Nieuwe telefoon, maar welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuwe telefoon, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:44

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe telefoon, maar welk merk....

Ik begon voor het smartphonetijdperk met een LG, was op zich een hele fijne telefoon en is een mooie tijd meegegaan. Daarna heb ik twee Samsungs gehad, waarvan één smartphone.Dit was een samsung galaxy Ace. Die heeft het nog geen twee jaar uitgehouden, met veel ergernissen omdat ik er bijna geen apps op kon zetten en omdat het ding ontzettend sloom was.
Omdat ik helemaal klaar was met samsung ben ik toen overgestapt naar HTC. Eerst heb ik de HTC desire 500 gehad, maar na een val zat daar een barstje in. Helemaal geen probleem, maar de telefoon is ook nog eens tijdens het fietsen gevallen waardoor het scherm helemaal gebarsten was. Deze telefoon heb ik niet meer dan driekwart jaar gehad. Omdat HTC op zich wel beviel, ben ik daarna voor een HTC desire 601 gegaan. Deze kreeg na ongeveer driekwart jaar óók problemen. De WIFI deed het niet meer, waardoor mijn 3G er door heen vloog. Dit is een software probleem, dus in principe zou hij terug moeten naar HTC omdat het nog binnen de garantie valt. Helaas zit in de display van deze telefoon ook een barstje, waar door reparatie eigenlijk niet meer rendabel is. Bij HTC zullen ze er namelijk eerst een nieuwe display in zetten (à €160,- 8)7 ) voordat ze mogelijk het softwareprobleem op kunnen lossen, waar waarschijnlijk ook weer kosten aan verbonden zijn....

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe telefoon, maar wat voor merk/type ik nou wil ben ik nog helemaal niet uit.

Ik neig niet echt naar een HTC, omdat bij mij de schermen toch wel snel zijn gebarsten en ook omdat er een boel door HTC geïnstalleerde apps op staan die je niet kunt verwijderen. Daardoor heb ik snel het geheugen vol of een slome telefoon. Verder heb ik op mijn eerste en tweede HTC best veel softwareproblemen gehad.

Bij de "goedkopere" samsungs ben ik bang dat ik weer tegen het probleem sloom en te weinig ruimte aan loop.

Een iPhone vind ik geweldig, maar helaas niet te betalen.

Ik heb nu een abonnement bij vodafone, deze loopt tot eind december. Ik kan bij hen verlengen, maar heb niet echt een leuke aanbieding gezien voor een vaste klant. Helaas kan ik dus nog geen nieuw abonnement afsluiten, waardoor ik nog een maand met mijn gebarsten HTC moet waar behalve whatsapp geen apps meer op kunnen en waarvan de camera het ook al niet meer doet.... Dus het liefst een telefoon zonder abonnement. :)

Wat ik zoek in een telefoon is dus eigenlijk het volgende:
-Voldoende geheugen voor apps als facebook, whatsapp, snapchat, instagram, etc.;
-Voldoende snelheid, niet eerst een half uur wachten voor je app is geopend, niet constant vastlopen;
-Goede camera zodat ik scherpe foto's kan maken;
-Batterij die bij normaal gebruik (geen spelletjes) ong. een dag mee gaat;
-Max. €350,-

Dus, wie o wie heeft een gouden tip voor mij? _/-\o_

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:48

Wil je perse nieuw? Want voor 350 euro kan je 2e hands of refurbished een goede iphone 5S kopen hoor.
Goedkope sim-only erbij en je bent klaar :)
Laatst bijgewerkt door Liselot op 30-09-15 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

lausan

nontie

Je kan altijd bellen met Vodafone.
Ik bel altijd als ik ga verlengen, dan kunnen ze je meer aanbiedingen aanbieden en je kan een beetje afdingen omdat je al zo lang vaste klant bent.
Zeker het proberen waard.
Iphone 5s vind je niks? Deze zal straks weer goedkoper worden zodra de 6s uit is. Zit zelf ook over deze te denken. (Heb dezelfde eisen als jou)

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:50

Als ik jou was zou ik eens kijken naar de OnePlus.
Dit schijnt een hele goede telefoon te zijn die ook redelijk te betalen is.
Mijn collega heeft hem en is er erg tevreden over!

