Hoe ziet jullie keuken eruit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Hoe ziet jullie keuken eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 11:40

Voor ik begin: Ik heb gezocht met de zoekfunctie of er iets was over keuken, maar kon het niet vinden.
Als het er wel is dan sorry :+

Mijn vriend en ik zijn van plan om in de winter eens te kijken naar een nieuwe keuken. Maar ik heb ondertussen al zoveel bekeken op internet dat ik het allemaal niet zo goed meer zie.

Het beste is toch altijd te kijken hoe andere mensen het hebben :+ En waarom ze bepaalde keuzen hebben gemaakt.
Bijvoorbeeld wel een combimagnetron of een losse magnetron en oven. Of heb je de oven onder het fornuis. Van dat soort dingen dus.

Handige systeempjes zijn natuurlijk ook altijd welkom :j

Alvast bedankt.

Winged

Re: Hoe ziet jullie keuken eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:00

Keuken niet zelf uitgezocht, maar: Oven boven koelkast vind ik wel erg fijn. Wel mis ik een magnetron (combi magnetron vind ik zelf 10x niks). Onder het fornuis heb ik twee lades waar de pannen in kunnen. Ook erg fijn :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:21

Even geen foto. Groot werkblad, enkele spoelbak, quooker (zou ik niet meer zonder willen), stoomoven met geïntegreerde oven en aparte combi oven.
Koken op gas omdat dat mi het nauwkeurigste werkt en pitten op een glazen plaat ivm het schoonmaken.
Achterwand ook van glas ivm het schoonmaken (mooi glad ipv voegen).
Aanrechtblad van composit omdat dit kras- en hittebestendig is.
Verder alleen maar lades voor het opbergen van alle zooi. Alleen boven de ovens 1 klepkastje

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:24

Wij hebben sinds kort een nieuwe keuken thuis.
Wat ik vooral handig vind is de Quooker en de Slide & Hide oven.
Altijd kokend water bij de hand en nooit meer een uitstekende ovenklep :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:33

Wij hebben even "snel" een keuken voor een paar jaar neergezet. Erg basic maar alles is bruikbaar ;)

Een vaatwasser, een ingebouwde oven, 1 ladekast, 8kasten met een deur, 1 kookplaat op gas en een fornuis op hout.

Alles op de grond :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:48

Hou je erg van bakken en koken? Dan zou ik een groot fornuis en oven nemen. De gemiddelde combi oven is niet zo groot. Als ik 7 jaar geleden had geweten dat ik nu zo'n fanatieke bakker ben, dan had ik een grote oven gekozen, dit mis ik nu echt.
Zoiets als deze: http://www.keukenboerderij.nl/roswinkel ... tail&id=31

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:20

Mijn keuken is niet spectaculair, dus weinig interessante foto's te plaatsen.

Onder het werkblad zijn lades veel fijner en handiger dan kastdeurtjes vind ik. Ook voor borden en pannen en voorraad, meer overzicht en makkelijker te bereiken.

En een andere tip is om je fornuis niet stijf tegen de rand te doen. En om voldoende ruimte voor vriezen te nemen. Invriezen van spul is zo handig, en je gaat zo snel door je ruimte heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:31

Wij hebben in ons huurhuis voor het oog een prachtige keuken. Zwarte lakkasten met een lakwit aanrechtblad. Nooit doen. Alles zie je er op. Het minste of geringste vuiltje is te zien. Zelfde met een witte spatplaat achter het fornuis. :'( Voor het oog super mooi, maar reuze onthandig. En zo zullen er meer materialen mooi maar onhandig zijn.

Verder mis ik echt de reuze oven van mijn ouders. Bak je graag, of hou je van stukken vlees uit de oven en je hebt de keuze om een grote te kiezen. Doen!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:40

Hier is vreselijk irritant dat net bij het werkgedeelte in de keuken (de fijnste plek om eten te snijden of op een andere manier klaar te maken) de kastjes zijn ingericht met grote lades, verstopt achter deurtjes die open slaan. Dat zijn net de meest gebruikte lades. Zelfs al ben je alleen in de keuken, dan moet je nog steeds aan de kant om die deurtjes volledig open te klappen en de lades te openen. Anderen zweren bij die weggewerkte lades, maar ik vind het vreselijk irritant. De bovenste lade is voor bestek, maar het bestek ligt bij mij mooi in een kleine lade die direct toegankelijk is. Veel fijner.
En het is stom dat de kastjes naast de vaatwasser aan de verkeerde kant open gaan. Andersom was het veel gemakkelijker geweest om de schone vaat er weer in te zetten.
Ik heb 100x liever gas dan de inductie plaat die ik heb. Kookt veel gemakkelijker, preciezer. En dan ook graag minimaal 4 pitten. Drie is echt te weinig.
Het granieten blad vind ik verschrikkelijk en de kleur rood is al helemaal walgelijk. Maar aangezien de keuken (als enige in het hele huis) nog zo jong was en ons budget voor renovatie op was, hebben we die laten zitten.
Ik heb wel een verhoogd aanrechtblad, wat ik fijner vind werken. En de oven is groot. Dat zijn de enige pluspunten.