Auto kapot wie weet wat het is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

N_B_N

Auto kapot wie weet wat het is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 05:40

O nee he. Mijn net "nieuwe" autootje is net kapot gegaan. Ik wilde schakelen, dus ik trap mijn koppeling in en tsjak koppeling helemaal beneden en de motor sloeg af.

Wie O wie weet wat dit is en misschien ook wat de kosten zijn? Straks ga ik even naar de garage op de hoek, maar ik ben zo bang dat het nu al verleden tijd is voor mijn autootje.

Het is een daihatsu cuore uit 2002

Al vast bedankt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Auto kapot wie weet wat het is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 05:42

Eh, je koppeling? :+
Balen zeg! Heb je hem wel uitgebreid laten nakijken voor je hem kocht?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 05:53

Door je koppeling heen getrapt... Trek je portomonee maar open :(

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 05:58

Een goede vriend met verstand van auto's is mee geweest, juist omdat ik problemen heb gehad met mijn vorige auto's. En dat ik door m'n koppeling ben heen getrapt snap ik ook nog -:) maar ik wilde weten wat daar binnenin allemaal kapot kon zijn. Ik las op internet iets met een slangetje en de druk op de koppeling en dat zou niet zo duur zijn, maar als ik heel m'n koppeling en versnellingsbak moet laten vervangen :roll: :evaw: ^) :$

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 06:04

Er kan behoorlijk wat kapot gaan aan de koppeling/versnellingsbak. Dat zit behoorlijk complex in elkaar.
Ik kan vanaf hier niet zien wat er kapot is... :D
De versnellingsbak denk ik niet dat die vervangen hoeft te worden.
Ik denk dat je koppelingsplaten naar zijn grootje zijn. Dat is afhankelijk van hoe makkelijk het uit elkaar kan geprijst.
Moet de halve onderkant uit elkaar om erbij te kunnen of kunnen ze er gelijk bij.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 06:20

Oke bedankt jorika. Ik heb ook altijd pech met auto's :(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 06:49

Precies hetzelfde gehad, maar ik wist dat het ging komen. Dit is inderdaad de koppelingsplaat die helemaal kapot is. Als je een nieuwe laat zetten ben je minimaal €450,- kwijt maar meestal meer.

Ik heb die van ons niet meer laten maken omdat het €1350,- zou kosten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 06:54

Het kan je koppelingskabel zijn die door is. Dan slaat je koppelingspedaal ook ineens naar beneden en komt niet weer op. Dat kost niet erg veel om te herstellen.
Is het je koppeling zelf (die heb ik ook laten vernieuwen maar voor die eraan ging, hij ging de laatste tijd vooral erg stroef) dan kost het je wel flink centen en dat is je auto mss niet meer waard, ga maar denken richting 2000 euro.
Koppelingskabel kunnen ze normaal zo zien

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 07:42

Oei, dat heb ik ook gehad. Toen heb ik maar een andere auto gekocht :Y) er was vanalles kapot.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 07:45

Ik had dat een paar weken geleden ook. Ook in paniek, had de meest dure reparaties voor ogen. Bleek een bout uit mijn koppelingscilinder los te zijn geschoten, paar tientjes verder bij een bevriende garage en hij deed het weer.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 07:49

Goed mogelijk dat alleen je koppelingskabel geknapt is. Ooit in een ver verleden ook zoiets gehad, bij mij vielen de kosten erg mee. Als een koppelingsplaat kapot is denk ik dat je dit bij een proefrit van de aanschaf wel gemerkt had hoor :-)

Bij een breuk van je kabel valt idd het pedaal tot op de bodem naar beneden.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:04

Bij mij is ook de koppelingskabel geknapt bij mijn vorige auto. Je omschrijft exact wat ik ook had toen.
Toen bleken helaas m'n platen ook behoorlijk versleten. Ik heb toen een nieuwe auto gekocht. :+

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:08

Versleten platen zou je ook in het rijden hebben moeten merken... maar er kan inderdaad nog allerlei ander spul stuk zijn, van relatief goedkoop tot he jammer.

Laat je nog wel even weten wat het nou was? Ik ben best benieuwd...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:33

Prrrr schreef:
Versleten platen zou je ook in het rijden hebben moeten merken... maar er kan inderdaad nog allerlei ander spul stuk zijn, van relatief goedkoop tot he jammer.

Laat je nog wel even weten wat het nou was? Ik ben best benieuwd...

Ik merk echt nooit dat er iets aan de hand is met mn auto :o

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:36

De enigen die kunnen zien wat er stuk is, is de garage. En dat kunnen ze maar zien als ze hem hebben opgehaald.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:41

Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn oude auto, toen was de koppelingskabel geknapt. De wegenwacht had er binnen een half uur een tijdelijke kabel inzitten, waar ik in elk geval mee voort kon tot ik een afspraak bij de garage had gemaakt voor een nieuwe. Zo ver is het nooit gekomen, omdat de auto voor die tijd verkocht is aan een sloopbedrijf (auto zou toch niet door de keuring komen/APK verliep een paar weken later/reparatie was daardoor zinloos in dit geval).

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:42

Koppelingsplaten was ook het eerste waar ik aan dacht maar dat zou je wel gemerkt moeten hebben.

Heb het ooit met een oude auto gehad. Toen ik het merkte gelijk naar de garage gegaan (was in Oostenrijk :P ).

Hij gaf aan dat het nog 10 km kon duren maar ook nog wel 1000 voordat het mis ging. Maar dat uiteindelijk de boel er inderdaad 'onderuit' zou knappen.

Heeft mij toen 280 euro gekost om te vervangen.

Maar goed, zolang je niet weet wat er is wordt het toch echt wel gissen en daar heb je eigenlijk niets aan. Naar de garage brengen en vragen om een diagnose. Dan kan je altijd nog beslissen of het de moeite van het repareren waard is.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 10:49

Wat een lieve berichtjes allemaal. Hij staat nu bij de garage en het is gelukkig alleen de kabel die gebroken is. Helaas moet er een kabel in van de dealer en heeft hij die pas donderdag binnen