iCloud betaalgegevens niet juist

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lady24

iCloud betaalgegevens niet juist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 21:47

Beste bokkers...
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb op mijn iPhone een iCloud abonnement voor 20gb extra, en dat is gewoon elke maand automatisch afgeschreven.
Nu kreeg ik ineens een mail dat de rekeninggegevens niet juist zijn en daarbij een beschrijving hoe ik dat juist moet invullen, maar dat is volgens mij alleen voor creditcard..

Ik weet niet meer hoe ik dat in het begin heb ingevuld en kan het nu ook zo 1,2,3 niet vinden, dus ik hoop dat iemand wel weet hoe ik dit kan oplossen!

Alvast bedankt :).

Sourire

Re: iCloud betaalgegevens niet juist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:18

Weet je heel zeker dat dit geen fishingmail is?! Pas op hoor, niets aanklikken en invullen! Even goed googlen. Mijn moeder had iets vergelijkbaars wat er op het eerste gezicht nog best 'goed' uitzag, ik vertrouwde het niet en na even googlen bleek al snel dat het inderdaad fishingmail was (criminelen die je inlog dan wel creditcardgegevens proberen te stelen). Echt oppassen...

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:49

Wellicht is het handig om dit even door te lezen (gaat over phishing e-mails): https://support.apple.com/nl-nl/HT4933.

Het lijkt me vrij sterk dat ze via e-mail om je (bank)gegevens zullen vragen (de meeste bedrijven zullen dit nóóit doen, maar ik weet niet zeker of Apple op dezelfde wijze te werk gaat). Neem anders voor de zekerheid contact op met de helpdesk van Apple voordat je iets invult. Nogal vaag dat het alleen voor creditcard mogelijk is, aangezien het tot nu toe altijd automatisch afgeschreven is. Succes!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 00:55

Ik moest dan in de instellingen van mijn telefoon zelf die gegevens invoeren, wat ik in het begin toen ook gedaan heb, dus phishing lijkt me sterk?.. Als dit via de mail moest had ik het ook niet serieus genomen!
Moet zeggen dat die mail rond de tijd kwam dat ik een nieuwe bankpas had aangevraagd, kan dat ook daarmee te maken hebben? Dat het ineens niet meer klopt oid?

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 01:04

Als je gewoon hetzelfde rekeningnummer/IBAN behouden hebt dan zal er niks aan de hand moeten zijn (spreek uit ervaring, een paar maanden terug mijn bankpas vernieuwd maar automatisch geïncasseerde abbonnementen zoals Netflix e.d. konden gewoon doorgaan, aangezien alleen het nummer van de pas zelf veranderd is). Ik weet niet of dit bij Apple of jouw bank anders is. Ik zit zelf bij de Rabobank en gebruik geen betaalde services van Apple.

Het beste om te doen lijkt me om contact op te nemen met Apple, gewoon om te bevestigen dat de e-mail echt van hun af komt en je alles gewoon veilig in kan vullen: https://getsupport.apple.com/Getproduct ... cale=nl_NL

Liever een extra check dan extra geld weg ;)

Edit: heb je trouwens een debit rekening ('standaard' rekening met betaalpas) of een credit rekening (met creditcard)? Want als je betaalde via een creditcard dan zou dit een reden kunnen zijn dat je wél opnieuw je gegevens in moet vullen, aangezien creditcards aparte card-nummers en een vervaldatum hebben etc.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 01:10

Bedankt! Zal maandag eens kijken om te bellen, en zal ook nog even op de laptop kijken of het daar handiger in te stellen is misschien.
Er staat dat ze mijn abonnement downgraden naar 5gb als ik niet op tijd die gegevens bijwerk, dus misschien wacht ik daarop om vervolgens opnieuw dat abonnement af te sluiten hoe ik dat in het begin gedaan heb, als ik dat nog wil.

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 02:00

Klinkt goed. Succes! :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 11:45

Heb gewoon een standaard rekening met betaalpas trouwens, geen creditcard. Had je edit niet meer gelezen, sorry!

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:11

Ah oké, mooi, dan kan het daar i.i.g. niet aan liggen! Geen probleem, het was ook al laat haha ;)