App maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mie123gie

App maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 23:34

Voor school moeten wij een social media platform opzetten, dus mijn vriendin en ik dachten dat een dating app leuk zou zijn op te maken :).

Maar wat heb je nodig om een app te maken? We hebben al wat gegoogled maar we kwamen niet echt wat tegen over software etc. Zijn er toevallig bokkers die hier ervaring mee hebben?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 23:42

Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 23-09-15 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 23:43

Het handigst is om in zo'n geval een bedrijf te benaderen dat apps kan maken, voor iemand die er geen verstand van heeft is het namelijk echt een heel ingewikkeld karwei :') Weet niet welke opleiding je doet, als je juist sites moet bouwen en dat soort dingen, zou ik het niet weten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 23:44

Nog meer dating apps.. :') ?

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 23:48

Jennifuur schreef:
Het handigst is om in zo'n geval een bedrijf te benaderen dat apps kan maken, voor iemand die er geen verstand van heeft is het namelijk echt een heel ingewikkeld karwei :') Weet niet welke opleiding je doet, als je juist sites moet bouwen en dat soort dingen, zou ik het niet weten :D

Ik zit in het vierde jaar van de havo dus veel ervaring met websites maken heb ik niet, iemand benaderen is helaas boven ons buget. Ik wil hier na wel grafisch design gaan sturen en mijn vriendin wil media gaan doen daarom leek dit ons een goede leer ervaring

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 23:52

_Dominique schreef:
Nog meer dating apps.. :') ?

We willen meer met een 'don't judge a book by its cover' concept gaan werken. Dus inplaats van foto's een profiel met basis feiten over die persoon zoals geslacht, muziek smaak, favoriete eten noem maar op maar we willen ook de mogelijkheid bieden om je mening over actuele topics en belangrijk onderwerpen zoals lgbt+, feminisme en de vluchtelingen stroming aan je profiel toe te kunnen voegen. Dus de bedoeling is dat het wel anders word dan de gemiddelde dating app.

sallandval

Re: App maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 00:05

google eens op het maken van 'mock up's en prototypes, als je een beetje engels kunt kom je een heel eind. Ik weet niet hoeveel tijd je hebt maar een werkend prototype is al heel wat. Dan kun je altijd nog iemand zoeken die het kan maken voor je omdat je kunt laten zien wat je wilt.

Doe ook vooral veel onderzoek; wie is je doelgroep? En zit je doelgroep ook echt te wachten op zo een dating app?

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 00:08

Stuur mij even een pbtje met wat jullie voor ogen hebben en dergelijke, misschien kan ik jullie verder helpen.
Zelf ontwikkel ik namelijk ook apps voor klanten.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 00:30

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 01:06

doelgroep onderzoek inderdaad..

en ga heel hard nadenken over hoe je de jeugd van volwassenen gaat scheiden..
want je bent zelf 16.. neem aan dat je vrienden en vriendinnen gemiddeld 14-17 zullen zijn..

Dat je niet van plan bent om een 18+ datingsapp te maken (weet niet eens of je dat zou mogen).
Hoe ga je je medetieners van een volwassen app afhouden, of hoe houdt je eventuele roofdieren van je jongeren app af. En goed nagaan hoe het met juridische verantwoordelijkheid zit als daar wel dingen in mis gaan.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:49

Wow, je moet dus als havo 4 leerlingen een daadwerkelijke app maken? Sorry, ik dacht dat jullie enkel bv een plan zouden moeten uitschrijven en voorbeelden zouden moeten tekenen/ontwerpen. Vandaar dat ik opperde om iemand te benaderen die apps maakt, voor een voorbeeldofferte die je in je plan kan doen voor kosten en dergelijke. Maar het zit lastiger dan dat dus :D

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:08

Ik heb in 4 havo ook een app moeten maken voor informatica.
Wij hadden hiervoor software van google zelf. Dan kun je het simuleren op je computer en vervolgens in je eigen android telefoon schieten, zonder dat het geld kost.

http://www.androidplanet.nl/nieuws/goog ... ies-maken/

Ik vraag me alleen af hoe makkelijk je een dating app kunt maken. Je hebt een aanmeld formulier nodig, een database om iedereen in op te slaan, met querys de juiste personen er weer uit filteren en die presenteren aan de gebruiker.. Lijkt me ambitieus.
Heel veel succes igg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:27

[STW] > [HTT]