3e keer een defect aan laptop; nieuwe eisen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

3e keer een defect aan laptop; nieuwe eisen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 08:16

Hoi Bokkers,

Ik zit met een goed probleem, en ik hoop dat iemand weet hoe ik dit het beste kan oplossen :)

In december 2013 heb ik een laptop gekocht a 850 euro. Deze was binnen een half jaar al defect. Laptop 6 weken kwijt geweest zonder vervanging. Dit zelfde soort defect heeft daarna in hetzelfde jaar nogmaals plaats gevonden. Weer 6 weken zonder laptop. Vertrouwen in zowel laptop als bedrijf zijn hiermee helemaal weg.

Enfin, nu heb ik sinds gisteren een ander defect; harde schijf is waarschijnlijk kapot. Check disk werkt niet, en systeemherstel daardoor ook niet. Computer hangt continue vast, terwijl de processor geen overuren draait.

Nu, ik heb nog 2 maanden garantie en ben ontzettend bang dat ik straks mijn laptop weer 6 weken kwijt ben. De vorige keren heb ik hiervan veel overlast ondervonden met school. Dit keer loopt hier ook mijn stage door gevaar.

Als ik dan ook let op art 7:21 lid 3 BW vind ik;
De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

De laptop is natuurlijk gerepareerd, maar ik heb daar de vorige keren ontzettende overlast bij gehad. Als ik nu weer terug ga en geen leen product krijg, kan ik dan de koop ontbinden of een nieuwe laptop eisen met gelijke specificaties?

Het is een beetje een lastige kwestie, maar als iemand voor mij het antwoord heeft, dankjewel! :D

Equisync

Re: 3e keer een defect aan laptop; nieuwe eisen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:18

Bij het bedrijf waar ik werk is het zo dat als je artikel na de 2e keer reparatie weer kapot is je hem opnieuw op kan sturen en je hem of volledig gecrediteerd krijgt of een nieuw product(ligt aan wat voor artikel het is). Ik zou eens informeren bij het bedrijf waar je hem hebt aangeschaft! :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:18

Ik denk niet dat je een nieuwe laptop kan eisen al jouwe al 2 jaar oud is. Zou mooi zijn als dat zou mogen...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:19

De verkoper moet jou een oplossing bieden, en dat is de reparatie. Dat daar een termijn voor 6 weken staat is volgens mij een redelijke termijn. Ik heb t zelf ook gehad hoor, het is onwijs rot :(:) . Hoe het precies qua recht zit weet ik niet meer precies, maar ik kon er iig niks mee.

En een nieuwe laptop na 3 jaar, denk t niet :')

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 08:24

Zoe_97 schreef:
Ik denk niet dat je een nieuwe laptop kan eisen al jouwe al 2 jaar oud is. Zou mooi zijn als dat zou mogen...

Ik zit nog 2 maanden binnen mijn garantie termijn, en in het eerste half jaar was ik niet op de hoogte van mijn rechten.

Laptop komt overigens van BCC.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:32

Ik zou als ik jouw was eerst eens gewoon met de verkoper overleggen ipv gelijk te gaan eisen. Geef aan dat je de/een laptop nodig hebt voor je stage/studie en of ze evt een tussenoplossing voor je hebben.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 08:36

Ik ben ook niet van plan direct eisen te stellen, ging me meer om de wat als vraag. De vorige keren heb ik dat ook aangegeven namelijk en toen werd er keihard geweigerd ''Daar doen we hier niet aan''

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:44

Hee, ik zag je berichtje ook al op fb. Vervelend :/

Wat doe jij met je laptop joh. :')
Ik zou inderdaad overleggen met de verkoper en als daar niks uit komt eventueel de producent van je laptop bellen. Veel meer kun je denk ik niet doen.

Die 6 weken zijn niet zo raar, geen vervanging krijgen is ook niet gek maar wel heel vervelend.

En niet meer bij bcc iets kopen maar dat ben ik.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:46

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 08:48

Fortitude schreef:
Hee, ik zag je berichtje ook al op fb. Vervelend :/

Wat doe jij met je laptop joh. :')
Ik zou inderdaad overleggen met de verkoper en als daar niks uit komt eventueel de producent van je laptop bellen. Veel meer kun je denk ik niet doen.

Die 6 weken zijn niet zo raar, geen vervanging krijgen is ook niet gek maar wel heel vervelend.

En niet meer bij bcc iets kopen maar dat ben ik.

Geen idee.. de eerste 2 keer had ik problemen met de grafische kaart en is ook een keer het hele lcd scherm vervangen, en nu mijn harde schijf dus waarschijnlijk ;(
Maar 6 weken is lang, zeker als je stage daardoor misschien niet af te ronden is -O-

@tiwi1969: ik was er aan het denken om een brief op te stellen. Kan ik deze, indien nodig, dan bij de manager aanleveren?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:52

Inleveren en dezelfde brief aangetekend naar het hoofdkantoor sturen. Dit ook in je brief vermelden.

14 dagen de tijd geven voor reparatie en anders ontbinding eisen.