Het leed dat auto kopen heet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Het leed dat auto kopen heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 21:49

En vooral zonder al teveel budget.........

of ik ben te veeleisend dat kan ook natuurlijk :o :+

Vandaag heb ik afscheid genomen van mijn 18 jarige trouwe bolide -O-
Na heel wat jaren trouwe dienst, weinig onderhoud en altijd starten en rijden mentaliteit besloot hij maar gewoon op veel punten tegelijk te falen en natuurlijk vlak voor de apk
Remmen, banden, koppeling,fusee kogel, koppakking, lampenkapjes, distributieriem en waterpomp......
Met een restwaarde van 150,- kon ik niet anders tot de conclusie komen dat elke euro erin steken zonde zou zijn
Bye bye trouwe makker

Afbeelding

En nu....ja nu wat anders zoeken, met een budget van maar 700 euro ( 8)7 :x ) is dat een hele opgave
Want moet er wel met mijn kleine meid in en ik vertrouw autohandelaren niet := :Y)
Er staat genoeg "vullis" op de markt....de keuze is (te) reuze
En enige haast is ook geen overbodige luxe met een pony op 17 km afstand :=

Uiteraard gaat de eventuele optie op een onafhankelijke brug, maar met de kosten van 20,- per keer is dat geen blijvende optie

Tips? :P

Vrijdag gaan we kijken naar een eerste optie :Y)

iirrssjjee

Re: Het leed dat auto kopen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:51

Ikzelf heb een tijdje naar de Daewoo matiz gekeken (voordat ik mijn Aygo heb gekocht). Is dat niet wat? Heb je voor 500,- euries en zijn erg zuinig in gebruik. Is ook een 5-deurs dus is makkelijk met een kleine...

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:02

Ik ben heel blij met mn peugeot 205. Die kan je prima kopen met jouw budget :)

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:06

Ik zat ook meteen aan de Daewoo Matiz tedenken.
Aanschaf is niet erg hoog en de wegenbelasting (ondanks zijn rotgewicht) en de verzekering ook niet.
Zie dat je ook een kindje hebt, daar is deze auto ook ideaal voor want hij heeft 5 deuren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 22:06

iirrssjjee schreef:
Ikzelf heb een tijdje naar de Daewoo matiz gekeken (voordat ik mijn Aygo heb gekocht). Is dat niet wat? Heb je voor 500,- euries en zijn erg zuinig in gebruik. Is ook een 5-deurs dus is makkelijk met een kleine...

haha grappig jij noemt net de auto op die ik nou het meest verschrikkelijk vind :')

we hebben echt een verschrikkelijk eisen pakket :o

-niet te klein , geen alto cuore ect
-niet te groot, geen 4wheel, dikke stations ect
- nieuwe apk, of iig nog 8 maanden mee kunnen doen
- geen rode auto :') (das weer echt mijn man)
- geen fiat (das mijn rare visie)

we gaan vrijdag kijken bij een citroen (met puntjes :') ) xantia
eigenlijk boven onze prijs maar we hopen dat de verkoper misschien mij wel heel lief vind O:) (bekende)

peugeot 205 is zeker leuk :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:11

iirrssjjee schreef:

Haha, te grappig om te lezen! Vriendin van me is een half jaartje terug van Matiz naar Aygo gegaan en ik toevallig vandaag. Ook afscheid moeten nemen van mijn Dinkie, na er 8 jaar in rondgecrossed te hebben Y;( . Gaan we nooit meer zien ook, want was helemaal door en door verrot dus hij krijgt morgen een enkeltje sloop. Nu dan maar genieten van Corgi :)).

Afbeelding

@TS: Ik zou zelf echt niet voor een Matiz gaan, dat ik er 8 jaar in heb rondgecrossed (kocht dat lelijke kreng voor een jaartje tussendoor maar hij bleef het maar doen :') ) is meer uitzondering op de regel dan dat het normaal is. Het zijn geen betrouwbare auto's en hebben vaak mankementen. De daewoo's dan, ik weet niet hoe dit met de nieuwere variant, de chevrolets, zit. Is ervaring van menig monteur én kennissen.

What about een Ford Ka, of een Opel Corsa? En dan een wat ouder modelletje? Die zijn een stuk stabieler en doen het vaak ook in de oudere leeftijden nog prima. Of een seat of misschien volkswagen, die dingen zijn ook beresterk. Zou ik wel eerder naar een polo dan een golf kijken, ivm jonge gastjes die net hun rijbewijs hebben en de golfjes over het algemeen aardig afgeragt zijn. Alleen deze laatste twee zijn over het algmeen wel wat duurder in gebruik dan de eerder genoemde.

Raar gevoel is dat het , om echt ineens "afscheid" te nemen?
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 13-10-15 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:12

Xantias zijn behoorlijk zwaar... en van die veerbollen word je ook niet altijd even vrolijk...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 22:21

Liezel1 schreef:
Xantias zijn behoorlijk zwaar... en van die veerbollen word je ook niet altijd even vrolijk...

Ja iets zwaarder mag best, mits maar niet te zwaar
deze is 1339 kg en dat vind ik geen obstakel
zn voordeel is dat ik er een pony trailer mee kan trekken :j

Ik neig verder idd altijd naar duitsers vooral opeltjes :j

Iemand tips waar er in noord holland echt leuke garage's zitten, die wel betrouwbaar zijn (of bestaat dat überhaupt niet?)
Liefst rondom Amsterdam

of ben ik beter af particulier?