MarlindeRooz

Re: Nieuwe telefoon, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:51

Sony xperia m4 aqua! :D

Er kan een geheugenkaart in, accu is super goed en de camera ook! :D
Kost rond de 300 euro! Ben er suuper blij mee. Met 8 apps oid merk je er niks van dat er 8 apps open staan.

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:54

Ik heb een honor 6 :)
Ben er echt heel tevreden over.
Batterij duur is erg hoog en verslechterd na lange tijd na genoeg niet.
Ook foto's zijn uitstekend en er zit een enorm geheugen in.
Ze zijn helaas niet in de winkel te koop maar wel online voor 300,-?
Er is ook al een honor 7 uit maar hier heb ik geen ervaring mee.
Super telefoon te vergelijken met een iPhone alleen een stuk goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:59

Jeetje wat een reacties al :oo

Liselot, nieuw is geen must, maar heb er niet zo heel erg veel verstand van om te zien of het nog een goede telefoon is. Ik ga er in ieder geval even naar kijken. Zijn er bepaalde sites waar je deze goed kan kopen?

Lausan, bedankt voor de link, had al even in het topic gekeken.

nontie, bedankt voor de tip! Ga ik in ieder geval even met vodafone bellen. Ben al 8 jaar klant, maar nog nooit een scherpe/leuke aanbieding gehad. De iphone 5s vind ik echt fantastisch, maar ligt momenteel nog te ver buiten mijn budget. Hoop dat ik het tot de release van de 6s uit kan houden met mijn oude telefoon.

tara_13: Oneplus one/ Oneplus two heb ik naar gekeken, de two leek me ook een goede optie, maar daar moet je blijkbaar uitgenodigd worden door een andere gebruiker om hem te kunnen kopen? Dat is iig wat ik er van las..

MarlineRooz, sony ga ik ook even op het lijstje zetten! Had er zelf nog geen ervaring mee, maar zal het eens bekijken.

Jasmijnz, Honor ben ik idd tegengekomen, fijn dat je ervaringen goed zijn. Ga ik ook nog een keertje extra naar kijken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:05

Tja, marktplaats is wel het meest voordelig. Maar leapp.nl is bijvoorbeeld een hele goede. Wel ietsje duurder, maar je hebt dan gewoon een jaar garantie

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:11

Misschien een stomme vraag, wat vind jij veel geld? Want momenteel zijn de iphones in combinatie met een abbo bij veel bedrijven niet zo heel duur..
https://shop.t-mobile.nl/eca/RAPRD/Appl ... ?ab_agid=1
Dit vind ik persoonlijk mee vallen. Dan zit je op een maandbedrag van ongeveer 45 euro.. en betaal je eenmalig bij. Meerdere providers bieden dit ongeveer aan. Aangezien je niet perse de nieuwste telefoon wil, is die 6 een prima optie. (al deze voor nu nog de ''nieuwste'', aangezien de allernieuwste nog in nl geleverd moet worden..)
Maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee enzo kijken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:14

Bij een abbo van 45 euro per maand betaal je minstens 20 euro per maand voor je toestel en dan 2 jaar lang. Dan wordt het toch wel een duur telefoontje hoor :D

Ik ben nu aan het rondkijken voor een iphone 6 (dus TS, je mag ook mijn 5 overkopen) en als ik daar een abbo bij wil hebben wat overeenkomt met mijn huidige sim-only (van 13 euro per maand) kom ik maandelijks minimaal op 39 euro en moet ik ook nog eens 100 euro voor het toestel lappen. Dan kost het toestel me uiteindelijk 724 euro (!!)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:16

Ja dat klopt, maar die 20 euro zit in die 45 euro..Heb namelijk het zelfde abbo gehad bij zowel t mobile als vodafone. Na het termijn(1 of 2 jaar") is het toestel dan dus ook van jou..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:16

Iphone vind ik heel erg fijn. Ik ben van Samsung naar Iphone naar Sony gegaan.. En nu weer terug naar de Iphone. :Y) Ik heb zelf een Iphone 5C, dit omdat ik de 5S en de 6 te duur vond om los te kopen.
Ik vind deze site ook altijd wel goede deals hebben: http://www.groupon.nl/deals/gg-connectronics-ltd-1-6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:17

Vind het helemaal geen stomme vraag kiwiwitje. Veel geld.... Tja, ik ben een student, helaas ook nog de generatie die geen studiefinanciering krijgt, dus heb niet zo heel veel te besteden. Voor abonnement is €30,- p/maand wel de absolute max. Gelukkig kan ik het met een 5s wel af, ik vind de 6 echt te groot. Maar vaak betaal je alsnog 2 jaar lang minstens 20,- per maand voor je toestel, wat al neerkomt op €480,- , dan ook nog een €100-200 bij moeten betalen wordt me echt te gek...

