Windows 7 telkens updaten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Westerntrail

Windows 7 telkens updaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 14:30

Hallo hoop dat er hier iemand zit met verstand van laptops.

Kortgeleden een 2e hands laptop gekocht voor onze dochter een asus met windows 7 erop.
Nu wil het geval dat sinds we hem hebben, hij constant aan het updaten is bij het afsluiten zeg maar.
Nu ook weer vanochtend uitgezet, en weer updaten zeg maar 141 updates dit keer.
lijkt me niet normaal hij is nu bij update nr 55
Zo is ie de hele dag bezig.
Wat kunnen we doen om die updates zeg maar te stoppen.

Hebben dit nog nooit gehad.

Sabbientje

Re: Windows 7 telkens updaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:37

Hoe lang heeft die laptop niet aangestaan voor je hem kocht?
Want soms als ik mijn laptop een tijdje niet gebruik, dan heeft hij ook ineens 20 of meer updates.

Het kan dus zijn dat hij ontzettend achterloopt in de updates en dat nu aan het bijwerken is.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:41

als je het vervelend vind dat ie bij afsluiten de updates gaat instaleren raad ik aan om naar configuratiescherm -> windows updates te gaan en dan te drukken op naar updates zoeken. De computer gaat dan zoeken naar de updates die nog beschikbaar zijn en zal dan laten zien hoeveel dit er zijn. als je daarna op installeren klikt gaat ie ze alvast instaleren terwijl jij gewoon verder kan werken op de computer. Bij het afsluiten zal hij de updates dan in principe alleen nog hoeven te verwerken.

wil je helemaal geen updates meer krijgen kun je ze ook uitschakelen. hieronder een link die je verteld hoe dat moet

http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... =windows-7

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 14:45

Dankje voor je antwoord @Sabbientje.

Het kan wel eens zo zijn dat ie heel lang niet aangestaan heeft maar 141 updates :wow:
En @Savieralover, ik zal het eens proberen.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:50

Ik zet mijn laptop altijd in sluimerstand, dan heb je er ook geen last van. Hij verbruikt dat wel wat stroom maar heel weinig. Voordeel is ook dat wanneer je hem weer aanzet je gelijk weer verder kan waar je was gebleven.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:03

141 updates is eigenlijk zo gek nog niet hoor. als ik mijn pc's opnieuw instaleer heeft ie er meer dan 200 :+

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 15:09

savieralover schreef:
141 updates is eigenlijk zo gek nog niet hoor. als ik mijn pc's opnieuw instaleer heeft ie er meer dan 200 :+

Wow :D hoelang duurt zoiets dan kan nu niets doen namelijk alleen maar wachten totdat ie de updates klaar heeft,( hij is nu bij update 66 ) pffff :+

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:12

Westerntrail schreef:
savieralover schreef:

Wow :D hoelang duurt zoiets dan kan nu niets doen namelijk alleen maar wachten totdat ie de updates klaar heeft,( hij is nu bij update 66 ) pffff :+

Kan inderdaad wel een aardige tijd duren. ligt een beetje aan wat voor updates die instaleert en hoe groot ie is maar ik zou zeggen dat ie met 141 updates rustig een uur of 2 bezig kan zijn. Minder kan uiteraard ook das dan alleen maar mooi meegenomen ;)

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 15:22

Pfff het is maar een kleintje volgens mij 15 inch beeldscherm zeg maar of hoe je dat ook noemt.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:32

met grootte bedoelde ik meer de grote van de updates stond een beetje verkeerd verwoord :o

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:37

Is de laptop gereset voordat jullie hem kochten?
Dan kan het zijn dat hij alle oorspronkelijke updates opnieuw moet binnenhalen en dat kunnen er wel meer als 100 zijn.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 15:42

savieralover schreef:
met grootte bedoelde ik meer de grote van de updates stond een beetje verkeerd verwoord :o

Oke zo :)

Sani schreef:
Is de laptop gereset voordat jullie hem kochten?
Dan kan het zijn dat hij alle oorspronkelijke updates opnieuw moet binnenhalen en dat kunnen er wel meer als 100 zijn.

Zou ik niet weten denk het haast wel, zou ik mijn vriend even vragen die heeft hem gekocht namelijk.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 09:54

Topic kan wel een slotje op :)