Ja Yv_ dat is zeker ff vreemd, vooral omdat het echt mn dagelijkse ding is
Mijn dochter zit in het "boerenland" op school dus zonder auto is eigenlijk onmogelijk :=
En de opel was echt een gouwe ouwe, alleen wel een fikse olieboot en vrij duur in zn wegenbelasting voor zn grootte
En van schoonmoeder over genomen, en die weer van neef and so on...

Ik vind een auto kopen en echt een moeilijk en vooral vreselijk iets

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:29

Yv_ schreef:
iirrssjjee schreef:

Haha, te grappig om te lezen! Vriendin van me is een half jaartje terug van Matiz naar Aygo gegaan en ik toevallig vandaag. Ook afscheid moeten nemen van mijn Dinkie, na er 8 jaar in rondgecrossed te hebben Y;( . Gaan we nooit meer zien ook, want was helemaal door en door verrot dus hij krijgt morgen een enkeltje sloop. Nu dan maar genieten van Corgi :)).

[ [url=m/d9FDjM.jpg]Afbeelding[/url] ]

@TS: Ik zou zelf echt niet voor een Matiz gaan, dat ik er 8 jaar in heb rondgecrossed (kocht dat lelijke kreng voor een jaartje tussendoor maar hij bleef het maar doen :') ) is meer uitzondering op de regel dan dat het normaal is. Het zijn geen betrouwbare auto's en hebben vaak mankementen. De daewoo's dan, ik weet niet hoe dit met de nieuwere variant, de chevrolets, zit. Is ervaring van menig monteur én kennissen.

What about een Ford Ka, of een Opel Corsa? En dan een wat ouder modelletje? Die zijn een stuk stabieler en doen het vaak ook in de oudere leeftijden nog prima. Of een seat of misschien volkswagen, die dingen zijn ook beresterk. Zou ik wel eerder naar een polo dan een golf kijken, ivm jonge gastjes die net hun rijbewijs hebben en de golfjes over het algemeen aardig afgeragt zijn. Alleen deze laatste twee zijn over het algmeen wel wat duurder in gebruik dan de eerder genoemde.

Raar gevoel is dat het , om echt ineens "afscheid" te nemen?

Ik hoor juist dat de oude kaatjes ook roestbakken zijn haha...

Mijn hele familie + schoonfamilie heeft opel... (of toyota).
Paps; oude corsa, (schoon)mams, vriend en broer; nieuwe corsa en schoonpa toyota verso. Ikzelf dus de aygo.

Mijn ouders zweren bij de opel. Misschien een oudere astra? Wat duurder maar zeker betrouwbaar.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 22:49

iirrssjjee schreef:
Mijn ouders zweren bij de opel. Misschien een oudere astra? Wat duurder maar zeker betrouwbaar.

Helaas kon ik maar geld toveren :=

ik heb een budget en meer heb ik niet :n

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:56

Mijn knalgele kaatje is inmiddels bijna 18 jaar en is inmiddels ook opgegeven. 21 nov verloopt de APK en daar gaat hij niet meer doorheen komen helaas. Toch ben ik gek op mijn kaatje en ben dus ook op zoek naar een nieuwe auto.

Mijn budget is iets hoger. Zo rond de 1500 wil ik uitgeven maar dat is mijn richtprijs. Ik ben dus aan het rondkijken op internet en mijn oog blijft naar kaatjes gaan. Er staan er genoeg die roestvrij zijn. Want dat is idd wel een probleempje.

Maar goed de mijne is toch maar mooi 18 geworden. De nieuwe generatie schijnt minder last te hebben van roest. Maar ik heb geen idee wanneer 'de nieuwe generatie' begint. Ik ben dus ook echt een leek. Koop dus liever niet particulier.

Maar goed ik volg dus maar even. Misschien lees ik nog goede tips...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:42

Oh swrieus? Is dat zuiver bij de Ka's? Want Ford in het algemeen staat bij mij eigenlijk bekend als betrouwbaar en degelijk!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 23:47

Yv_ schreef:
Oh swrieus? Is dat zuiver bij de Ka's? Want Ford in het algemeen staat bij mij eigenlijk bekend als betrouwbaar en degelijk!

ik heb ook ooit eens gelezen dat Ka vrij gevaarlijk is, weinig van over blijft met een ongeluk, ook deze staat dus absoluut op mijn lijstje van "niet willen"

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:47

Mijn pa zweert bij de jappaners en daar heeftie gelijk in. Niet kapot te krijgen!

Zelf heb ik een audi a3 gehad uit '97. Die bleef t perfect doen, ben wat minder blij met opels. Meerdere ellende modellen gehad, maaaaarr daarnaast vind ik wel dat je geluk moet hebben bij een 'nieuwe' auto

Ohja! Ik maak altijd een afspraak met mezelf van te voren.. Ik kan t geld pinnen en er moet niets uit de keuring komen. Bij me audi was t allebei goed en ik heb niet geluisterd naar mn eigen afspraak bij de opel astra. Kon geen geld pinnen en er kwamen dingen uit de keuring. Toch verliefd en gekocht.. Wat een oplichting was dat! Bak was goed voor de sloop

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:50

Zoek eens naar een Mazda. Goede auto's en niet zo gewillig dus vaak lager qua prijs.