Ik ben op zoek naar een goede babyfoon met vooral een goed bereik.
Op dit moment ben ik 27 weken zwanger en me alvast een beetje aan het verdiepen in de babyfoons. Het lijkt me handig om de mogelijkheid te hebben dat ik, als de baby op bed ligt, met een gerust hart even gauw de paarden kan voeren of iets dergelijks. De paarden staan bij ons aan huis en de stal ligt ongeveer een meter of 20-40 achter het huis. Dit duurt uiteraard maar een paar minuutjes, maar toch vind ik het prettig om dan de babyfoon mee te kunnen nemen.
Ik dacht laatst even gauw een babyfoon te kunnen halen bij de prenatal, echter werd me daar door de verkoopster verteld dat 300m bereik, absoluut geen 300m hoeft te zijn en dat het bij sommige merken in een nieuwbouwwijk het bereik al een probleem is bij de buren. De enige manier om er achter te komen welke babyfoon wel een goed bereik heeft, is uit ervaringen van anderen vertelde ze me. Aangezien er hier vast meer mensen zijn met kinderen en paarden, ben ik erg benieuwd welke babyfoon jullie gebruiken.
De verdere eisen/wensen zijn: indicator als het bereik wegvalt, indicator of de batterij leeg is, zo min mogelijk storing en het liefst een digitale verbinding. Een camera, slaapliedjes of een nachtlampje zijn leuk meegenomen, maar geen must.
Kleine toevoeging: het is absoluut niet mijn bedoeling om een discussie te starten over de vraag of het wel of niet verantwoord is om een voet buiten de deur te zetten, terwijl je kindje ligt te slapen.
Bereik is prima. Ik woon 2 hoog en heb op de begane grond prima bereik. Vanaf mn ouders naar 2 huizen verderop ook prima bereik. Er zit soms wel een piepje in, maar misschien is dat bij elke babyfoon?
Mungbean
Geplaatst: 24-09-15 21:13
Als je een ifoon hebt schijnt daar een app voor te zijn.
Ik weet dat er babyfoons zijn die 1 km bereik hebben en dat ook echt hebben, maar ik weet niet hoe ze heten helaas. Vrienden van ons gebruiken die om bij de buren te borrelen of om bij een restaurant om de hoek even een hapje te eten.
it_is_me
Geplaatst: 24-09-15 21:23
Een portofoon met babyfoonfunctie! Die van ons heeft bereik tot zo'n 8 km en kan tegen water. Nadeel is wel dat er soms ook andere mensen op het zelfde kanaal zitten.
Ik gebruik er trouwens nooit 1. 1x geprobeerd maar daarna nooit meer aangezet
Als ik in de tuin werk ga ik gewoon af en toe even bij de voordeur luisteren. Maar aangezien het raam open is hoor ik het toch wel als er iets niet goed is.
ook hier heel tevreden mee. ondertussen al 2 kids,allebei een zender in de kamer,wij een ontvanger. ding gaat elke nacht in de stekker en overdag gaat hij aan als er eentje slaapt.
heeft al 1001 keer hard op de grond gevallen,is lekker stevig en mankeert nog niets.
geen is hier geen optie,de weides lopen tot 500-700m verder. dus als ik buiten ben,kan ik niet even vlug aan de deur luisteren,maar gewoon babyfoon mee en hop. ik kan zelfs een straat verder rijden en daar ff vlug iets doen,nog steeds leuk bereik! helemaal aan te raden als eenvoudig,betaalbare babyfoon die goed bereik heeft tot verder weg!
Deze van alecto! Fijne babyfoon met camera (en de mogelijkheid om in totaal 4 camera's aan te sluiten) en goed bereik!
Missbeauty30
Geplaatst: 24-09-15 22:47
Ik heb ook mijn paarden thuis staan en had bij allebei mijn kids de Alecto met 3 km. Ik zweer bij deze. Heb nog andere tussen door gehad, maar kwam toch weer terug bij deze.
Een alecto, weet even niet welke. Thuis gebruiken we hem nooit behalve als we buiten zijn. We hebben ook nog een camera los erbij die via de wifi werkt en je een app voor hebt. Vriend is de techneut,,van mij had t niet gehoeven.
Wij hebben de Philips avent SCD560. Super fijn ding! 300m bereik, nachtlampje, slaapliedjes, geeft met een bliep aan dat de batterij leeg is. Verder functies met eco etc. Bereik is ook echt ver. Getest naar mijn schoonouders. Die wonen 2 straten verder. Dit heeft hij gered tot de voordeur daarna gaf hij aan dat er geen bereik meer was.