Ik zit met een goed probleem, en ik hoop dat iemand weet hoe ik dit het beste kan oplossen
In december 2013 heb ik een laptop gekocht a 850 euro. Deze was binnen een half jaar al defect. Laptop 6 weken kwijt geweest zonder vervanging. Dit zelfde soort defect heeft daarna in hetzelfde jaar nogmaals plaats gevonden. Weer 6 weken zonder laptop. Vertrouwen in zowel laptop als bedrijf zijn hiermee helemaal weg.
Enfin, nu heb ik sinds gisteren een ander defect; harde schijf is waarschijnlijk kapot. Check disk werkt niet, en systeemherstel daardoor ook niet. Computer hangt continue vast, terwijl de processor geen overuren draait.
Nu, ik heb nog 2 maanden garantie en ben ontzettend bang dat ik straks mijn laptop weer 6 weken kwijt ben. De vorige keren heb ik hiervan veel overlast ondervonden met school. Dit keer loopt hier ook mijn stage door gevaar.
Als ik dan ook let op art 7:21 lid 3 BW vind ik;
De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
De laptop is natuurlijk gerepareerd, maar ik heb daar de vorige keren ontzettende overlast bij gehad. Als ik nu weer terug ga en geen leen product krijg, kan ik dan de koop ontbinden of een nieuwe laptop eisen met gelijke specificaties?
Het is een beetje een lastige kwestie, maar als iemand voor mij het antwoord heeft, dankjewel!
. Hoe het precies qua recht zit weet ik niet meer precies, maar ik kon er iig niks mee.