Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Xanthippe schreef:Eventueel de verschillende banken op voorhand al tegen elkaar laten "vechten" voor de laagste rentevoet is ook handig.
Vooral de eigen bank zal daar gebruik van maken, omdat je daar al zit zul je minder snel naar een ander gaan, dus komen ze weg met minder gunstige condities!
Rex_Rolfo schreef:Xanthippe schreef:Eventueel de verschillende banken op voorhand al tegen elkaar laten "vechten" voor de laagste rentevoet is ook handig.
Persoonlijk houden wij van een heel simpel product. Niks spaarhypotheek <KNIP>
Rex_Rolfo schreef:Xanthippe schreef:Eventueel de verschillende banken op voorhand al tegen elkaar laten "vechten" voor de laagste rentevoet is ook handig.
Niet eventueel, met zekerheid !!

Amaris schreef:En let op als je echt verliefd wordt op een huis, en je weet dat er meerdere gegadigden zijn: gewoon bieden!
Je zit tenslotte helemaal nergens aan vast als je een bod gedaan hebt.

Cowboy55 schreef:friesam schreef:Wij zijn geen starters aangezien we een huis te verkopen hebben op naam van mijn partner.
Je schreef dat je voor het eerst een huis ging kopen met je partner. Dat zette me op het verkeerde been. Sorry! (Schrijft zich in voor cursus begrijpend lezen)

friesam schreef:Huis is kwestie is geen standaard huis maar een boerderijtje ....
meggiemeg schreef:Als het een wat ouder huis betreft zou ik een bouwkundig onderzoek laten verrichten
Rex_Rolfo schreef:friesam schreef:Huis is kwestie is geen standaard huis maar een boerderijtje ....
->meggiemeg schreef:Als het een wat ouder huis betreft zou ik een bouwkundig onderzoek laten verrichten
Heeft zelfs bij een nieuw huis nut. Voor de kosten hoef je het niet te laten.
https://www.eigenhuis.nl/webwinkel/keur ... e-keuring/
studiemiep schreef:dan wil je de allerbelangrijkste tip meegeven!
verkoop eerst het huis van je vriend voordat jullie samen een ander huis kopen....
Hoeveel mensen daar al mee het schip in zijn gegaan met de gedachte..ons huis zal wel snel verkocht zijn......en dan toch jaren met dubbele lasten bleven zitten (en maar van 1 huis de hypotheek rente kunnen aftrekken..)
bigone schreef:Hypotheek regelen, dit kan bij aankoop een heel groot voordeel zijn. Als je kunt zeggen bij een bod, zonder voorbehoud van financiering dan zijn verkopers sneller geneigd om een lager bod te accepteren.
Even uitzoeken of de woning die jullie op het oog hebben de laatste 20 jaar al eens verkocht is geweest, dan kun je via de kadastertelefoon de verkoopprijs vaak achterhalen. En als het om een wat ouder boerderijtje gaat, kijk wat de gemeentelijke mogelijkheden zijn van verbouw/vergroten.
En vooral, genieten van de jacht op een woning, spannend, soms teleurstellend maar erg leuk.
O, vergeet niet te laten keuren, dus dit wel onder voorbehoud doen.