Wifi/vpn probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Wifi/vpn probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 16:36

Hoi bokker,
ik zit op kamers en we hebben enkel een ethernet kabel.
Ik ben een ipad en iphone gebruiker en dit zijn eigenlijk ook de enige dingen die ik nodig heb/intensief gebruik voor school. Mij laptop heb ik uit de kast gehaald om hier op internet te kunnen maar deze is zeker al 6 jaar oud en niet meer bruikbaar om echt dingen op op te slaan.

Ik wil dus wifi. Ik heb een acces point gekocht en deze geeft ook wifi signaal, maar ik raak er niet mee op internet. Ik heb een N300.
Ze werken hier met VPN en deze springt telkens af wanneer ik mijn pc een uitzender wil maken of dat probeer met de accespoint.

Ik heb echt al van alles gedaan, ik ben zelf geen it'er maar meestal red ik me wel. Maar ik ben hier ondertussen al 3 weken mee bezig en kom langzaamaan gek.

Iemand die hier ideeen voor heeft? Ik heb het internet al afgespeurd en verschillende dingen gedaan (wil later wel even een lijstje maken) maar tot nu toe werkt niets.

Wie oh wie kan mij helpen?

Aria_zz

Re: Wifi/vpn probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 15:07

Niemand?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:09

Heb je een lijstje van wat je al gedaan hebt?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 17:24

Oh ja sorry,

-access point aansluiten met ethernet kabel
-laptop aansluiten met ethernet kabel en dan een ethernet kabel naar de access point
-de methode om vpn te 'om te leiden' :https://www.privateinternetaccess.com/forum/discussion/316/share-private-internet-access-vpn-with-all-your-wireless-devices
-netwerk Sharing op laptop (vpn valt dan uit)
-proberen ip adres aan te passen (kan zijn dat ik dit niet goed gedaan heb, maar probeerde instructies te volgen)
...
Ik denk dat dit ongeveer alles is