Urenoverzicht Excel (of: ik ben een kneus)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Urenoverzicht Excel (of: ik ben een kneus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:57

Dit jaar moet ik voor mijn opleiding heeeeeeeeeel veel stage-uren lopen.
Deze uren wilde ik registreren in een spreadsheet in excel...
Nu ben ik zo lui dat ik door online sjablonen ging bladeren omdat er vast wel iemand is die dat heeft gemaakt en wat ik dan kan jatten... Niet dus :n -O-

Nou heb ik zelf ooit lang geleden op de middelbare school wel les gehad in excel, maar ja...

Zijn er bokkers die mij kunnen helpen?

Ik wil liefst per week mijn dienstnummer en uren kunnen invullen. En dan zodanig dat ik het aan het einde van het jaar kan uitprinten en kan toevoegen aan mijn portfolio (op A4 formaat, mag meerdere blaadjes beslaan).

En liefst ziet het er ook nog een klein beetje toonbaar uit.

Kan iemand me helpen met codes (zodat hij mijn uren per week optelt en dit terugkomt in een overzicht per maand en voor het hele jaar?) of zelfs een opzetje voor me maken?

Of kan ik dit beter gewoon in Word netjes invoeren in een tabelletje en dan het met de hand berekenen? :=

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:00

Wat bedoel je met dienstnummer?
Ik kan proberen een opzetje voor je te maken, maar wil wel graag een idee hebben hoe je het er ongeveer wil hebben.

Edit: voor hoeveel jaar moet je stage lopen?

Edit 2: je wilt dat de weken worden opgeteld naar maand. Gewoon hoe wil je dat? Standaard 4 weken = 1 maand? Want anders zou ik echt eerst met datums moeten werken, dat optellen naar weeknummers en dan pas naar elke maand.
Laatst bijgewerkt door miss_lizje op 24-09-15 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:08

Ik werk wisseldiensten. Elke dienst heeft een nummer die ik graag ook in mijn urenoverzicht wil zetten, zodat die makkelijk te controleren zijn tegenover het rooster dat wij op het werk in de dienstmap hebben zitten (daar staan de diensten dus per nummer genoemd en niet als werktijden).

Graag wil ik per maand of per week een blokje met de dag + datum (maandag t/m zondag) en dan bij elke dag een vakje voor dienst (bijv D19, R05) en een vakje hoeveel uren dat zijn.

Ik wil graag een overzicht van mijn uren per week (zodat ik kan checken of ik aan de 30 kom, of dat ik teveel of te weinig heb gedraaid), per maand (zodat ik kan checken of ik ongeveer op 120 zit) en een overzicht van mijn totaal aan gedraaide uren (want ik moet eind juni op 1200 uur zitten).

Snap je hoe ik het bedoel? Anders moet ik even in paint gaan tekenen. Niet dat ik daar nou zo handig in ben :=

Edit: Ik moet van 1 september dit jaar tot 30 juni komend jaar.
Maandoverzicht is op zich minder van belang als ik een totaaloverzicht van de gemaakte uren heb.

Evelyne79

Re: Urenoverzicht Excel (of: ik ben een kneus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:18

jou stageuren moeten ook op je stageplek gerealiseerd worden
welk roostersysteem hebben ze daar?
je kunt nl bij sommige systemen (wij werken bv met cura web) je geroosterde/gerealiseerde uren zien
per maand, per week, per periode die je opvraagt.
dan hoef je zelf niet nog eens opnieuw het wiel uit te vinden
het schema kun je uitprinten of opslaan of online bekijken. je kunt het dus ook makkelijk als bijlage toevoegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:23

Euhhh... Géén idee wat voor roostersysteem we hebben :?
Volgens mij sta ik morgen op dienst met de roosteraar dus dan zou ik kunnen vragen of ik daar een overzicht van kan krijgen. Wat stom dat ik daar niet over heb nagedacht :=

Moet zeggen... Ik baal er hoe dan ook van dat ik dit niet gewoon even uit mijn mouw schud... Ik heb dan een beeld voor ogen waarin ik mooi mijn progressie kan zien met prachtige cirkeldiagrammetjes waarbij ik per maand een overzicht print van een langzaam maar zeker vollopende pizza, in 3D uiteraard... Een overzichtje waarbij ik de teller van het aantal uren gelopen zie oplopen en het aantal uren te gaan zie dalen... superstrak met een gouden randje zeg maar :')

Maar helaas... ik ben een kneus :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:25

Ik ben even voor je bezig waarin je het zelf eventueel nog bij kan houden. Is heel simpel opgezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:29

Jullie zijn geweldig :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:47

Heb je een e-mail adres via pb? Dan kan ik hem doorsturen. Hij is niet mega mooi in de zin van kleurtjes. Maar wel functioneel en duidelijk na mijn idee.
Alles is door gezet met formules, het enige wat je hoef in te vullen zijn je dienstnummers per dag en de uren per dag. :D

Edit: alleen de printmarges moet je zelf even bekijken wat je het liefste heb. Je kan ook met behulp van afdrukvoorbeeld Excel verkleinen waardoor er meer op een pagina past. Maar afhankelijk hoe lang de codes worden heb ik de kolommen niet te veel in elkaar geschoven.