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:22

Ik moet wel zeggen dat ik echt heel tevreden ben over de kwaliteit van iPhone telefoons. Mijn 4s heb ik ruim 4 jaar mee gedaan en het enige wat daar aan het eind "mis" mee was, is dat hij wat sneller leeg ging en wat langzamer was. Maar dat eerste is dan alweer te verhelpen met een nieuwe accu erin laten zetten. En ach, na ruim 4 jaar mag het ook wel eens vind ik... Heb nu een iPhone 6 en ik hoop dat die het ook weer zo lang gaat doen :Y)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:23

kiwiwitje schreef:
Ja dat klopt, maar die 20 euro zit in die 45 euro..Heb namelijk het zelfde abbo gehad bij zowel t mobile als vodafone. Na het termijn(1 of 2 jaar") is het toestel dan dus ook van jou..

Klopt die zit er bij in, maar aan het einde van de rit heb je zo'n 200 euro te veel betaald voor je toestel

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:26

Het is dan wel dat als je bijv een abbo hebt van 35/40 euro dar dat maandbedrag van je toestel vaak in die 35/40 euro zit. Het is wel veel geld. Maar daarvoor kan je natuurlijk altijd een telefoonwinkel voor binnenlopen. Vodafone kwam bij mij wel als een van de duurdere uit.. Ik betaal nu 70 euro voor een toestel, en maandbedrag per maand. en 10 euro verzekering. (die was eigenschuld. je had 30 dagen opzeg, heb ik niet gedaan, volgende keer geen verzekering).Maar voor het zelfde abbo, dadelijk met de nieuwste iphone, zit ik dus rond de 40/45.. behoorlijk verschil..

Dat valt best mee. Liselot.. Ik ben nu aan het eind van mijn abbo en heb voor mijn iphone bij afsluiten niet bijbetaald en zit op 600 euro. Dat was toen ik begon ook de waarde van dat toestel. Dus heb niet meer betaald, wel gespreid..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:30

Sony Z3 (compact) ik heb zelf de compact en het is een zeer fijn toestel, lekker snel en goede specs. Zeer goede camera, vind ik zelf altijd wel belangrijk :=

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:39

Lees mee
Heb nu een iPhone 6 prima ding maar mij te groot

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:40

Ik zou een 2e hands iphone overwegen.

Mijn vriend verkoopt binnenkort z'n 5s ivm nieuwe baan waar hij en iphone bij heeft gekregen, is echt nog een prima telefoon en kan nog een hele poos mee. Misschien eens rondvragen in je omgeving of iemand er eentje te koop heeft?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:40

Oneplus voldoet aan al je eisen. Heb de mijne nu bijna een naar en nog even vlot als aan het begin.

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:57

En de Samsung s5 met een abbobement zou die denk ik niet zo duur meer zijn en evt kan je een 2e handse op mp kopen .

Ik heb altijd goede ervaringen met de s serie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:58

Ik ga zo in ieder geval even met vodafone bellen om te kijken of zij een leuke aanbieding voor mij hebben. Mocht dat niet het geval zijn, stap ik over naar een andere provider. Had o.a. bij Hollandse nieuwe een abonnement gezien voor €30,- p/m met iphone 5s.

Heb nu bij vodafone een aanbieding gezien voor €24,- p/maand 500+500 mb internet en 150 minuten. Moet dan nog €250,- bijbetalen, maar dat vind ik op zich nog wel te overzien.. ik ga kijken of dit aanbod voor mij geldt of dat ik er misschien iets beters van kan maken :)

De andere opties ben ik ook aan het bekijken, er is zoveel keuze..... :wow:

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:59

Erg he.. Mijn vriend is ook al 2 weken aan het neuzen voor mijn nieuwe abbo. Succes

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:02

Dat klinkt nog wel als een prima deal Jitskee!