar mee ben.

Wie heeft er praktische tips voor ons ?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:20

Een contract op stellen ;) en besef je wel goed dat je na een jaar r dan weer uit moet zijn. Ik weet niet of je nu samen woont of ondertussen wat wilt gaan zoeken. Het is best pittig om eerst een jaar samen te wonen en dan weer apart als er nog geen andere woning gevonden is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:20

Dat soort dingen dat bepaal je samen met de verhuurder, als je direct van hen huurt zonder tussenpartij?

Meestal zijn kleine reparaties en zelf slopen / ongelukjes voor de huurders, en grote reparaties zoals vervanging van een apparaat dat gewoon aan het eind van zijn levensduur is, voor de verhuurder.

Overigens all-in....? Bedoel je inclusief GWL en TV, telefoon, internet enzo....?
Want dan heb je wel een bizar koopje, moeten jullie die verbruikskosten niet zelf betalen?

Jolandaa_

Re: Huren, complete inboedel van bekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 11:24

We wonen beide nog thuis, we willen eind dat jaar langzaam op zoek gaan naar een eigen plek. Wij kunnen beide terug naar huis als dit zo zal zijn. We zien het beide ook als proef omdat we beide nogal erg eigenwijs eb koppig zijn en we zo wel kunnen kijken of dat wel gaat samen. Mocht het halverwege niet gaan dan blijft hij daar en ga ik terug.

Er is geen tussenpartij. En een contract heb ik ook aan gedacht. Zeker gezien het ook een vertrouwensband is tussen zwager en hen en wij dat niet willen mis(bruiken). Maar wel alles goed geregeld willen hebben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:24

Als je gehuurd zit dan zijn reparaties van apparaten die bij het huis horen zoals de CV, waterleiding, keuken enz normaal gesproken voor de verhuurder, tenzij het door jouw schuld kapot is gegaan, maar dan valt het volgens mij gewoon onder je WA verzekering.
Gaat er een ander duur apparaat kapot door ouderdom, dan zou ik gewoon betalen wat het ding nog waard was en de overige kosten zijn voor de eigenaren.
Ik zou me er verder niet te druk om maken. Gewoon voorzichtig zijn. Zo veel gaat er op een jaar tijd niet kapot.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:27

Je kan online wel voorbeeld huurcontracten vinden waarin je dan aangeeft welke kosten voor wie zijn.

Het is voor hen ook wel fijn om dat duidelijk te hebben... bij een riant huis heb je toch al snel meer dan 150 euro per maand kosten alleen al aan de Eneco (oid), stel dat jullie flink stoken, elke dag in bad gaan (als dat er is :P ) , of op andere manieren veel stroom / gas verbruiken dan kunnen zij voor die kosten opdraaien....

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 11:31

En verzekering, welke kunnen we hiervoor afsluiten? Als we die al af kunnen sluiten ?

Bedankt voor alle info dusver al :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:31

8nnemiek schreef:
Als je gehuurd zit dan zijn reparaties van apparaten die bij het huis horen zoals de CV, waterleiding, keuken enz normaal gesproken voor de verhuurder, tenzij het door jouw schuld kapot is gegaan, maar dan valt het volgens mij gewoon onder je WA verzekering.
Gaat er een ander duur apparaat kapot door ouderdom, dan zou ik gewoon betalen wat het ding nog waard was en de overige kosten zijn voor de eigenaren.
Ik zou me er verder niet te druk om maken. Gewoon voorzichtig zijn. Zo veel gaat er op een jaar tijd niet kapot.

Goed kijken wat voor WA verzekering je dan afsluit, want niet alles in huis valt daar automatisch onder.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:40

Inboedelverzekering is ook een slim plan. Sowieso wel goed om na te kijken of zij bijvoorbeeld ruitschade verzekerd hebben in hun opstalverzekering of dat je dat zelf moet doen bij de inboedel enzo. Er is een allrisk-verzekering waarbij ook schade door eigen schuld verzekerd is. Wel slim als je per ongeluk een glas rode wijn over hun witte vloerkleed gooit. Even goed uitzoeken dus!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:47

In principe is het onderhoud voor de verhuurder, zo werkt dat immers bij huur.
Maar als je voor 500 all in huurt, zullen ze daar wel iets op bedacht hebben, want dat lijkt me erg schappelijk, of het moet een piepklein huis zijn.