Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maj0 schreef:Doet hij dat vanzelf de warme lucht blazen als de kachel uit staat? Rijd jij door als hij dit doet stop je?

PascalB schreef:Het klinkt als een koel ventilator die niet aan gaat of er is een probleem dat de thermostaat niet open gaat.
Bij een koude motor heb je een een klein circuit waar het water door rondgepompt word als de motor warm word / op temperatuur komt dan gaat het water door de radiator dit is iets wat een thermostaat moet regelen.
Wat gebeurd er als je de kachel op warm zet en ventilator op vol vermogen zet.
De kachel krijgt het zelfde water als de radiator.
kiwiwitje schreef:Daar zou je dan toch heel simpel achter moeten komen? De auto geeft dus wel degelijk een probleem aan. Dan zal de garage hem aan een Computer moeten hangen en er mee gaan rijden tot de melding gegeven word. Dan zou de foutcode te vinden moeten zijn.
Wij hebben dezelfde klachten gehad met een Land Rover Discovery, (2 dacht ik) die had een lek in de koelslang. En deed dat dus ook niet altijd...

Thats_Me schreef:Ojee, dan wordt het dus nog wel even puzzelen waar in de elektronica het probleem zit.
ikke schreef:Thats_Me schreef:Ojee, dan wordt het dus nog wel even puzzelen waar in de elektronica het probleem zit.
Zal ik dat even uittekenen? Draadbreuk / slecht contact.
Ik wens je niet alleen sterkte om het te vinden maar nog meer sterkte om de garage daarvan te overtuigen. De meesten zijn hier, zachtjes gezegd, niet zo goed in.
Maar hey, concreet: waar woon je ongeveer? Ik heb de apparatuur in huis om de juiste metingen te doen om vast te stellen dat je motor daadwerkelijk niet heet wordt.